Cerent Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Hei, Nå har jeg virkelig greid å rote det til for meg selv. Skulle slette alt på en disk og kjørte et program for "reset drive" som fulgte med Redo Backup & Recovery (http://redobackup.org/). Greit nok til at jeg oppdaget at det estimerte handlingen til å ta over to timer, så da ble jeg utolmodig og tenkte at jeg kan jo bare slette partisjoner på vanlig måte da og ville avbryte programmet. Programmet ville ikke la seg avbryte så i min utolmodighet tok jeg strømmen. Noe galt må ha skjedd for nå spør disken etter et passord når en booter maskinen, og det enda jeg ikke hadde satt noe passord på denne. Hverken BIOS, Linux eller DOS verktøy finner disken nå (siden jeg ikke kan oppgi passord), selv ikke Seagate sitt eget eget SeaTools diagnoseverktøy (er en Seagate Momentus). Har også forsøkt et program som skulle fjerne passordet på Ultimate Boot CD, men heller ikke det finner den. Har prøvd med to forskjellige maskiner og samme på begge. Noen som har andre forslag eller er det bare å skrote disken? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg leste litt på et HDD forum for noen år siden. Der var det blant annet noen tråder om å fjerne diverse passord på disker, husker ikke hvilke program de passordene var satt med dog. Men jeg husker at det var et par svært detaljerte oppskrifter som innebar rebooting x antall ganger og bruk av spesiell programmvare mener jeg å huske, samt et par andre triks. Husker jeg ble ganske så imponert over antallet steg som var nødvendig. Men da var det også for å få tak i data på diskene mener jeg å huske, og ikke som i ditt tilfelle å bare få tilgang for å kunne slette. Vet ikke om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå