Joachim_F Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Astronomer har laget unik video.Se en planet 63 lysår unna bevege seg rundt solen sin 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Den videoen der er nok den beste jeg noensinne har sett i den oppløsningen (Ikke ironi) 4 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hmm... Jeg vet ikke om det er det første bildet, men det er i alle fall det første bildet *jeg* har sett av en planet utenfor vårt solsystem. Og en animasjon satt sammen av flere fotografier, ikke mindre. Finnes det noen andre bilder av planeter utenfor vårt solsystem? Jeg er tilhenger av ideen å bygge romobservatoriene på andre siden av atmosfæren vår. :g Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Mulig det finnes noen, men det må i såfall være av planeter som ikke er så langt unna. Det finnes dog kataloger over planetene vi har funnet så langt. En av de: http://www.openexoplanetcatalogue.com/ Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Hmm... Jeg vet ikke om det er det første bildet, men det er i alle fall det første bildet *jeg* har sett av en planet utenfor vårt solsystem. Og en animasjon satt sammen av flere fotografier, ikke mindre. Finnes det noen andre bilder av planeter utenfor vårt solsystem? Jeg er tilhenger av ideen å bygge romobservatoriene på andre siden av atmosfæren vår. :g Hva med denne listen? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_directly_imaged_exoplanets Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Takk, takk. Gir litt tilbake også: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_exoplanet_firsts Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 hvordan kan man være siker på alt stemmer ? Det har jo den siste tiden kommet frem noen ting som gjør at lærebøkene må skrives om Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Man kan ikke være sikre på at alt stemmer, men man kan sannsynliggjøre at det stemmer. Lærebøkene skrives om oftere enn man skulle tro. Endret 18. september 2015 av Deimos_Anomaly 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 hvordan kan man være siker på alt stemmer ? Det har jo den siste tiden kommet frem noen ting som gjør at lærebøkene må skrives om Det er derfor vi forsker. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 hvordan kan man være siker på alt stemmer ? Det har jo den siste tiden kommet frem noen ting som gjør at lærebøkene må skrives om Det er derfor vi forsker. i så fall har man for mye fokus på det man vet , og for lite fokus på det ukjente 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Man kan være åpen for det ukjente, men jeg skjønner ikke hvordan man kan fokusere på noe ukjent .. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Man kan være åpen for det ukjente, men jeg skjønner ikke hvordan man kan fokusere på noe ukjent .. nettop , være åpen for ukjente ting er å fokusere på det hvis det var vanskelig å het forstå sammenhengen så kan jeg i stedet si at man bør vise mere åpenhet mot det ukjente å si at lærebøkene må skrives om hele tiden forsi det dukker opp noe nytt hel tiden , blir i denne sammenhengen småting i det siste har det duket opp større ting Jeg husker at det var snakk om planeter som ikke burde eksistere hvis man bare tok høyde for det man viste sikkert Dett må jo få riggvirkninger for alt av vitenskap, også for klimaet eller måter å kunne reise i verdenrommet på , for ikke å snakke om muligheten får både enkelt og avansert liv Lenke til kommentar
RJ97Z02S Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Det mest utrolige med denne historien er jo tidsmaskinen ingen reagerer på. Denne filmen er påbegynt i nov 2013 og ferdig i april 2013!! Wow ENDELIG kan jeg reise tilbake til da Brann var gode Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Wow ENDELIG kan jeg reise tilbake til da Brann var gode Det var da snakk om en tidsmaskin, ikke alternative virkeligheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå