Gå til innhold

Valg av ny kontorstol for gaming. (DxRacing/AKracing/MAXNOMIC)

Anbefalte innlegg

Er møkkalei a å bytte kontorstol hvert halvår, så tenkte nå å invistere i en av disse gaming stolene som proffene bruker. Jeg sitter i alt fra 5 til 15 timer foran pc'en - hver dag, så jeg trenger noe som holder lenge, og ikke minst hjelper mot rygg og nakke problemer.

Sett en del på DxRacer sin R-serie som skal passe bra for min størrelse (+/- 185cm 80kg), men vet det finnes andre merker også, som AKracing og MAXNOMIC.

Det jeg lurer på her er om noen av dere har noe slags erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har DXRacer stol, og kan fortelle deg at livet foran pc-skjermen har blitt 100 ganger så mye bedre etter jeg fikk den. Før jeg hadde jeg en dyr drittstol fra Bohus, fikk vondt i ryggen og nakken hele tiden med mindre jeg satt i en ubehagelig posisjon (med ryggen lent langt bakover). Nå kan jeg helt seriøst sitte en hel dag foran skjermen med DXRacer-stolen uten å kjenne noe smerte i ryggen eller i nakken, da jeg kan stille ryggen og armlenene akkurat som jeg vil ha det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har også en DXracer stol, er ganske fornøyd med den, god og solid kvalitet, imitert skinn så den er super lett å rengjøre, god komfort over flere timer, mulighet for å vippe stolen fra 90 grader til vannrett.

Har selv en av de modellene som ikke er så brede, med annet du har veldig mye ekstra på kroppen så er disse veldig greie, da sitter man litt mer støpt med sideputene.

Men det skal dog sies at disse stolene er ikke i nærheten av disse badboyene (24 timer stol):

Men disse ligger vell på 10-15 Tusen, en dag blir det nok en slik, for disse er helt rå.

VAR62085_1_0.jpg

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

For meg, som er 186 cm. høy og har normal kroppsbygning, føler jeg at sitteputa ikke er kort, men kan se for meg at den hadde vært det hvis jeg skulle lent ryggen langt bakover og sett på film, noe som jeg aldri bruker den til. Sitteputa kan dog føles litt for hard etter over lengre tid, men det er bare et tegn på at du har sitti for lenge foran skjermen og bør komme deg ut litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...