Anathema Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Hei, Jeg er den triste eier av en linje på 50/10 levert fra Telenor. Jeg hadde trodd at dette var en ganske romslig hastighet, men det er faktisk ikke mulig å spille samtidig som man ser på Netflix. Jeg oppnår da en latency på 200-300ms, noe som er helt ulevelig.Kommer dette av kapasiteten på linja, vil det hjelpe å oppgradere til en enda bedre linje? Andre ideer? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Høyeste kvalitet på Netflix krever 25 mbit. Enkelt tenkt betyr det at du har kanskje 20 mbit til overs for spilling (25 hvis du får dine fulle 50). Båndbredden er ikke problemet her. Det du trenger er pakkeprioritering, for nettverket vet ellers ikke hva slags trafikk den må sørge for å få gjennom først. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Det burde da funke. Kablet eller trådløst? Dårlig ruter? Prøvd å sette opp gaming prioritert i qos i ruter? Prøvd å begrense kvaliteten på Netflix. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 20. september 2015 Forfatter Del Skrevet 20. september 2015 Jeg bruker Apple sin router. Går det ann å sette opp prioritering her?Trådløst nettverk. Jeg prøvde nå å skru ned kvalitet på Netflix til "Medium" uten nevneverdig hell. Men det stod at det kan ta opptil 8 timer før en slik endring trer i kraft, så får kvalitetsjekke i morgen. I mellomtiden vil jeg gjerne lære meg hvordan jeg setter opp prio. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Jeg bruker Apple sin router. Går det ann å sette opp prioritering her? Nei. Skaff deg en skikkelig ruter. Er problemet det samme hvis du spiller med kablet tilkobling? Endret 20. september 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Du får google litt rundt Quality of Service og skaffe/ordne deg en ruter som støtter dette, hvis det er slik at du ikke har en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg er den triste eier av en linje på 50/10 levert fra Telenor. Telenor har vel ikke 50/10? Eller har du et gammelt abonnement? Hvilket routermodem har du? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hadde vært av interesse og vite hvilken type linje du har? Er det kabel, vdsl, fiber, trådløst, mobilt? Da kan du få langt mere konkrete svar så slipper vi å spekulere.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Jeg bruker Apple sin router. Går det ann å sette opp prioritering her? Nei. Skaff deg en skikkelig ruter. Er problemet det samme hvis du spiller med kablet tilkobling? Dette gjelder spilling på iPad/iPhone, så får ikke brukt kabel. Jeg er den triste eier av en linje på 50/10 levert fra Telenor. Telenor har vel ikke 50/10? Eller har du et gammelt abonnement? Hvilket routermodem har du? ZyXEL P8702N heter dette. Det var visst 50/15. sorry. Hadde vært av interesse og vite hvilken type linje du har? Er det kabel, vdsl, fiber, trådløst, mobilt? Da kan du få langt mere konkrete svar så slipper vi å spekulere.. Dette er altså en 50/15 ADSL(?) linje. Trådløst fordelt i huset mitt via nevnte ZyXEL + Apple sin router. Hadde vært av interesse og vite hvilken type linje du har? Er det kabel, vdsl, fiber, trådløst, mobilt? Da kan du få langt mere konkrete svar så slipper vi å spekulere.. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Får samme problem med en 100/20 linje, hvis noen av internett funksjonene på tv'en brukes. QOS hjelper ikke. Kan se Netflix og HBO på 5 andre enheter uten at der er problemer. Har en Sony W8, og support begrenset seg til en anbefaling om å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Sjekk at P8702 har nyeste SW (AJXX.9), og at Apple-router er oppgradert. Står routermodem i bridge-mode eller i router-mode? Står Apple-router i AP-mode eller router-mode. Blir det bedre dersom du kobler fra Apple-router og bruker wifi på Telenors routermodem (som da må stå i router-mode)? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Jeg sjekket firmware, den er rett. (AJXX.9) Routermodem står i router mode, såvidt jeg kan se. (Dette er ikke mitt fagfelt, så ta det med en klype salt.) Vet ikke hvordan jeg ser dette på Apple-routern. Har inget ønske om å ta ned Apple sin router, da den er den eneste som gir god nok dekning i hele huset. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg har 0,5 MegaByte ned og 0,1 MegaByte opp, noen ganger lugger det litt på høyoppløste streamer, men funker finfint til spilling på playstation network. Jeg kan ikke huske en eneste gang jeg har streamet video fra netflix mens jeg har spilt playstation, så jeg skjønner ikke heeeelt problemstillingen... med mindre dere er flere i husstanden da... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Vi er flere i husstanden. Lenke til kommentar
otl Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg kan ikke huske en eneste gang jeg har streamet video fra netflix mens jeg har spilt playstation, så jeg skjønner ikke heeeelt problemstillingen... med mindre dere er flere i husstanden da... Sjekket fort på routeren her nå, akkurat for øyeblikket er det 18 enheter tilkoblet.... Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) En annen artig ting, kan være hvis du bor i et borettslag..... Du sier du har linje på 50/15, men leverer Telenor den ene og alene til deg og din hustand, eller er dette "hele" linja inn til BRL? Er du også litt i tvil, kan du jo sjekke linja di på speedometeret på Teknofil. Pass på å gjøre det når du med stor sikkerhet vet at ingen andre i huset snylter på linja di : ) Endret 22. september 2015 av Tangent Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Wifi fungere slik at kun enhet får snakke om gangen. Det fungerer greit på det meste, men dersom man er avhengig av responstid så skjærer det seg. Netflix og andre streaming tjenstere har en konstant strøm av data. En løsning her kan være å sørge for at streaming og spilling ikke skjer på samme radio, eller at streamingen foregår på kablet nett. 1 Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Wifi fungere slik at kun enhet får snakke om gangen. Det fungerer greit på det meste, men dersom man er avhengig av responstid så skjærer det seg. Netflix og andre streaming tjenstere har en konstant strøm av data. En løsning her kan være å sørge for at streaming og spilling ikke skjer på samme radio, eller at streamingen foregår på kablet nett. Vil det hjelpe å kjøpe en router med flere antenner? f.eks Asus rt ac-68U som har 3 stk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 (endret) Har inget ønske om å ta ned Apple sin router, da den er den eneste som gir god nok dekning i hele huset. Det var for å teste om det er samme problem uten Apple-router som med. Dersom det funker bra med Zyxel, ligger feilen etter denne. Kan være så enkelt som en dårlig kabel. Og: Dersom Zyxel står i router-mode, bør Apple stå i AP, men dersom Zyxel står i bridge, MÅ Apple stå i router-mode. Endret 23. september 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Finner ikke noe sted i innstillingene til apple routeren der jeg kan sjekke om den står i Router eller AP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå