Gå til innhold

[Løst] Skulle bygge PC - ente med katastrofe

Anbefalte innlegg

5 minutter til så fant jeg denne:

http://www.corsair.com/se-fi/carbide-series-air-240-high-airflow-micro-atx-and-mini-itx-pc-case(velg TECH SPECS, så finner du det helt nederst)

Compatible Corsair Liquid Coolers
H55, H60, H75, H80i, H100i, H105

Tusen takk. Veldig nyttig.

Skal også bli morsomt å finne et GTX 980Ti som ikke måler mer enn 260x111mm også, som er alt som er igjen av plass med en H100i eller H105 i fronten. Ja, inkludert strømtilkoblingene selvfølgelig.

Har nå hørt at allerede 900-serien til Nvidia kan kjøpes i miniutgaver som gir akkurat like mye kraft i en mindre størrelse.

Lønner seg også å se noen reviews før man kjøper kasse. Mange viser forskjellige oppsett.

Har sett disse og alle andre reviews jeg klarte å finne. Har også lest tek.no sin artikkel om kabinettet.

Til alle:

Allt gikk etter planen med komponenter med ett unntak, men hadde aldri kjøpt kjøler før og viste ikke hvor den skulle stå i kabinettet og hvor mye plass den tok. Derfor spør jeg om hjelp her. Mange hjelper og noen klager bare, men det er vell hyggelig å kunne kjefte på noen på internet når man har en slitsom hverdag irl. Takk til alle som har hjelpt meg. Skal se etter en kjøler/vifte i dag, og takked være oyoygard* blir det mye enklere enn jeg hadde forventet, til tross for at jeg kan veldig lite om pc'er.

Endret av Shigewara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er også enig med med Belphegor om at det kan være greit å kjøpe seg et bedre kabinett (altså med mer plass til gpu'en) , men for sikkerhets skyld bør du selv dobbeltsjekke dimensjonene på ekspansjonssporene til kabinettet sånn at du har god plass.

Vannkjøling er greit , men de lukkede løsningene til Corsair og andre er ikke sett som "varer" om du har tenkt å eventuelt bruke de på nytt i en ny pc om noen år , da kan det heller lønne seg å kjøpe et ordentlig sett som man bygger selv og vedlikeholder med jevne mellomrom ( noen mener 6 mnd , personlig gjør jeg det hver 12 mnd når jeg hadde vannkjøling ).

Kan jo nevne at mitt siste sett med vannkjøling så brukte jeg et akvarium på 250L som reservoar og kunne så og si kjøre passiv hele tiden (en radiator ) , dette var på et Athlon oppsett som trolig ikke trakk mer enn omtrent 300W maks.

Sant sant Malvado, lukkede vannsystemer fra f.eks. Corsair er ikke noe man tar vare på/ setter inn i neste bygg. Men må spørre, hvor mange beholder gamle kjølere i neste bygg uansett? Selvbyggede vannkjølingssystemer blir ganske dyrt i forhold så da må man tenke på om det virkelig er verdt det.

Jeg sitter og ser tilbake på disse innleggene, og ser at det er mange muligheter ut av denne knipen, men jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre fortsatt. Har avbestilt den vannkjølingen jeg bestilte for noen dager siden, siden noen sa vannblokken ikke passet. Jeg ser at jeg kan kjøpe nytt kabinett, og løse mange problemer, men siden det bare er CPU'kjøleren jeg sliter med å få til å passe, vil jeg helst kjøpe ny CPU'kjøler.

Spørsmål:

1. Er det mulig å modifisere vannblokken til å passe med mine 120 mm vifter som kom med kabinettet, Eventuelt Sette Vannblokken i det andre kammeret siden det er utrolig romslig og mye ubrukt plass der?
  2. En kompis sa det var nesten umulig å finne en vifte som passet inn i kabinettet uten at enten viften står og blåser rett på glassvinduet, eller den stikker ut av kabinettet. Er dette rett? Er jeg altså nødt til å kjøpe vannkjøling?
  3. Er det mye stress å bygge en blokk selv, og er dette noe jeg da "må" skifte ut innimellom? Hvordan finner jeg så en selvbyggingsblokk?
Endret av Shigewara
Lenke til kommentar

5 minutter til så fant jeg denne:

http://www.corsair.com/se-fi/carbide-series-air-240-high-airflow-micro-atx-and-mini-itx-pc-case(velg TECH SPECS, så finner du det helt nederst)

Compatible Corsair Liquid Coolers

H55, H60, H75, H80i, H100i, H105

Tusen takk. Veldig nyttig.

Det er dette han mener.

edit: Altså, alle disse er listet som kompatible, med unntak av H110i: https://www.komplett.no/category/10462?manufacturer=Corsair&subcategory=10470_CPU%20-%20Vannkj%C3%B8ling

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det er dette han mener.

edit: Altså, alle disse er listet som kompatible, med unntak av H110i: https://www.komplett.no/category/10462?manufacturer=Corsair&subcategory=10470_CPU%20-%20Vannkj%C3%B8ling

Woaw. Den delen av posten la jeg ikke merke til en gang. Må ha blinkset når jeg leste. Så: "Compatible Corsair Liquid Coolers H55, H60, H75, H80i, H100i, H105", er de kjølerene jeg burde se på da. Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på det jeg overså tidligere.

Endret av Shigewara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...