Gå til innhold

Katastrofe på min r9800pro

evgeny

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop satt på en ny kjøler til min Powercolor 9800 pro. Når jeg har skrudd på pc'n så er det masse firkanter og streker på skjermen. Jeg har tatt på goop. Hva er det som skjer. Er kortet ødelagt? vifta sitter bra på. Hva skal jeg gjøre? Er redd for å miste kortet.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shims'en som ligger rundt GPU er littegrann høyere enn GPU, så kjøleren får ikke god nok kontakt. Anbefaler at du sjekker dette nøye! Videre bør du sjekke at du ikke har brukt for mye kjølepasta, og at pastaen ikke har kontakt med andre deler av GPU. Dersom du har brukt en pasta som er ledende, kan du få kortslutning.

Lenke til kommentar
Shims'en som ligger rundt GPU er littegrann høyere enn GPU, så kjøleren får ikke god nok kontakt. Anbefaler at du sjekker dette nøye! Videre bør du sjekke at du ikke har brukt for mye kjølepasta, og at pastaen ikke har kontakt med andre deler av GPU. Dersom du har brukt en pasta som er ledende, kan du få kortslutning.

Jeg har store problemer med å få fjernet shimsen, noen god råd for å få vekk den ? Den sitter støpt virker det som.

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å få fjernet shimsen, noen god råd for å få vekk den ? Den sitter støpt virker det som.

På mitt radeon 9500 pro brukte jeg et skalpell som jeg lirka inn på et hjørne og dyttet den forsiktig innover mens jeg passa på å ikke skade pcb rett under shim'en. Etterhvert løsnet shim'en så jeg kunne dra den av.

Her er en artikkel om det.

Lenke til kommentar

På mitt radeon 9500 pro brukte jeg et skalpell som jeg lirka inn på et hjørne og dyttet den forsiktig innover mens jeg passa på å ikke skade pcb rett under shim'en. Etterhvert løsnet shim'en så jeg kunne dra den av.

Her er en artikkel om det.

Får bare prøve meg fram, men virker som den sitter limt som f...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...