Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Har opprettet konto hos DNB og har dermed fått tilgang til nettbank. Planen er å kjøpe bil snart, og jeg må derfor finne en god måte å overføre penger til selger på. Det er snakk om beløp på under 100 000kr. Jeg er usikker på hvor store beløp jeg kan overføre siden jeg er under 18. Noen som vet det, eller har en bedre måte å gjøre det på? Bankremisse virker som en dårlig løsning, hvis det er førstemann til mølla. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det kan sikkert variere fra bank til bank, men jeg har aldri hatt problemer med å overføre store summer i underkant av 100.000, selv til utlandet. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Spørre banken? DNB har døgnåpen kundeservice som svarer på sånt. Vær obs på at mange kontoer har en beløpsgrense, men at denne ofte kan økes. Sist jeg kjøpte leilighet lærte jeg dette the hard way. "Ja, jeg har pengene på konto, nei jeg får ikke overført mer enn en fjerdedel av dem noe som helst sted". Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Banker har gjerne en beløpsgrense ved bruk av nettbank, men dersom en går innom filialen eller ringer så kan de gjerne ordne det allikevel. Noe som på meg virker som en fornuftig sikkerhetsmekanisme... Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Bruk bankremisse https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/betaling/bankremisse.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Tok kontakt med DNB ja, de mente beløpsgrensen var på 300 000. Får håpe det fungerer når jeg skal kjøpe. Takk for alle forslag Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Beløpsgrensen kan i de fleste banker heves til den summen man selv ønsker. Grensen er der for at man ikke ved et uhell skal taste for stort beløp. Om man selv ønsker å heve denne er det fritt frem. Bankremisse er det klart foretrukne betalingsmiddelet i privatkjøp. En bankoverførsel er ikke over umiddelbart med mindre man har samme bank. Bankremisse er likestilt som å komme med kontanter i hånden. Dersom man vil ha mulighet for å prutte, kan man ta remissen på et noe lavere beløp og i tillegg ta ut kontanter i minibanken. Ved kjøp fra forhandler er det stort sett ikke noe problem å betale i nettbank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå