Alette Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Sønnen min på 5 år har fått to nye venner,søskenpar på 3 og 6 år,de har vært mye på besøk hos oss i sommer,sønnen min synes det er stas med besøk,men jeg irriterer meg mer og mer. Ungene har ikke mye oppdragelse,jeg sliter selv med å oppdra sønnen min,men disse to er værre enn han.De maser om snop og mat hele tida,behandler alle ting som de var deres egne,bråker og skriker,roter osv. Det eneste jeg har fått dem til å gjøre er å ta av seg på bena og slutte å gå i skap og kjøleskap etter snop.De vil heller aldri dra hjem,og jeg må nesten dytte dem ut av huset.Når de er her begynner ofte sønnen min og teste grensene mine enda mer enn ellers,og jeg har da 3 ulydige unger som holder på. Jeg kan jo ikke klage til foreldrene om oppførselen deres uten at det blir dårlig stemmning,så hvordan skal jeg sette ned foten her,hva godtar dere når barnet har besøk av venner? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg synes du skal fortsette den (strenge) linjen du har ovenfor sønnen din. I ditt hus er det dine regler som gjelder så de synes jeg du skal holde fast ved. Jeg ser ikke for meg noe annet enn at naboguttene kan være litt gjenstridige men hold fast så lærer de å akseptere dine regler. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg kan jo ikke klage til foreldrene om oppførselen deres uten at det blir dårlig stemmning,Det er allerede dårlig stemning, bare at de som har ansvaret for det (foreldrene) ikke har oppdaget det ennå. I ditt hus er det dine regler som gjelder. 1 Lenke til kommentar
Alette Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Jo,men de hører ikke på halvparten av det jeg ber dem om,og jeg har mest lyst å kaste dem ut Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Gidder de ikke høre må det få konsekvenser. Kast de ut neste gang og si du ikke finner deg i slik. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Hvorfor bry seg om det blir dårlig stemning? Dette er folk du ikke liker oppførselen på. Hadde det vært voksne folk hadde du enten sagt ifra, eller latt være å omgås de. Hos deg er det dine regler. I ditt hus skal de rette seg etter hva som gjelder der, og liker de det ikke kan de bare la være å komme på besøk. Hvis det ender opp med å bli dårlig stemning eller at de ikke kommer tilbake så ofte mer, har du en glimrende anledning til å fortelle barnet ditt (oppdragelse) om hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jo,men de hører ikke på halvparten av det jeg ber dem om,og jeg har mest lyst å kaste dem ut Da er det så enkelt at hvis de ikke hører på deg så kan de ikke være til deg. Man må være ganske så klar over reglene man setter til barn , det har noe med å være konsekvent og ikke minst å ha den riktige tonen. Det hjelper som regel svært lite å bli "hissig" , hold den samme klare tonen og gi en god og klar beskjed. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg tror faktisk de fleste foreldre vil sette pris på å høre hvordan barna deres oppfører seg i deres fravær. 2 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Hører de ikke etter så får de dra hjem. Det er heller ikke alltid det passer med besøk. Skjønner at du helst ikke vil si noe til foreldrene. Jeg mener, det må jo mangle noe i topplokket fra før der. Det er ikke normalt å bare sende en 3 åring avgårde alene til naboen uten noe avtale med de voksne. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 (endret) Når min sønn (6) har venner på besøk er jeg eneste mann under gud. Det er JEG som bestemmer, og det gir jeg klart og tydelig beskjed om skulle det behøves. Om det et sekund er så mye som et snev av tegn til å ikke oppføre seg eller ikke høre etter er det kun én advarsel, så fyker de ut og er ikke velkomne på en stund. JEG bestemmer at JEG er den som har kontroll og bestemmer ALT. INGEN, voksne eller barn får trekke det i tvil. Jeg har ingen problem med barna her, selv de barna som ellers er ufordragelige oppfører seg eksemplarisk og er snille med hverandre når jeg er i nærheten, for de VET at intet mindre blir akseptert. Tar du den holdningen, og tar ansvar for å følge det opp tror jeg du får en lettere hverdag. Endret 19. september 2015 av Leo_ 3 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jo,men de hører ikke på halvparten av det jeg ber dem om,og jeg har mest lyst å kaste dem ut Ikke for å være frekk, men da prater du alt for mye. Si lite, men det lille du sier, MÅ de følge! Ellers er det rett ut. 1 Lenke til kommentar
Alette Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 tusen takk for masse gode råd,fra nå av blir det klare regler og medfølgende utkastelse,hvis foreldrene blir fornærmet så er det de som må prøve å oppdra barna bedre 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå