Chrisp Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Ser at det ligger big bite kjede for ''salgs'' ute på finn, har en smule lyst til å prøve å kjøpe. Er det noen her vet om det lønner seg? Har hørt at big bite kjeden tar MYE av overskuddet. Men er desverre lei av og jobbe inne i en skitten hall og jobbe med mye giftige stoffer. Har vært varaformann og lean-leder der tidligere helt til jeg sa fra meg ansvare pga mye ansvar og dårlig betalt, desverre. Er en leder og liker å kontrollere og bestemme overting. Det som står er at de krever 150.000 for å kjøpe deg inn. Vil gjære høres deres mening, har prøvd å googlet det litt men fant ikke noe spesielt. Skal bestemme meg iløpet av dagen og ringe dit imorgen om jeg bestemmer meg for det.* Er det noen som har erfaring med dette?* Er dette noe å satse på? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg føler alle disse Big Bite greiene starter opp og legger ned annenhver måned. Det i seg selv sier meg at det er noe jeg ville styrt unna. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Ja, du prøv det ut, slik at det kan lages en ny episode av Luksusfellen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg føler alle disse Big Bite greiene starter opp og legger ned annenhver måned. Det i seg selv sier meg at det er noe jeg ville styrt unna. Dette er også mitt inntrykk, husker det var en dame her i byen som startet en. Hun gikk fra "god" jobb i Statoil, var ikke lenge før hun kom krypende tilbake har jeg hørt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Det er en meget kjip franchise. Og det er vel en grunn til at alltid er asiatiske damer som jobber der. De godtar lav lønn? Kjeden tar en stor del av overskuddet og det skal en stor kundebase til for å ikke få et tapsprosjekt i hendene. Den selges sikkert fordi de bare har tapt masse penger. Ikke gjør det. Endret 20. september 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Mulig det går an å spør om å få se på regnskapet til nåværende eier? Vil jo si noe om hvordan potensialet er. Lenke til kommentar
Chrisp Skrevet 20. september 2015 Forfatter Del Skrevet 20. september 2015 Ser at alle har like meninger her, har faktisk sett dette selv med at disse kjedene har hadd en rekke med eiere.Tenke selv og jobbe mye og ansette 2-3 stykker, men når det ser så dårlig ut så legger jeg fra meg denne ide'en. Kanskje noe bedre dukker opp en annen gang Takk for svar! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Ser at alle har like meninger her, har faktisk sett dette selv med at disse kjedene har hadd en rekke med eiere. Tenke selv og jobbe mye og ansette 2-3 stykker, men når det ser så dårlig ut så legger jeg fra meg denne ide'en. Kanskje noe bedre dukker opp en annen gang Takk for svar! Big Bite er ifølge informasjonen jeg har fått et svært dårlig valg om du skal starte opp med franchise. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Mulig det går an å spør om å få se på regnskapet til nåværende eier? Vil jo si noe om hvordan potensialet er. Regnskapet er mulig å pynte på, som nåværende eier nettopp vil ha et incentiv til å gjøre når han er på vei ut. Trådstarter bør derfor anta at det står dårligere til enn regnskapet viser. Og selv om han selv kan avdekke feil eller kjenner en revisor som kan gjøre det, vil det ta så lang tid å gå gjennom regnskapene og dokumentasjonen at det antakelig ikke er verd bryet. Jeg jobber med markedsrådgivning. Jeg har liten kunnskap om gatekjøkkenmarkedet, men jeg er nesten helt sikker på at en bransjeanalyse ville vist at dette er et uattraktivt marked. Hvis det skulle være rasjonelt å kjøpe seg inn i franchisen, må det derfor være andre gode grunner til å tro at nettopp du kan lykkes bedre enn andre franchisetakere og gatekjøkken. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Big bite står ofte i en stand på kjøpesentre, så det er ikke tilgangen til kunder de mangler tror jeg. Men de har ikke spesiellt gode baguetter ift. kjeder som Subway eller Upper crust. Og det at det alltid er asiatere som jobber der er kanskje litt offputting også. Vet ikke. Har ikke lest mye positivt om franchisen heller i bransjemagasiner. Men det er vel ikke som et gatekjøkken som lager kebab og burgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå