Edstro Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Har nettopp satt opp trådløst nettverk med 2 pcer hver pc har et trådløst netverkskort og så har eg en bredbånds ruter så eg skal bruke når vi får bredbånd om 2 uker begge maskinen står tilkoblet ruteren! Alså maskinen står ikkje direkte koblet til verandre dei går i gjennom ruteren! OBS: Eg har D-Link sine nettverkskort og D-Link sin bredbånds ruter. Den enne maskinen (som er min) kjører win2000 og den andre så er min familie sin kjører win98se. Derfor er der noen spørsmål siden eg har aldri hatt nettvek før. 1. Va er best av trådløst og kabel? 2. Er Gateway det samme som ruter? 3. Passer En maskin med win98se og en maskin med win2000 godt sammen? (eg vet at det er forskjellige på fill systemer min har NTFS og derfor vet eg at datamaskinene kan krangle) 4. Nå føre eg har fått bredbånd så har win98se en internett tilkobling og det er begrunn av at familien min har ISDN og derfor har datamaskinen så kjører win98se et ISDN kort innstallert er det mulig og delle internett forbindelsen til datamaskinen min så kjører win2000? vis det går an vordan gjør man det? 5. Når eg la opp nettverket så kommer min maskin inn på den maskinen så kjører win98se men den maskinen så kjører win98se kommer ikkje inn på min (win2000) PS: Eg trur at win2000 har opprettet et passord automatisk har prøvd adminstrator koden min men det hjelper ikkje! Vordan endrer man det i win2000? Noen så vet svar på disse spørsmålene blir glad for alle svar : : Endret 12. november 2003 av eddielie30 Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 1. Hva som er best av trådløst eller kabel? med trådløst slipper du kabler. Men må ofre en del hastighet. Vil tro det er helt greit for deg, for du skal vel ikke overføre mange store filer mellom maskinene? 2. En gateway er det punktet du må gjennom for å komme ut på www 3. Det er mulig du kan få noe problemer, men det skal gå. 4. prøv å sette IPen til maskinen med ISDN kortet som gateway i den andre maskinen 5. Du må vel skrive både brukernavn og passord? Prøv å skrive administrator og admin passordet. Det er en mulig å disable kreving av passor, men husker ikke hvordan du gjør dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå