Gå til innhold

Train of Thought.

KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fett, jo. Fortsetter der Six Degrees sluttet, med mer av denne litt hardere siden av Dream Theater.

Personlig synes jeg (som sikkert så mange andre) at metropolis pt2 er det beste de noensinne har laget, og vil nok si at det er en av mine topp 10 favorittskiver gjennom tidene.

For all del Train of Thought er en bra skive, men for øyeblikket havner den bak både scenes, images and words, og til dels six degrees. - Men så har jeg heller ikke hatt tid til så mye aktiv lytting siden jeg fikk den - kan jo forandre seg.

Lenke til kommentar

Har bare hørt singelen As I Am enda, og den ble jeg ikke storveis imponert over.

Det må sies at jeg er veldig stor DT-fan.

Å gi karakter på plata etter å ha hørt bare første sangen er jo feil, og hvertfall med DT. Men jeg syntes den var noe Metallica heller burde gitt ut. Vokalen var veldig Hetfield-aktig innimellom, spesiellt i slutten, der virker det som om godeste James prøver å høres ut som sin navnebror.

Istedet for å skrike at plata er fantastisk, gidder noen å bryte det litt mere ned?

Går det å sammenligne med Scenes from a memory?

Herr Labrie har jo mistet mye av vokalspekteret sitt gjennom årene, spesiellt hvis du sammenligner med den fantastiske vokalprestasjonen på Live at Marquee 1994 (Another Hand-Killing Hand :woot::woot: ). På Scenes from new york høres han rett og slett anstrengt ut flere steder..Kommer sikkert til å kjøpe plata anyways.

Noen flere som skal på konserten 21. januar? Står på hjemmesida deres at oslo-konserten er uten support-act, fordi det er "a night with dream theater"..mao. en 3-timers konsert!! Seitn!

Lenke til kommentar

Enig. Stemma hans har tapt seg ganske mykje, og albumet kan ikkje måle seg med f.eks Scenes eller Images and Words.

Du bør glede deg tilå høyre albumet. Petrucci har et par soloa som får det til å fryse langt ned i ryggmarken på deg.

Skal og på konserten i januar. Gleda meg som ein liten unge! :woot:

Trur vi lar denne tråden ligge og fortsetter diskusjonen i DesertGlow sin tråd, Så slepp vi 2 tråda om samme tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...