Gå til innhold

Hva slags ideologi er det Norge fører for tiden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som er en grunn til at jeg personlig ikke tar meg bryet med å stemme (kunne stemt blankt dog). Man får ikke politikken til det partiet man stemmer på uansett. Det man får er en koalisjon med et langt sett kompromisser og kameler som må svelges, som blir motarbeidet av opposisjonen.

Akkurat.  Jeg stemmer , men det føles ganske nytteløst.

Lenke til kommentar

Merkelig at flere her velger å ikke stemme når de er så uenige med politikken som føres.

Personlig skulle jeg gjerne hatt flere stemmer enn den ene jeg har, for å kunne påvirke politikken sterkere. Dere må gjerne stemme på mine vegne hvis dere ofte er politisk enige med meg her i forumet. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at flere her velger å ikke stemme når de er så uenige med politikken som føres.

Personlig skulle jeg gjerne hatt flere stemmer enn den ene jeg har, for å kunne påvirke politikken sterkere. Dere må gjerne stemme på mine vegne hvis dere ofte er politisk enige med meg her i forumet. :p

For meg er tillit det viktigste og det har ingen av partiene vist.   I valget mellom pest eller kolera avstår jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags ideologi er det Norge fører for tiden?

Nationalistic statism er vel den ideologi som har vært rådende i Norge siden 1814 (faktisk helt siden slaget ved Hafrsfjord i 872 om man skal strekke det helt tilbake, men kanskje det er bedre å sette skillet ved ca år 1000)

https://en.wikipedia.org/wiki/Nationalism

https://en.wikipedia.org/wiki/Statism

Kjært barn har mange navn? ;)

Lenke til kommentar

Tror personlig ikke at det er mye av det "demokratiet" værende.

Leste et sted også at USA nå klassifiseres som et "oligarki".

Norge er ett sosialdemokrati.

Det er vel termen ja, men det blir vanskelig å tro på i disse dager. Det er som at de sier at "Amerika er et demokrati" mens det blir debattert på om det egentlig er et "Oligarki".  Det er ikke viktig hva du kaller det, så lenge det er noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...