Gå til innhold

Hercules eller Powercoler ?

trym13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ser på prisene hos Komplett.no, er Hercules sitt kort omtrent 800 kroner dyrere enn PowerColor sitt. Såvidt jeg vet, er det ingen faktorer som gjør at du burde legge i 800 kroner ekstra for å få et kort fra Hercules. Når prisforskjellen er så stor, bør det være en god grunn til å kjøpe det dyreste, og jeg ser ingen åpenbar grunn i dette tilfellet, siden begge kortene vil yte tilnærmet like bra. Husk, neste gang du skal kjøpe grafikkort kan 800 kroner komme godt med (hvis du sparer de istedenfor å bruke dem på Hercules, altså).

Lenke til kommentar
Hvis du ser på prisene hos Komplett.no, er Hercules sitt kort omtrent 800 kroner dyrere enn PowerColor sitt. Såvidt jeg vet, er det ingen faktorer som gjør at du burde legge i 800 kroner ekstra for å få et kort fra Hercules. Når prisforskjellen er så stor, bør det være en god grunn til å kjøpe det dyreste, og jeg ser ingen åpenbar grunn i dette tilfellet, siden begge kortene vil yte tilnærmet like bra. Husk, neste gang du skal kjøpe grafikkort kan 800 kroner komme godt med (hvis du sparer de istedenfor å bruke dem på Hercules, altså).

de erfaringene jeg har hatt med powercolor er dårlige =)

er da snakk om ett radeon 9200 menmen... vifta bråker som f*** bråker verre en Geforce sine støyete 4200 (tenker da på gainward osv...)

hercules er tøffesen,

så forleden dag tilbud på hercules på elkjøp!!!

ett hercules 9600pro 1890,- kr

ett hercules 9800pro 3500,- kr

det er jo tilnærmet web pris det :wow:

kanskje verdt å ta en titt ?

Lenke til kommentar

kan ikke helt se hvordan Hercules sitt kort skal være verdt nesten tusen kroner mer enn powercolor sitt...

Hvis det hadde vært slik at du vurderte å bruke 3500-4000 ville jeg nok heller valgt 256 mb utgaven av PowerColor sitt kort enn Hercules sitt.

Uansett, det mest prisgunstige kortet som er for tiden er vel nettopp PowerColor sitt Radeon 9800 Pro. Det koster jo tross alt omtrent det samme som konkurrentenes non-pro varianter.

EDIT: Bare slik at det er gjort klart; PowerColor sitt vanlige Radeon 9800Pro kort er 100% likt som ATi sitt referansekort - det er da noe annerledes med SuperGold som bruker 2ns Hynix minnebrikker.

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar
ok.. dablir det vell hercules.. hehe det er stilig.. har den tøffe leden på vifta ! sett det? det er heftig :)

siden du synes tøft led er relevant... hvorfor ikke ta en titt på Gcube sine kort?

selges på multicom.no (3 forskjellige utgaver... ett standard,ett med tøffe led, og extreme edition=) )

skal visst være veldig god ytelse på dem =)

deres 9600pro kort bruker 2,8ns samsung minne (samme som 9800)

i forhold til andre produsenter som i fleste tilfeller bruker 3,3ns minne ;)

Lenke til kommentar
så forleden dag tilbud på hercules på elkjøp!!!

ett hercules 9600pro 1890,- kr

ett hercules 9800pro 3500,- kr

det er jo tilnærmet web pris det  :wow:

kanskje verdt å ta en titt ?

For de som ikke har fått det med seg ennå:Dette er trolig den beste prisen du finner, uansett!

Selv på komplett vil det koste deg ca. 200kr mer å kjøpe 9800P kortet.

Lenke til kommentar

hercules gir bedre ytelse enn sapphire og powcol pga bedre kjøling.

Det er også tøffere og det er en merkevare noe ingen av de andre "produsentene" er. De har laget gode kort i "uminnelige tider" og produserer ALT selv, de andre kjøper bare brikker av ATI.

Selv kjøper jeg bare hercules og er strålende fornøyd med mitt nye radeon 9600Pro fra herc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...