Gå til innhold

23. september - kva trur du kjem til å skje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I hate to burst your bubble, men det kommer ikke til å skje en dritt ekstraordinært 23 september!

Er det egentlig noen forskjell på deg og de som hevder at noe kommer til å skje den 23/9?

Der skjer stadig vekk naturkatastrofer, terroraksjoner, etc. , og dette kan like gjerne inntreffe 23/9 som en hvilken som helst annen dag.

Men, det spørs vel på hva man mener er "ekstraordinært"; hvis himmelen formørkes av en armada av romskip (Vogons?) , eller engler skulle dale ned i fullt dagslys, så ville jeg nok kalle det ekstraordinært. (Begge deler er jo profetert i bøker ...)

Lenke til kommentar

Dersom du omvender deg og trur på Jesus har du ingenting å frykte, korkje for døden eller domen :)

Den som ikkje omvender seg er allereie under Guds vreide.

Vegen til frelse er denne: Først må du erkjenne at du er ein syndar og at du ikkje greier å oppfylle Guds standard. Dernest må du omvende deg frå synd av eit heilt hjarte og ønskje å leve eit heilagt liv. Deretter må du ta imot Jesus som din personlege herre og frelsar. Det vil seie at du må tru at Jesu frelsesverk, hans død og oppstode frelser deg. Å ta imot Jesus som herre vil seie å overgi herredøme i eige liv til Jesus, og følgje etter han.

Viss du trur dette, er du frelst og på veg til himmelen. Håper at vi møtast der :)

Jeg klarer ikke bøye meg for den ynkelige guden din.

Når vredens dag kommer, står himmelen for fall. Da skal gud få sin dom for sine groteske gjerninger. Og dommen blir ikke nådig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som konspirasjonsteoerikter og religiøs ekstremist er alt tegn på at noe stort skal skje.

Er det greit å drepe barn dersom vi ikke bøyer oss for guden din?

Mord er synd. Synd er ikkje greit. Viss du er usikker på kva som er synd, les Bibelen!

Hvis mord ikkje er greit og mord er synd, da har gud:

-aldri drept mennesker

-aldri tillatt at mennesker dreper mennesker

-aldri hjulpet mennesker drepe mennesker

-aldri tatt betaling for å drepe mennesker

Jeg har lest bibelen, og jeg aner ikke hva du snakker om.

Kan gud tillate ABB å drepe barn?

Lenke til kommentar

det kommer ikke til å skje en dritt ekstraordinært 23 september!

Hva sier du hvis det allikevel evt. skjer noe helt spektakulært av global betydning?  :)

* De hadde rett?

* Bare tilfeldigheter?

Da skal jeg gladelig spise de ordene mine. 

I hate to burst your bubble, men det kommer ikke til å skje en dritt ekstraordinært 23 september!

Er det egentlig noen forskjell på deg og de som hevder at noe kommer til å skje den 23/9?

Der skjer stadig vekk naturkatastrofer, terroraksjoner, etc. , og dette kan like gjerne inntreffe 23/9 som en hvilken som helst annen dag.

Men, det spørs vel på hva man mener er "ekstraordinært"; hvis himmelen formørkes av en armada av romskip (Vogons?) , eller engler skulle dale ned i fullt dagslys, så ville jeg nok kalle det ekstraordinært. (Begge deler er jo profetert i bøker ...)

Det får da være måte på flisespikkeri. Naturkatastrofer og menneskeskapte konflikter kan oppstå når som helst. 

Selvfølgelig, Mannen kan rase 23 september og forårsake det som da må oppleves som en liten apokalypse i nærområdet. 

Er det virkelig bare jeg som syntes at stemningen i denne tråden var mer av bibelske proporsjoner? 

Når jeg sier at ingenting ekstraordinært kommer til å skje 23/09, så er det selvfølgelig disse dommedagsprofetiene jeg sikter til, ikke litt tung nedbør som kan føre til flom og stengte veier. 

Lenke til kommentar

Jeg var av samme oppfatning thyes, at denne tråden handlet om bibelens dommedag. 

Om ikke gud og djevelen har et møte den dagen på jorden og begynner og dømme menneskeligheten en etter en så vil jeg si at spå-bokas glasskule ikke talte sant denne gangen heller.

Om det blir flom i Filippinene, orkan i USA eller at "mannen" raser så er det irrelevant i forhold til spådommen som tråden omhandler.

Lenke til kommentar

Om det blir flom i Filippinene, orkan i USA eller at "mannen" raser så er det irrelevant i forhold til spådommen som tråden omhandler.

Ja,men tror du ikke at det blir laget en kobling i etterpåklokskapens navn og at man igjen kan hevde at "profetien var sann" ?

Det ville ikke ha vært første gang.

Lenke til kommentar

Snublet over denne:

"Back on May 21, 2014, French Foreign Minister Laurent Fabius issued a cryptic statement while standing beside U.S. Secretary of State John Kerry in Washington. He said, “We have 500 days to avoid climate chaos.” Going 500 days out from May 21, 2014, brings you to Sept. 23, 2015"

http://www.wnd.com/2015/08/did-isaac-newton-predict-major-turn-in-bible-prophecy/

Det jeg stusser på vedr. denne uttalelsen fra den franske utenriksministeren, er at det liksom ikke gir mening, uansett hva slags kontekst man tenker seg inn i. Dvs. hvorfor akkurat "500 dager"? Og, hva betyr "klima kaos"?

Lenke til kommentar

Snublet over denne:

"Back on May 21, 2014, French Foreign Minister Laurent Fabius issued a cryptic statement while standing beside U.S. Secretary of State John Kerry in Washington. He said, “We have 500 days to avoid climate chaos.” Going 500 days out from May 21, 2014, brings you to Sept. 23, 2015"

http://www.wnd.com/2015/08/did-isaac-newton-predict-major-turn-in-bible-prophecy/

Det jeg stusser på vedr. denne uttalelsen fra den franske utenriksministeren, er at det liksom ikke gir mening, uansett hva slags kontekst man tenker seg inn i. Dvs. hvorfor akkurat "500 dager"? Og, hva betyr "klima kaos"?

Kan være en henvisning til et planlagt bidrag til denne ukens NYC Climate Week 2015 som kommer i forkant av WCS som avholdes i Paris i desember. 500 dager plasserer dem midt i denne ukens program.

Lenke til kommentar

Helsar alle med desse versa i dag på den store forsoningsdagen:

3. Mos 16:29-31 - "Dette skal vera ei evig lov for dykk: Den tiande dagen i den sjuande månaden skal de fasta og ikkje gjera noko slag arbeid, korkje den som er fødd og fostra i landet, eller innflyttaren som bur mellom dykk. For den dagen skal det gjerast soning for dykk, og de skal reinsast for alle syndene dykkar, så de vert reine for Herren. Ein høgheilag sabbat skal de halda, og då skal de fasta. Det er ei evig lov."

Tenk for ein nåde vi får leve i i den nye pakt! Jesus er både vår øvsteprest og offerlam. Han gav sitt liv ein gong for alle, slik at vi for evig kunne verte forsona med Gud og få våre synder tilgjevne.

Hebr 9:12-14 - "Ikkje med blod av bukkar og kalvar, men med sitt eige blod gjekk han inn i heilagdomen éin gong for alle. Og såleis vann han ei evig utløysing. For når blodet av bukkar og oksar og oska av ei kvige gjer heilag og rein i det ytre når det vert skvett på det som er ureint, kor mykje meir skal ikkje då Kristi blod reinsa samvitet vårt frå døde gjerningar, så vi kan tena den levande Gud! For ved ein evig Ande har Kristus bore seg sjølv fram som eit lytelaust offer for Gud."

Måtte dette blod også vere soning for dine synder, min kjære ven du som les dette.

Jesu blod reinsar frå ALL synd!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bøye meg for den ynkelige guden din.

Når vredens dag kommer, står himmelen for fall. Da skal gud få sin dom for sine groteske gjerninger. Og dommen blir ikke nådig.

Er du så naiv at du trur at du kan overvinne den allmektige Gud, skaparen av himmelen og jorda?

Dersom du vil sigre, kan du ikkje ha Gud som fiende. Vend om og opplev Guds kjærleik idag!

Sal 34:9 - "Smak og sjå at Herren er god! Sæl er den som flyg til han."

Lenke til kommentar

Gud har allerede tapt. Og 23 september blir nok en løgn i livet dit, på samme måte som e og pi i bibelen og alt annet tull du finner på.

1349, Riders of the Apocalypse:
"I ride on burning wings
With a blazing demon army
We paint the night sky red
With the blood of god's angels
We piss on the tormented souls
Of religious believers
We rape the Virgin Mary
To create an Anti-Christ

This is the war of angels
This is the war of demons
This is the war of heaven
This is the war of hell

Burning angels falling
Their corpses littering the ground
We crush the pearly gates
Burn all heaven down
We quench the sun
And burn the moon
Remove Jehovah
And welcome Emptiness

Walk through the valley of death
Smell the stench of decay
As the war is ending
They will curse this day

On this day Death walks the earth
Reaping all mankind

As the sky burns we march forward
Crushing, tormenting and raping the
world
Hunt down all survivors, living in fear
We ride with death so no one is
spared
What once were will never be again
Because the horseman of death
brings the world to an end!"

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...