Gå til innhold

spillemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig kommentar, Roar, Takk!

Chania virker noenlunde inntakt på tross av enorm mengde turister der. Det samme kan dessverre ikke sies om de typiske chartermålene rundt øya.

Vanskelig å få til gode teknisk bilder i sterkt sollys synes jeg. Fotograferer i raw og bildet her er simulasjon av gode gamle Kodachrome.

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar

Trekkspilleren setter fin stemning på et sted jeg har vært mange ganger. Fint å leie rom i selve Chania, med kort vei til alt den vernede byen tilbyr.

Synd å høre at turismen, som er så viktig for alle, ikke går like bra på typiske turiststeder. Sesongen skal normalt gli over nå, og oliveninnhøsting tar over.

Fin dybde utover mot de gamle venezianske tårn som pryder innseilingen.

Lenke til kommentar

Takk til Helene, Trond Olav og Ragnar også.

De typiske turiststedene på Kreta er helt greie å reise til dersom man kun skal sole og bade seg hver dag, men vil man ha det genuine greske er det nok best å holde seg til en av småøyene.

Leier man bil derimot og kommer seg litt rundt har Kreta fremdeles mye å tilby.

Lenke til kommentar

Hyggelig kommentar, Roar, Takk!

Chania virker noenlunde inntakt på tross av enorm mengde turister der. Det samme kan dessverre ikke sies om de typiske chartermålene rundt øya.

Vanskelig å få til gode teknisk bilder i sterkt sollys synes jeg. Fotograferer i raw og bildet her er simulasjon av gode gamle Kodachrome.

Mvh Fredrik

I slike områder er det lurt å ha et filter som demper lyset.

Polafilter kan være OK. Jeg har ett jeg bruker fast nå med bl.a. IR som fjerner refleksene fantastisk hvis man gidder å skru litt på det. Gråfilter kan også være en ide'. Ellers er et godt råd å sette ned lysmettinga. Jeg bruker alltid -0,33 her hjemme. Der det er sterk sol kan det noen ganger være lurt å gå helt ned til -1 eller mer.

Etter 17 vintre i tropene har jeg massevis av bitre erfaringer der grønne blader også lett brenner ut.

Roar

Lenke til kommentar

Takk til Helene, Trond Olav og Ragnar også.

De typiske turiststedene på Kreta er helt greie å reise til dersom man kun skal sole og bade seg hver dag, men vil man ha det genuine greske er det nok best å holde seg til en av småøyene.

Leier man bil derimot og kommer seg litt rundt har Kreta fremdeles mye å tilby.

Ja, for ikke å snakke om MC med seig twin- eller singelsylindret motor, og laaaang fjærvei. Da kan du kjøre til topps på en del av fjellene, som er utrustet med veier "telegrafen" bygde her hjemme, for å sette opp og betjene sendere.

En av mine definitive favoritter blant øyer, også mye på grunn av gjestfri og bunn ærlig befolkning, med en ro du knapt finner ellers på planeten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...