AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hei. Jeg har ei venninne som er og har vært notorisk utro mot mannen sin i over 9 år. Mannen har fått vite om det ved flere anledninger. De har ved to anledninger vært hos familiemekling, men ekteskapet består... Det er et håpløst elendig ekteskap (IMO). Hva skal min rolle som hennes beste venn være? Skal jeg få henne til å slutte å være utro? Skal jeg få henne til å skille seg? Hvorfor jeg bryr meg? Jo fordi jeg ser at dette går ut over hennes profesjonelle karrigere... Innspill? Anonymous poster hash: d6f18...688 Anonymous poster hash: d6f18...688 Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Profesjonelle karriere? Hva sier gubben? Uansett ødelegger hun seg selv så burde du si ifra og spørr om hun ser konsekvensene til det hun gjør. Fortsetter hun å ligge rundt. Nei da vil hun heller ha sex enn en profesjonell karriere. Og det er jo greit det også. Alle må ikke følge idealbildene Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Profesjonelle karriere? Hva sier gubben? Uansett ødelegger hun seg selv så burde du si ifra og spørr om hun ser konsekvensene til det hun gjør. Fortsetter hun å ligge rundt. Nei da vil hun heller ha sex enn en profesjonell karriere. Og det er jo greit det også. Alle må ikke følge idealbildene Det er jo ikke enten eller.... Hun får ikke sex hjemme og er vel nymfoman.. (beste beskrivelsen jeg kan komme med).. Gubben... Har er vel bare glad han får spille tv-spill og dra på jakt med gutta... Anonymous poster hash: d6f18...688 Anonymous poster hash: d6f18...688 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Det der høres ganske fucked up.. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Høres ut som de ikke vil ha hverandre seksuelt. Og du har fulgt brocoden. Siden de har vært hos blabla så har de vel KANSKJE? funnet ut at hun kan pule rundt. Uten at gubben bryr seg. Endret 18. september 2015 av Dr Jones Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Høres ut som de ikke vil ha hverandre seksuelt. Og du har fulgt brocoden. Siden de har vært hos blabla så har de vel KANSKJE? funnet ut at hun kan pule rundt. Uten at gubben bryr seg. Nope... Han tørr ikke å spørre om hun puler rundt. Kanskje av frykt for svaret han vil få... Hun vil gjerne ha gubben, men han får det ikke til... En av mine tåpelige konklusjoner er at han er homo og laaaaangt inni skapet. Anonymous poster hash: d6f18...688 Anonymous poster hash: d6f18...688 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Jeg er i tvil om hvor seriøs trådstarter er, men her får du mine korte svar. Hva skal min rolle som hennes beste venn være? Din rolle er å være en venn og ikke dømme henne eller mannen hennes. Skal jeg få henne til å slutte å være utro? Nei. Det ligger ikke i din makt og din jobb som venn er ikke å dømme eller fortelle henne hva hun bør gjøre. Du trenger ikke å bifalle utroskap, men du må akseptere at det er hennes valg og at hun gjør som hun vil. Skal jeg få henne til å skille seg? Nei. Dette er en sak mellom henne og mannen hennes og de må selv finne ut hvordan de vil løse saken. 6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 God post! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Jeg er i tvil om hvor seriøs trådstarter er, men her får du mine korte svar. Hva skal min rolle som hennes beste venn være? Din rolle er å være en venn og ikke dømme henne eller mannen hennes. Skal jeg få henne til å slutte å være utro? Nei. Det ligger ikke i din makt og din jobb som venn er ikke å dømme eller fortelle henne hva hun bør gjøre. Du trenger ikke å bifalle utroskap, men du må akseptere at det er hennes valg og at hun gjør som hun vil. Skal jeg få henne til å skille seg? Nei. Dette er en sak mellom henne og mannen hennes og de må selv finne ut hvordan de vil løse saken. Takker for svaret. Nei dette er en helt reel situasjon, dessverre. Jeg dømmer dem ikke, men er bekymret for at en dag er der en furten elsker som ikke kan skille mellom rett og galt. Skal man ikke oppfordre venner til hva som er det beste for dem, eller skal man sitte å se på at mennesker (tredjepersoner) som blir involvert i dette blir såret? Anonymous poster hash: d6f18...688 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hvis hun ber om din mening, kan du si hva du mener. Hvis ikke hun ber om din mening, vil det føles som en anklage hvis du sier hva du mener. Kanskje hun allerede forstår selv at hun oppfører seg dumt uten at noen trenger å si det høyt. Hvis du er bekymret for elskeren(e) hennes, gjelder det samme. Du kan anta at disse er voksne mennesker som er minst like oppegående som deg selv. De må selv bestemme hvordan de skal forholde seg til venninnen din og mannen hennes. Og de vil ikke være mottakelige for dine innspill hvis ikke de har bedt om dem. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hvordan de velger å ha ekteskapet sitt er deres business og ingen andres. Om han ikke kan gi henne sex, mener du at hun skal leve et sexløst liv? Den dagen du ser at hun ikke har det bra, så kan du gi henne råd, men ellers så synes jeg ikke du skal blande deg. Om du er veldig i mot hennes utroskap, og har tatt det opp med henne på en pen måte, da får du finne deg en annen venninne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Hvis hun ber om din mening, kan du si hva du mener. Hvis ikke hun ber om din mening, vil det føles som en anklage hvis du sier hva du mener. Kanskje hun allerede forstår selv at hun oppfører seg dumt uten at noen trenger å si det høyt. Hvis du er bekymret for elskeren(e) hennes, gjelder det samme. Du kan anta at disse er voksne mennesker som er minst like oppegående som deg selv. De må selv bestemme hvordan de skal forholde seg til venninnen din og mannen hennes. Og de vil ikke være mottakelige for dine innspill hvis ikke de har bedt om dem. Hvordan de velger å ha ekteskapet sitt er deres business og ingen andres. Om han ikke kan gi henne sex, mener du at hun skal leve et sexløst liv? Den dagen du ser at hun ikke har det bra, så kan du gi henne råd, men ellers så synes jeg ikke du skal blande deg. Om du er veldig i mot hennes utroskap, og har tatt det opp med henne på en pen måte, da får du finne deg en annen venninne. Takker... Anonymous poster hash: d6f18...688 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 En bestevenn er en som er ærlig og støttende. Hvis hennes privatliv går utover hennes jobb og karriere så har hun nok en del indre demoner hun trenger hjelp til å få bearbeidet. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hvordan de velger å ha ekteskapet sitt er deres business og ingen andres. Om han ikke kan gi henne sex, mener du at hun skal leve et sexløst liv? Den dagen du ser at hun ikke har det bra, så kan du gi henne råd, men ellers så synes jeg ikke du skal blande deg. Om du er veldig i mot hennes utroskap, og har tatt det opp med henne på en pen måte, da får du finne deg en annen venninne. Ville det vært galt hvis en mann var utro fordi damen ikke kan gi han NOK sex (eller motsatt, for den saks skyld)? Hvis ja (som følger av første setning i sitert post) er det plutselig VELDIG mye utroskap som er "helt greit", da det neppe er uvanlig at seksualdriften er forskjellig innad i et forhold. Enig i den siste biten, hvis det humper og går - la det fortsette. 3 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Det er forskjell på ingen sex og "nok sex", så lenge det er snakk om mer enn en gang i mnd liksom.. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Så hvis man får sex mindre enn en gang per måned så er det greit å være utro Takk takk, da vet jeg det Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Så hvis man får sex mindre enn en gang per måned så er det greit å være utro Takk takk, da vet jeg det Er det til evig tid så hadde jeg skjønt om kjæresten min hadde behov i hvert fall Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 TS her: Sex'en er årsaken til utroskapen. Kanskje 2 ganger i året.... Selv mener jeg enten sex i ekteskapet, eller skilsmisse. Å være utro gjør man bare ikke... Klarer ikke teoretisk sett å finne argumenter for å være utro. Anonymous poster hash: d6f18...688 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Det er forskjell på ingen sex og "nok sex", så lenge det er snakk om mer enn en gang i mnd liksom.. Da har du definert en grense på et rimelig tilfeldig sted, hva om en annen i tråden føler en gang i uken er aaaaaltfor lite? Folk er forskjellige, og jeg kan med hånden på hjertet si at det ville vært svært problematisk om det gikk fire uker mellom hver gang dersom jeg var i et forhold. "En gang i uken" ville nok også irritert meg noen knepp. Ville jeg vært utro pga dette? Neppe - men jeg kunne foreslått å ha et åpent forhold for å kompensere, og dersom det ikke var aktuelt kunne det endt med en (fredelig) avslutning av forholdet, og kanskje en mulighet til å ta det opp igjen senere hvis de seksuelle behovene er omtrent likeverdige en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Det er forskjell på ingen sex og "nok sex", så lenge det er snakk om mer enn en gang i mnd liksom.. Da har du definert en grense på et rimelig tilfeldig sted, hva om en annen i tråden føler en gang i uken er aaaaaltfor lite? Folk er forskjellige, og jeg kan med hånden på hjertet si at det ville vært svært problematisk om det gikk fire uker mellom hver gang dersom jeg var i et forhold. "En gang i uken" ville nok også irritert meg noen knepp. Ville jeg vært utro pga dette? Neppe - men jeg kunne foreslått å ha et åpent forhold for å kompensere, og dersom det ikke var aktuelt kunne det endt med en (fredelig) avslutning av forholdet, og kanskje en mulighet til å ta det opp igjen senere hvis de seksuelle behovene er omtrent likeverdige en gang i fremtiden. Poenget er uansett ikke hvor vi eller ts mener grensen går. Det er de to involverte i ekteskapet som avgjør hva som er greit eller ikke. Ingen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå