Gå til innhold

Er det noen som kan teste ut en side?

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en side med noe script og lurer på om det virker...

Test den gjerne ut på flest mulige browsere, Chrome, Opera, IE og eventuelt andre... Gjerne også i IOS/mac... Bruker windows selv...

Takk for hjelpen...

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innlegg, minus link
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare helt kjapt 

Win 7 Chrome 

Menyen har en størrelse hå hovedsiden (trykke på logoen) 

Så blir menyen plutselig større om jeg trykker på lenkene , så hele siden hopper litt frem. 

Swift 27" 2560x1440

Litt uvant at den er venstrelåst , kanskje pga min oppløsning. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Synd jeg ikke har Windows 7 på noen maskiner... mange som bruker det enda.

Grunnen til at jeg velger venstrelåst er fordi menyen ligger på venstre side... og da har jeg alltid låst siden til venstre side, bare en vanesak... kanskje jeg bør endre på den... også spesielt fordi menyen ligger på venstre side. Hadde menyen vært øverst så gjør jeg sidene oftest midtstilte og sentrert på skjermen.

Nå ønsker jeg at hele siden skal være synlig på en gang, uten scrolling. Har litt problemer med dette på Opera, siden zoom (100%) er større enn på de andre browserne, faktisk mer enn 10%.

Jeg har prøvd å kontakte Opera... men vet noen epostadressen til Opera?

Lenke til kommentar

Det første jeg reagerer på er at den ikke er mobiltilpasset. Siden responderer ikke bra til min 15" laptop (1440x900).

Jeg ser i toppen at den er beregnet for 1500x876, og at man kan (en gang i fremtiden?) velge mellom mobil, og nettbrett versjon. Anbefaler deg å se nærmere på responsivt layout slik at brukeren ikke trenger å foreta dette valget.

Menyen blir større når jeg trykker på en av alternativene i menyen din - slik som War beskriver.

Siden fremstår som at det popper frem et overlay når man klikker på linkene, hvilket de ikke er. Men det er vel ikke direkte noe galt med det.

Lenke til kommentar

Det første jeg reagerer på er at den ikke er mobiltilpasset. Siden responderer ikke bra til min 15" laptop (1440x900).

Jeg ser i toppen at den er beregnet for 1500x876, og at man kan (en gang i fremtiden?) velge mellom mobil, og nettbrett versjon. Anbefaler deg å se nærmere på responsivt layout slik at brukeren ikke trenger å foreta dette valget.

Menyen blir større når jeg trykker på en av alternativene i menyen din - slik som War beskriver.

Siden fremstår som at det popper frem et overlay når man klikker på linkene, hvilket de ikke er. Men det er vel ikke direkte noe galt med det.

Ikke behjelpelig for trådstarter, men dine egne nettsider er heller ikke responsive.

Så til TS: 

Anbefaler, som Yawa sier, at du lager en responsiv layout. Finnes mange guider på dette. Statisk bredde fungerer generelt veldig dårlig. Hos meg mangler et par cm i høyre kant. Vertikal scroll skal ikke være nødvendig. Mer info: http://www.w3schools.com/html/html_responsive.asp

Har også litt problemer med at menyene har litt forskjellig størrelse på hver side.

I tillegg er all tekst hinsides stor, men design er gjerne ikke det du ønsker tilbakemelding på i dette stadiet...? :-)

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Skal lage en side for mobil og nettbrett... Har en kode som leser om du surfer fra en mobil eller nettbrett og da skal siden automatisk kjøre en mobil eller nettbrett-tilpasset side.

Først og fremst lager jeg en side som er PC-basert... Da er det vanlig at man har minst 1500pixler i bredde og minst 1000px i høyde. Jeg vet at siden bør være responsiv, det kommer kanskje etterhvert.

Skal etterhvert lage siden så den blir maks 1200 px i bredde

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Hvorfor har du så stort behov for å spikre fast bredden?

Sett den til 100% width i alle fall, slik at den ikke er større enn nettleser-vinduet.

Mange har nettleser og dokumenter i skjerm på høykant, da mister man ganske mye av denne siden din.

Det er såpass lett å endre dette, at jeg ikke forstår hvorfor du tviholder på fixed width.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke lage en responsiv side med en gang?
Tjener jo mye mer på det, da det automatisk vil passe på alle oppløsninger som brukeren kan komme med. Ikke alle som sitter å surfer i fullscreen

Og hva er greia med white-space på høyre side? Ser veldig dårlig ut når man kjører en høyere oppløsningen enn det du har satt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt kunne jeg lagd responsiv side, men først ville jeg lage designet først. Det som blir helt sikkert er at siden skal være venstrestilt og jeg tror ikke siden kommer til å bli responsiv. Den skal bli maks 1000px i vidde og da trenger ikke siden være responsiv.

Men når jeg skal lage mobil og nettbrettversjon, så blir siden responsiv. Da må en jo bruke det, siden den da blir brukt både liggende og stående. På vanlig PC/laptop så er skjermen liggende. Jeg vet at noen bruker stående skjerm på PC, men det er ikke når de bruker PC til vanlig bruk. 95% har liggende skjerm.

100% bredde er ingen vits i... Skal heller gjøre den smalere, til 1000px bredde. Ser du på f.ex VG så er siden ikke 100%, så jeg skjønner ikke hvorfor en side MÅ våre 100%. Svært mange bruker ikke 100%.

Kan ha et bakgrunnsbilde som tar bort den hvite bakgrunnen.

Men takk for alle tilbakemeldinger... det er jo det jeg lærer av... og at siden blir bedre...

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Ikke behjelpelig for trådstarter, men dine egne nettsider er heller ikke responsive.

Stemmer det. Mine egne nettsteder er ikke responsive. Kun de nettsider jeg har satt opp for klienter, og prosjektene mine, er bygget på en responsiv platform (mobile first) jeg har utviklet i etterkant av når disse sidene ble satt opp.. Det kommer nok etterhvert de også :p

Men tipst mitt, til trådstarter, er likefullt fullverdig..

Lenke til kommentar

Til alle som snakker om responsiv design... Ja... til alle sammen... Responsiv er veldig bra.... på mobil og nettbrett... Og det er til mobil og nettbrett at responsiv er skapt for. Man behøver ikke bruke responsive på vanlig PC skjerm eller laptop. De fleste PC og laptop har minimum 1920 x 1080 skjerm

Til deg som sier at stående skjermer er vanlig... vel, jeg har vært på en del kontor. Og det er kanskje 5% som bruker det. Det er folk som har 2-3 skjermer ved siden av hverandre. Siden er for vanlige arbeidere som bruker liggende skjermer og jeg da dekker minst 85% av markedet.

Jeg har egen kode på index-fila som sjekker om brukeren bruker mobil, nettbrett eller PC/laptop. Hvis brukeren bruker en mobil, så vil siden bli helt anderledes enn hvis brukeren bruker PC. Jeg har ikke lagt inn denne koden enda, den kommer etterhvert. Jeg vil ha siden ferdig designet først, før jeg begynner med slike detaljer.

Med denne koden så behøver jeg ikke bruke responsive når brukeren bruker PC eller laptop. Men jeg skal gjøre noe med den hvite kolonnen på høyre side. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal putte der... kanskje noe reklame etterhvert. Men jeg putter ikke på reklame før noen betaler for det og siden er ikke så mye besøkt ennå.

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Du sier at siden passer 85% av de som besøker den? Hva med å gå for 100%?

Responsivt design er ikke utelukkende laget for mobile enheter, men også for at nettsiden skal tilpasse seg hver enkelts størrelse. Dette gjelder også alle de som ikke kjører nettleser i fullscreen.

Det er så lett å gjøre på denne siden at det egentlig ikke finnes noe argument for å ikke gjøre det!

Jeg spør igjen, hvorfor er det så viktig for deg å ha statisk bredde på siden din?

Legger forresten merke til at teksten din er "responsiv" altså at den endrer størrelse etter størrelsen på skjermen  :hm:

Lenke til kommentar

Takk for meldingene... 

Jeg får knele foran dere og bekjenne mine synder... Skal jobbe heretter får å gjøre siden responsive... Det er som med alt... man skal helst lytte til flertallet... he-he...

Gi meg litt tid på å kode alt sammen og å gjøre siden like fin som den er nå. Vet ikke helt hvor lang tid det tar.

Utseende på mobil har jeg enda ikke helt bestemt meg for, den blir helt anderledes enn på vanlig skjerm

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

Utseende på mobil har jeg enda ikke helt bestemt meg for, den blir helt anderledes enn på vanlig skjerm

En mobiltilpasset side er som regel bare enklere. Om du gjør den helt annerledes er det fort gjort å tro at man har gått inn på feil side.

I lengden vil det også bli mer arbeid om du må vedlikeholde to typer oppsett.

Jeg pleier vanligvis å utvikle for mobil først med Bootstrap, da vises den vanligvis greit i nettlesere med større oppløsning også.

EDIT: Endringer kan det selvsagt ofte bli, men det er forholdsvis smertefritt enn om jeg hadde gjort det omvendt.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...