Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Xp-m 2400+ 1,8gHz stock (socket A)

 

OC: 2338mHz (167x14,0) 1,625 vcore. Stabil som fjell, luftkjølt.

Idle temperatur 39-41 grader, Load 45-49 grader.

 

Sammen med Twinmos pc3200 på et Abit NF7-s v2.0.

5586910[/snapback]

Med den prosessoren bør du lett klare 12-12,5 x 200 Mhz@1,6-1,7v, de fleste jeg selv har prøvd, og andre jeg har lest om, klarer det!

Det gir bedre ytelse med høyere FSB, enn med høy MP. :yes:

Lenke til kommentar
Xp-m 2400+ 1,8gHz stock (socket A)

 

OC: 2338mHz (167x14,0) 1,625 vcore. Stabil som fjell, luftkjølt.

Idle temperatur 39-41 grader, Load 45-49 grader.

 

Sammen med Twinmos pc3200 på et Abit NF7-s v2.0.

5586910[/snapback]

Med den prosessoren bør du lett klare 12-12,5 x 200 Mhz@1,6-1,7v, de fleste jeg selv har prøvd, og andre jeg har lest om, klarer det!

Det gir bedre ytelse med høyere FSB, enn med høy MP. :yes:

5591514[/snapback]

 

hei! :) . det stemmer ikke helt.. men de de beste "utgavene" av XP-mobile klarer kansje rundt 2.4Ghz ved 1.6-1.7vcore? .ved 1.6volt fikk jeg ikke mere enn 2.2Ghz på den gamle XP-M'n min. men motokk idag endelig en god utgave av en XP-M.kjøpt av clinton på forumet, så skal bli artig å se hvor mye bedre enn min gamle den er når jeg kommer høyere opp. kjører foreløpig på [email protected]. :thumbup:

 

morsome disse gode gamle XP-M'ene,ulåst MP = fritt innstilings muligheter

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

 

hei!  :) . det stemmer ikke helt.. men de de beste "utgavene"  av XP-mobile klarer kansje rundt 2.4Ghz ved 1.6-1.7vcore? .ved 1.6volt fikk jeg ikke mere enn 2.2Ghz på den gamle XP-M'n min. men motokk idag endelig en god utgave av en XP-M.kjøpt av clinton på forumet, så skal bli artig å se hvor mye bedre enn min gamle den er når jeg kommer høyere opp. kjører foreløpig på [email protected]. :thumbup:

 

morsome disse gode gamle XP-M'ene,ulåst MP = fritt innstilings muligheter

5605369[/snapback]

 

 

Vel... Det er 2 versjoner av XP-M 2400+ , 35W og 45W. 45W har jeg en kompis som har klart nesten 2.4ghz.

 

Jeg klarte å skaffe meg 35W versjonen, denne klokkes lett til 2.5-2.6 på luft @1.7V. Jeg kjørte denne på [email protected] luftkjølt..

Lenke til kommentar
den klokkes ikke lett til 2,7 med 1,7v nei. min klarte max 2586mhz og da med 1,93v. en kamerat sin kom så vidt over 2,5ghz.

 

hvis din klarte 2,7 med 1,8v så var det en veldig god brikke

5608058[/snapback]

 

Les hva som står... [email protected] ikke 2.7... Mulig jeg var heldig med chippen, men det kommer jo helt an på hvordan kjølingen i kabinettet ligger an også.

Lenke til kommentar

Les hva som står... [email protected] ikke 2.7... Mulig jeg var heldig med chippen, men det kommer jo helt an på hvordan kjølingen i kabinettet ligger an også.

5608779[/snapback]

 

bare 1.7volt ved 2.5-2.6Ghz høres nesten for fantisk ut, enten har du nok vært heldig med godt eksemplar eller ha god vannkjøling f.eks gjør susen..

 

min gamle gjorde [email protected], [email protected] og max [email protected]

 

kjører nå den "nye" prosessoren. ligger nå på [email protected] uten kabinettvifter, og vifta på laveste, så her er det mye å gå på ennda, ehem, men jeg har tatt av døra på kabinettet. ;)

2.4GHZ_1.6VCORE_.bmp

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

bare 1.7volt ved 2.5-2.6Ghz høres nesten for fantisk ut, enten har du nok vært heldig med godt eksemplar eller ha god vannkjøling f.eks gjør susen..

 

min gamle gjorde [email protected], [email protected] og max [email protected]

 

kjører nå den "nye" prosessoren. ligger nå på [email protected] uten kabinettvifter, og vifta på laveste, så her er det mye å gå på ennda, ehem, men jeg har tatt av døra på kabinettet. ;)

5611299[/snapback]

 

jeg kjørte vanlig luftkjøling, men med 6 kabinettvifter så fikk jeg fjernet all varme som ble produsert... Hadde nedimot 20 grader idle ved 2.5ghz. 13 grader på rommet :p

Lenke til kommentar

Okey :) som jeg trodde.. daaaamn :( cpuen min takler 2.7Ghz, med 300mhz htt, men da må jeg ha rammen på lav hastighet, så kjører heller 250mhz htt og rammen på DDR 400(blir vel 500mhz ja)..

Rammen takler 550mhz, så om jeg setter htt til 275 får jeg jo litt høyere klokk, men da er jo HT på 1100mhz.. hva burde jeg ha på ? :)

Lenke til kommentar
Rammen takler 550mhz, så om jeg setter htt til 275 får jeg jo litt høyere klokk, men da er jo HT på 1100mhz.. hva burde jeg ha på ? :)

5616603[/snapback]

Da kjører du på 4x HTT, og over 250 Mhz, bør du stille ned til 3x HTT i BIOS.

Dette fordi "total HTT" ikke bør overstige 1000 Mhz. :)

Endret av X-Fiesta
Lenke til kommentar

 

jeg kjørte vanlig luftkjøling, men med 6 kabinettvifter så fikk jeg fjernet all varme som ble produsert... Hadde nedimot 20 grader idle ved 2.5ghz. 13 grader på rommet :p

5612114[/snapback]

 

aha, da blir den jo kald og god, skal prøve å senke romtempen litt etterhvert og putte inn endel kabinettvifter etterhvert, men prøver nå ut i "normale" forhold.

det vil si romtemp = 20C, ingen kab.vifter, radiatorvifta på bigwater på laveste og et veldig ok støynivå.

 

ser visst ut som den nye XP-M'n min klokker bra ja. klarer oppimot [email protected] med så lite kjøling,det syns jeg er bra! :) . kansje klarer den og mer nå og, for jeg fant ut at strømmen begynnte å bli veldig,veldig ustabil ved 2.4-2.5Ghz vcore hoppet opp og ned og lo 0.10volt under det den var stilt inn for å kjøre, så istedfor 1.75 lo den "ekte" volten på helt nedi 1.66v og hoppa opp og ned, så bytta PSU'en til en med kraftigere 12volt ampere linje og da ble strømmen mye mer stabil+ at +/-12volt steg oppmot 12volt igjen og virket mer stabil.

 

dette er litt moro. hehe, :D. hva var max Mhz du klarte på din CPU?

post-34086-1140124679_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...