Gå til innhold

Er det noen som kan teste ut en side?

Anbefalte innlegg

Mobilversjonen blir helt enkelt og statisk informasjon. Den skal inneholde kontaktinformasjon og kanskje litt til... Det er på PC-siden all informasjon skal ligge.

Jeg vet at jeg ikke trenger å programmere om hele siden. Måten jeg pleier å lage en side på er... Først tegner siden på Photoshop, deretter programmerer jeg det helt enkelt i dreamweaver. Når jeg har kommet så langt som nå, så legger jeg all css inn i egne filer og gjør siden responsiv.

Dette høres kanskje tungvint ut... men det er vanskelig å lære en gammel kjøter å sitte...he-he

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare skyte inn; hadde det ikke vært mye enklere å lage en side som passer på PC/mobil/netbrett?

Mobilversjonen blir helt enkelt og statisk informasjon. Den skal inneholde kontaktinformasjon og kanskje litt til... Det er på PC-siden all informasjon skal ligge.

Høres ikke ut som en god idè
Det er flere som bruker mer tid på mobilen nå enn på en PC. Infomasjonen burde vere like tilgjengelig på mobil som PC

http://searchenginewatch.com/sew/opinion/2353616/mobile-now-exceeds-pc-the-biggest-shift-since-the-internet-began

Lenke til kommentar

Jeg prioriterer PC-versjonen først og så lager jeg en mobil- og nettbrettversjon etterhvert. Ting tar tid...

Du virker som en skikkelig sær bedreviter. Vet du egentlig hva du driver på med ?

"PC-versjonen" har du allerede laget. Det eneste du trenger å endre der er bredde i px, denne kan du da ikke sette på 1500. Jeg sitter på en 13" og nettsiden er ubrukelig for meg da??

Hvilken css-fil bruker du, slideshow.css? Isåfall lar du den være som den er, evt slettet alt som ikke har med slideshow-greiene å gjøre. Lager en ny med navn style.css og begynn å plotte inn #divs og .class fremfor å bruke html style!! 

Å utvikle en responsiv nettside kan du gjøre veldig enkelt. Legg denne koden inn i din nyopprettede style.css:

@media screen and (max-width: 480px) {
    body {
        background-color: #fff;
    }
}

body-taggen som er innenfor @media screen settes i drift kun når skjermvinduet er under 480px bredt. Og slik gjør du på de ulike taggene du har i koden din. Feks #content setter du til width:980px, mens #content i @media screen setter du til width:100%.

GLHF !

Endret av kjekset
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sær bedreviter??? og så tror du jeg skal lytte til rådene dine... Hvis du skal gi råd til noen Kjekset så bør du kutte ut å kalle noen en sær bedreviter... Ha en fin dag særing

Tror du kommer til å gå tom for råd ganske kjapt, om du fortsetter i det toneleiet.

Husk at han (/vi) gjør deg en tjeneste her. Du har ingen rett på å få hjelp. I tillegg har han kommet med noen av de beste rådene i denne tråden.

Lenke til kommentar

Vel når han kaller meg en sær bedreviter... Han kaller meg det utifra en setning... da føler jeg at jeg har rett til å svare med samme mynt... Skal man gi råd, så er det fint å gjøre det på en hyggelig måte. Når jeg gir råd til andre, så gjør jeg det uten å være spydig... Det blir hyggeligere på den måten...

Når du kritiserer meg for mitt toneleie, så kan du kanskje lese hva han skrev først...

Jeg er såpass ydmyk at jeg vet at jeg kan ikke alt om webdesign og programmering innen webdesign. Og når jeg tar imot råd så takker jeg for det... Men jeg takker ikke når noen kaller meg en "sær bedreviter".

Hvis du spør om hjelp og jeg kaller deg en dust fordi du kanskje ikke vet alt og trenger hjelp. Da hadde du kanskje reagert på samme måte.

For å være helt tydelig! Jeg tåler kritikk og syns kritikk er viktig hvis en skal lære nye ting. Men når kritikk starter med en spydig bemerkning så svarer jeg bare med samme mynt og er spydig tilbake... Hvis du syns jeg ikke skal gjøre det, så er det ditt problem. Du er ikke nødt til å hjelpe meg eller ha samme meninger som meg. Og du har rett til å ikke hjelpe meg... Det er så enkelt som det...

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Sær bedreviter??? og så tror du jeg skal lytte til rådene dine... Hvis du skal gi råd til noen Kjekset så bør du kutte ut å kalle noen en sær bedreviter... Ha en fin dag særing

Ellers alt bra ? Sære bedrevitere har en ting til felles; de klarer aldri å stå for at de er det. Selvfølgelig velger du selv om du vil "lytte" til rådene mine, men jeg har mange års erfaring i webbransjen og det kan kanskje være noe av det lureste du gjør akkurat nå. Å følge din egen sti er ikke alltid den beste. 

Flere ganger har du sagt nei til å gjøre det andre brukere skriver på forumet, fordi du mener at din løsning er best. Baaaah :confused: , hvorfor opprettet du denne tråden da?? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...