Gå til innhold

[Løst] Fargede striper/linjer på skjermen - skjermkortet eller RAM-en ?

LogiT3x

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en ASUS M60VP, og for noen uker siden så kom det plutselig en del fargede striper på skjermen da jeg startet den. Jeg har prøvd å koble den til en ekstern skjerm, men stripene viser der også. PC-en er ca 6år. Har en tanke om det er skjermkortet, men også om det kan være RAM-en ?  Se bildet under:

Noen som har noe formening om dette ?

post-198133-0-90316300-1442602191_thumb.jpg

Endret av Logitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde RAM brikkene vært døde, ville de nok ha gitt "no video input" + det der ser nøyaktig likt ut som da min Zotac GTX 570 tok kvelden. Vedder for skjermkortet. :hm:

Bare for å eliminere feilkilder, prøv å ha 1 RAM brikke installert om gangen og forsøk en annen PC med skjermkortet ditt hvis du har mulighet for det.

Lenke til kommentar

Hadde RAM brikkene vært døde, ville de nok ha gitt "no video input" + det der ser nøyaktig likt ut som da min Zotac GTX 570 tok kvelden. Vedder for skjermkortet. :hm:

Bare for å eliminere feilkilder, prøv å ha 1 RAM brikke installert om gangen og forsøk en annen PC med skjermkortet ditt hvis du har mulighet for det.

Aha, men da er det mest sannsynlig skjermkortet ja :/.

Det er en bærbar dette, så det hadde blitt litt vanskelig med å sette skjermkortet i en annen pc, heh. Men, har prøvd med en RAM brikke om gangen, men uten hell det også. Men da bare vraker jeg den siden jeg ikke kan bruke den allikavel :/. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...