Gå til innhold

Katastrofe på min r9800pro

evgeny

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop satt på en ny kjøler til min Powercolor 9800 pro. Når jeg har skrudd på pc'n så er det masse firkanter og streker på skjermen. Jeg har tatt på goop. Hva er det som skjer. Er kortet ødelagt? vifta sitter bra på. Hva skal jeg gjøre? Er redd for å miste kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har vel ved ingen sjangse overklokket, har du vel?

har du husket å fjerne den gamle pastaen, eventuelt kan jeg tenke meg at du har tatt på for mye, så det er et for kjkut lag. det er ikke mengden pasta du tar på, men om laget er tynt nok, så det ikke oppstår slike problemer som du beskriver;)

Lenke til kommentar

Haddet samme problem med mitt 9700pro kort men jeg haddet ikke byttet vifte eller kødda med overklokking så jeg fikk igjen på garantien.

Jeg føler virkelig med deg!!!, du må jo ikke kødde med nye skjermkort i toppklassen, når du har brukt det et år eller lignendet er det tid for test, kjøling overklokking osv.

ahh blir iritert av å tenke på hva du har klart!!

Lenke til kommentar
Hvilken goop?

AS leder ikke strøm, men har hørt at noen andre gjør det .. kanskje du har sølt og kortsluttet noe? Prøv å fjerne sølt goop med isopropanol!

Eh... AS = Arctic Silver btw ... :roll:

AS består av 60-70 prosent sølv,vist det ikke leder strømm,så er det stikk i strid med det jeg har lært.

Lenke til kommentar
Hvilken goop?

AS leder ikke strøm, men har hørt at noen andre gjør det .. kanskje du har sølt og kortsluttet noe? Prøv å fjerne sølt goop med isopropanol!

Eh... AS = Arctic Silver btw ...  :roll:

AS består av 60-70 prosent sølv,vist det ikke leder strømm,så er det stikk i strid med det jeg har lært.

Da er det vel det da...

Forresten det er vel egentlig 80% er det ikke?

Trådstarter: Prøv og skift kjøler, den Reference kjøleren er ikke akkurat kongen på haugen :roll:

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

Fjernet du rammen rundt kjernen på skjermkortet? Den er jo en smule opphøyd fra vpu. Derfor har standardkjøler et nedsenket midtpunkt. De fleste kjølere enn får kjøpt til skjermkort er helt flate under.

Fikk akkurat samme problem når jeg monterte min zalman kjøler. Det funket ikke samme hvor mye goop jeg putta på, eller hvor lite for den del, fikk artifacts hele tiden. Må nok være tilsvarende direkte kontakt.

Her(Hentet fra OcShoot.no!) kan du se hvordan du fjerner rammen. Illustrert med bilder. Se på de første bildene der.

Dette er ikke risikofritt. Man må være utrolig forsiktig når man skjerer av den rammen så knivbladet ikke glipper og tar meg seg et par av transistorerne.. *kremt*

Lenke til kommentar
Hvilken goop?

Eh... AS = Arctic Silver btw ...  :roll:

Da er det vel det da...

Forresten det er vel egentlig 80% er det ikke?

Trådstarter: Prøv og skift kjøler, den Reference kjøleren er ikke akkurat kongen på haugen :roll:

ca 80% ja,kan være enda mer.Så vist jeg kliner inn hele hovekortet i Artic Silver så virker det fremdeles?har mine tvil.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...