panserpappa Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hei, er det noen som har noen tips om hvor lang tid man burde vente fra man har levert en søknad til man igjen kontakter den potensielle arbeidsgiveren?Leverte en søknad idag (fredag), og lurte på om det å kontakte igjen på mandag eller tirsdag vil være for tidlig? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det er tvilsomt at de ser på den i helgen, så jeg ville ventet litt lenger enn mandag. Jeg ser for meg at en uke kan være passende, uten at jeg vet hvorfor. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Dessverre har vi en del arbeidsgivere som gir blanke F.. med tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Nå varierer det jo ganske så mye. Hva er søknadsfristen, er det en deltidsstilling, fulltidsstilling, stort selskap, lite selskap, etc. Det er vanskelig å komme med noe fasitsvar. Mange velger å ringe på forhånd for å stille spørsmål, for så å sende inn søknad. Noen velger å sende inn søknad, for så å sende inn mail for å forhøre seg om hvordan prosessen vil være videre, kontakter man folk kontinuerlig eller begynner de først med arbeidet når søknadsfristen er gått ut etc. Teorien er at man ved å gjøre dette forhåpentligvis gjør at de husker navnet ditt og forbinder søknaden din med en som er veldig interessert. Når jeg søkte jobb ble jeg kontaktet godt og vel en måned etter at fristen var gått ut, de hadde rett og slett hatt det så travelt at de ikke hadde tid til å begynne på prosessen videre. Som Jarmo sier, så er det dessverre en god del arbeidsgivere som gir blanke f i tilbakemeldinger. Personlig synes jeg det sier svært mye om kulturen i selskapet når de ikke tar seg tid til å lage noe så simpelt som en enkel mail som sier at man ikke har fått stillingen. Endret 18. september 2015 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg ville ventet ca 2 uker. En arbeidsgiver har sannsynligvis mange søknader å behandle, mye annet han/hun skal gjøre ved siden av og i tillegg er sannsynligvis stillingen satt ut for fremtidig behov, ikke nødvendigvis hastesak å ansette med en gang. 2 uker er fint, syns jeg. Virker du desperat, så viser du at du ikke eier tålmodighet og at du ikke har respekt for arbeidsgiverens tid. Det er "desverre" slik i arbeidslivet, at ting tar tid. Lenke til kommentar
panserpappa Skrevet 20. september 2015 Forfatter Del Skrevet 20. september 2015 Okey, blir det det samme når det i stillings annonsen stod at søknadene behandles fortløpende og det heller ikke var noen frist på å søke? Fikk det inntrykket at de trengte folk ganske fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå