Gå til innhold

Apple Watch har fått norske priser

Anbefalte innlegg

Først av alt er prisen ganske drøy. Nærmare 7 tusen for ei klokke i rustfritt synast noko overprisa. Dernest er batteritida nærmast ein hån å rekne. Elles har Appel si klokke mykje å by på som eg ikkje visste at eg trengte. Håper dog at Siri er lett i praten så ikkje alt for mange ender opp med å kjefte og smelle på klokka si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser en del bedre ut enn de som tror de har klart å kjøpe seg respekt.

På en måte har du et poeng. Apple Watch Edition er laget for at alle skal vite hvor dyr den er, akkurat som en del andre veldig dyre klokker. Det ser bare teit ut her i Europa, men i Asia har de en kultur for å vise frem dyre ting, og den jobben gjør Apple Watch Edition perfekt.

De fleste her hjemme som har virkelig dyre klokker legger du ikke merke til fordi du ikke har hørt om merket og fordi de er små, tynne og diskrete.

Merkelig hvordan du styrte dette svaret klar av det snørrhovne innlegget jeg kommenterte. Men da vet vi det, du ser ned på mennesker som enten bruker allværsjakke eller som ikke bruker appleprodukter. Classy som vanlig.

Lenke til kommentar

Tror stållenka jeg har på Apple Watch kostet en 150 kr fra kina. Både funker og ser bra ut

Det er derfor merkevarer er så viktige. Produkter som ikke kan stå på sine egne ben og forsvare prisen må jo leveres med en forklaring. Det er godt vi har et lovverk som gjør at påtalemyndigheten selv jobber aktivt for å beskytte slike nyttige samfunnsmekanismer.

Lenke til kommentar

Merkelig hvordan du styrte dette svaret klar av det snørrhovne innlegget jeg kommenterte. Men da vet vi det, du ser ned på mennesker som enten bruker allværsjakke eller som ikke bruker appleprodukter. Classy som vanlig.

Jeg ser ikke ned på dem, jeg bare anser dem ikke som kompetente til å vurdere produkter som er laget for å se og føles bra ut like mye som å ha en teknisk funksjon , da de åpenbart ikke bryr seg om sånt. Akkurat som jeg ikke bryr meg om mange andre ting. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke ned på dem, jeg bare anser dem ikke som kompetente til å vurdere produkter som er laget for å se og føles bra ut like mye som å ha en teknisk funksjon , da de åpenbart ikke bryr seg om sånt. Akkurat som jeg ikke bryr meg om mange andre ting. 

Så du er utstyrt med høyere kompetanse når det gjelder estetikk og det å vurdere egen komfort?

Lenke til kommentar

Så du er utstyrt med høyere kompetanse når det gjelder estetikk og det å vurdere egen komfort?

Estetikk: Enn noen som går med clogs, allværsjakke og Pebble? Det vil jeg absolutt si.

Komfort: På ingen måte.

Jeg bare hevder at de som mener at komfort, pris og funksjonalitet er de eneste viktige kriteriene å vurdere Apple Watch etter har misforstått hva produktet forsøker å være. Ja, 5000 kroner for en stållenke er dyrt, og ja det er mulig å lage den mye billigere. Men skikkelig gode stållenker (som Apple har laget) koster faktisk stort sett såpass mye. Så kan man selvsagt diskutere om det er en bom å satse på å lage highend-produkter når kinesere kan lage blikklenker for 150 kroner.

Personlig er jeg glad for at det finnes iallfall én teknologiprodusent som faktisk bryr seg om åhåndverk også utenfor specs. Det er nok av de som gir blaffen.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Estetikk: Enn noen som går med clogs, allværsjakke og Pebble? Det vil jeg absolutt si.

Clogs og allværsjakke er jo en ganske uvanlig kombinasjon. Når det gjelder Pebble ser den jo ganske bra ut, og pebble steel er både langt stiligere og ikke minst mer forseggjort mekanisk enn apple watch.

Personlig er jeg glad for at det finnes iallfall én teknologiprodusent som faktisk bryr seg om åhåndverk også utenfor specs. Det er nok av de som gir blaffen.

Håndtverk? La oss kalle det uvitenhet, sånn for å være litt greie mot deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Pebble ser den jo ganske bra ut, og pebble steel er både langt stiligere og ikke minst mer forseggjort mekanisk enn apple watch.

Nå har jeg håndtert både Pebble, Pebble Steel og Apple Watch (steel). Du har åpenbart ikke kompetanse ok på dette til å vite du prater om, så jeg tror ikke jeg gidder diskutere det mer med deg.

Når det er sagt: Jeg er ikke sikker på at Apple gjør et godt valg ved å være såpass fine på det når de bygger smartklokker. Men jeg er glad for at de prøver.

Hadde du vært her kunne jeg vist deg en helt ny Seiko 5-lenke sammen med en 50 år gammel Rolex-lenke, eller finishen på en skikkelig bygget klokke mot en billig Skagen-variant, så hadde du forstått.

Du er interessert i lyd. Jeg tipper du kan ta nyanser i lydutstyr jeg ikke har sjans på, og jeg ville aldri gått inn i en detaljdiskusjon med deg om det. Vel, jeg kan klokker. Altså ikke nødvendigvis smartklokker spesifikt, men klokker generelt.

Det virker som alle andre smartklokkeprodusenter sikter på nerdene som vil ha teknologi. Apple gjør åpenbart ikke det, de satser på de som vil ha en klokke som tilfeldigvis også har smartfunksjoner (eller folk som stoler på Apple og som vil ha et nytt Apple-produkt, såklart).

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Clogs og allværsjakke er jo en ganske uvanlig kombinasjon. Når det gjelder Pebble ser den jo ganske bra ut, og pebble steel er både langt stiligere og ikke minst mer forseggjort mekanisk enn apple watch.

Tror ikke du kommer langt med vedkommende her. Det er et apple produkt, så det er automatisk det beste i verden. 

Personlig liker jeg ikke Apple watch og Gear S på grunn av den stygge firkanta utformingen. Gear S2, Huawei Watch og Moto 360 (2015) synes jeg er mye mer appellerende. 

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Tror ikke du kommer langt med vedkommende her. Det er et apple produkt, så det er automatisk det beste i verden. 

Personlig liker jeg ikke Apple watch og Gear S på grunn av den stygge firkanta utformingen. Gear S2, Huawei Watch og Moto 360 (2015) synes jeg er mye mer appellerende.

Jeg har avskrevet Apple Watch (1. gen) fordi den er et for svakt produkt, det etter å ha prøvd en i noen dager. Det er i mine øyne den eneste smartklokka som duger, men den er fortsatt ikke god nok. De klokkene du nevner har jeg også prøvd (med unntak av Huawei), og de er oppsiktsvekkende stygge på armen, selv om de ser ok ut på bilder. Apple Watch ser bedre ut på armen enn på bilder, noe jeg anser som en fordel ved en klokke. Men jeg vil forsatt ikke ha en.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Er vel greit å sitere hvem du kommenterer til? Om det var siktet til meg så har jeg vel ikke nevnt noen stållenke til 5000 kr overhode.

Var vel en liten oppsumering av tankene jeg gjorde meg etter å ha skumlest denne tråden. Var slettes ikke meningen å provosere deg. Var litt uheldig formulert,og det kan jeg bli bedre på. Det er slettes ikke min sak om noen finner det forsvarlig å kjøpe en stål lenke til 5K. Vi er forskjellige, noen liker dattera, andre liker mora. Og bra er det. Personlig ser jeg overhode ingen nytteverdi i en såkalt smartklokke, hverken fra Apple eller Samsungen eller noen av de andre produsentene.
Lenke til kommentar

Det er slettes ikke min sak om noen finner det forsvarlig å kjøpe en stål lenke til 5K. Vi er forskjellige, noen liker dattera, andre liker mora. Og bra er det. Personlig ser jeg overhode ingen nytteverdi i en såkalt smartklokke, hverken fra Apple eller Samsungen eller noen av de andre produsentene.

Om jeg finner den stållenka jeg er ut etter om dagen til 5K kjøper jeg den på flekken, for det ville vært et røverkjøp!

Forøvrig tror jeg smarklokker nå er som smarttelefoner på tidlig 2000-tall. Et ubrukelig produkt for de spesielt interesserte. Jeg tror også de vil ta over verden innen ti år har gått.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det. Gjennom flere år har vi sett at når argumentene er brukt opp går man over til å hevde at man er mer intelligent, har høyere forstand, er mer velkledd etc enn sine opponenter. Jeg anser som regel ikke et argument som et forsøk på å overbevise den jeg diskuterer med, men heller å poengtere overfor andre interesserte lesere at det finnes andre nyanser i verden enn nedfallsfrukt og hersketeknikker.

Lenke til kommentar

Ingen lo av macbook air, den var revolusjonerende, ingen lo av ipad som var genial alle tidligere nettbrett hadde prøvd å presse en pc inn i nettbrettet, Apple lagde en kjempestor smarttellefon og fikk et lett og hendig nettbrett.

Mange lo av første iphone siden den ikke var særlig bra sammenlignet med konkurrentene.

Dette endret seg da den solgte godt og de senere versjonene er på høyde med konkurrentene.

Dette er jo bare helt feil. iPhone var veldig lite ledd av og var stort sett lovpriset av de fleste med noen få unntak. iPad derimot var vel kanskje blant de største overraskelsene. Den ble regelrett ledd av og det florerte tusenvis av bildet av Steve Jobs som holder opp 4 iPhoner gaffa-teipet sammen og enda flere kommentarer om hvor bruksverdien av en slik dings var når man har både telefon og pc utenom. Det var disse som måtte bite i det sure eplet og innse at de tok feil. MacBook Air var ikke så mye i søkelyset. Den var absolutt ikke populær i starten ettersom trenden var billige netbook-er i 3-5000-kronersklassen. Nå er det derimot blitt "inn" med små, lette bærbare i klassen til MacBook Air, men Apple var "for" tidlige på den til å få noe særlig oppmerksomhet.
Lenke til kommentar

Ingen lo av macbook air, den var revolusjonerende, ingen lo av ipad som var genial alle tidligere nettbrett hadde prøvd å presse en pc inn i nettbrettet, Apple lagde en kjempestor smarttellefon og fikk et lett og hendig nettbrett.

Mange lo av første iphone siden den ikke var særlig bra sammenlignet med konkurrentene.

Dette endret seg da den solgte godt og de senere versjonene er på høyde med konkurrentene.

Dette er jo bare helt feil. iPhone var veldig lite ledd av og var stort sett lovpriset av de fleste med noen få unntak. iPad derimot var vel kanskje blant de største overraskelsene. Den ble regelrett ledd av og det florerte tusenvis av bildet av Steve Jobs som holder opp 4 iPhoner gaffa-teipet sammen og enda flere kommentarer om hvor bruksverdien av en slik dings var når man har både telefon og pc utenom. Det var disse som måtte bite i det sure eplet og innse at de tok feil. MacBook Air var ikke så mye i søkelyset. Den var absolutt ikke populær i starten ettersom trenden var billige netbook-er i 3-5000-kronersklassen. Nå er det derimot blitt "inn" med små, lette bærbare i klassen til MacBook Air, men Apple var "for" tidlige på den til å få noe særlig oppmerksomhet.

Det er alltid noen som ler av produkter, jeg er ikke enig i at ipad generelt "ble ledd av".

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...