Tommy93 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 For noen dager siden bet katten min av strømforsyningskabelen til piano keyboardet mitt. Nå har jeg tenkt å kjøpe ny strømforsyningskabel, men det er en liten ting jeg lurer på. På støpselet til den gamle strømforsyningskabelen står det: Output - 12V DC og 0,6A. Det jeg lurer på er: Om jeg kjøper en ny strømforsyningskabel som forsyner bare 9V DC og 0,3A, vil den da fungere like bra som den gamle kabelen? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Selvsagt ikke. Du må kjøpe en med like mye spenning og ampere i. Fås på clas ohlson. http://www.clasohlson.com/no/Batterieliminator,-30-W/36-4400 1 Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Nei, du må aldri bruke en strømforsyning som leverer mindre strøm enn det keyboardet trenger.Om den er > 0,6 A er du good to go. Lenke til kommentar
Tommy93 Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Nei, du må aldri bruke en strømforsyning som leverer mindre strøm enn det keyboardet trenger. Om den er > 0,6 A er du good to go. Så jeg kan ikke bruker en strømforsyning som leverer mindre enn den trenger, men jeg kan bruke en som leverer mer enn den trenger? Eller må jeg bruke en som leverer AKKURAT det samme som den gamle strømforsyningen? Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Mer enn eller lik. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Samme volt, mer enn eller like amper. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 (endret) Du har kanskje noe slikt liggende allerede. 12 volt er mye brukt. Du MÅ ha en ny med 12V, og minimum 0.6A. Kontakten må passe, men det må også polariteten. Ellers får du + der det skal være - og - der det skal være +. Det vanligste er pluss i midten, men det ser ut som fra det uklare bildet ditt at det faktisk skal være - i midten på dette apparatet. Onde ingeniører. Vær oppmerksom på dette. Om du kjøper en standard strømforsyning, har den forhåpentligvis en bryter for å velge polaritet, evt. en plugg som kan settes på på to måter. Endret 19. september 2015 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Tommy93 Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Tusen takk! Lenke til kommentar
Tommy93 Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Du har kanskje noe slikt liggende allerede. 12 volt er mye brukt. Du MÅ ha en ny med 12V, og minimum 0.6A. Kontakten må passe, men det må også polariteten. Ellers får du + der det skal være - og - der det skal være +. Det vanligste er pluss i midten, men det ser ut som fra det uklare bildet ditt at det faktisk skal være - i midten på dette apparatet. Onde ingeniører. Vær oppmerksom på dette. Om du kjøper en standard strømforsyning, har den forhåpentligvis en bryter for å velge polaritet, evt. en plugg som kan settes på på to måter. På den gamle strømforsyningen er polariteten slik: Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Det er ikke så vanlig å ha minus i sentrum på strømforsyninger som følger med apparater, men universelle strømforsyninger har ofte muligheten til å velge dette i tilfelle noen ønsker det. Personlig så mener jeg at slike utskiftbare plugger er en jalla-løsning, men det fungerer jo. Her er manualen til den strømforsyningen som Emancipate foreslår: http://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9264275226654.pdf Om en av pluggene som medfølger er identisk med den du trenger, så kan denne strømforsyningen brukes uten problemer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå