aquah Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg skal utdanne meg videre etter vg2, men har ikke særlig lyst til å gå vg3 for å få generell studiekompetanse. Kan jeg på noen andre måter få denne kompetansen? Går vg2 data og elektronikk. Her er hva jeg ønsker å gå: http://utdanning.no/utdanning/sksk.forsvaret.no/bachelor_i_militaere_studier_-_lederskap_med_fordypning_i_elektronikk_og Lenke til kommentar
28teeth Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/yrkesfag-paabygg/ Lenke til kommentar
bhostby Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) du kan ikke få generell studiekompetanse uten vgs nei. Jeg skjønner hvis du er skolelei, men du kan jo jobbe noen år og evnt. gå tilbake til skolen. Jeg gikk selv læra først etter vgs. dvs 2009-2011. Det er noe som heter vg4 påbygg, det er det neste alternativet hvis du tenker å ta fagbrev og så påbygg etter på. Jeg gjorde det! Men du kan jobbe noen år for å få realfagkompetanse På vg4 så er det ikke like mange timer som vg3. Du har kun 10 timer norsk, 5 timer matte, historie i uka og naturfag (jeg husker ikke eksakt timeantallet pr. fag). Med andre ord du slipper å ha tilvalgsfag og gym, det er det du slipper! Ellers så husker jeg at vi hadde en dag fri/studiedag. Men skal ikke si at alle skoler har det sånn, men det var sånn på den skolen jeg gikk 2011-12. Jeg ønsker deg lykke til! Endret 21. september 2015 av bhostby Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Ta det som privatist mens du er i lære. Lenke til kommentar
bhostby Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Ta det som privatist mens du er i lære. det er også et alternativ ja, men litt dyrt kanskje.. eller om en orker det et på kveldstid. Stoffet en skal igjennom er litt mye, men så klart kommer det an på personen Lenke til kommentar
Archer Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Er vel ikke så dyrt. Rundt 1000,- pr fag. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Det beste og enkleste er å gå vanlig skolegang, enkelt og greit. Skjønner at du er møkkalei, men det er mye tyngre å lese på egenhånd og stresse med en haug av eksamener. Gå VG3 og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hva skal du med studiekompetansen? Om du skal gå ingeniør kan du prøve Y-veien eller TRES. Dette integrerer studiekompetanse i ingeniørstudiet. Mange høgskoler tilbyr dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå