Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådlaust nett frå hus til uthus

Anbefalte innlegg

Vi har dreve med ein del spreningsarbeid dei siste dagane og no har vi plutselg ikkje internett i uthuset lenger. Vi har hatt ein kabel mellom desse to bygga og denne har fungert greit. Problemet er at den er skøyta fleire gongar og to av desse skøytane er kledd inne i veggen. Eg reknar med at det er i ein av desse skøytane det har blitt noko problem no under sprenginga.

Eg lurer uansett på om det er like greit å sende signalet trådlaust. Det er maks 75 meter, men det er ein liten fjelllknause som hindrar fri sikt. Er det nokon som kan anbefale eit oppsett som vil dekke denne avstanden? Eg reknar med at eg kan ha ein kabel mellom modemet i huset til ein trådlaus sendar og so ein kabel frå ein annan trådlaus sendar til ein trådlaus router som står i uthuset.

Nokon som har ei anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat gjort samme, men jeg gravde ned kabel i rør fra huset til uthuset mitt. 

Satt der opp en Asus RT-AC68U som AP.

Vil som nettverksmann ikke anbefale noe repeater. 

Jeg har selv testet ut det og var ikke fornøyd. 

Resultatet er at jeg har toppmodellen til netgear sin repeater liggende ubrukt på hylla. 

ubiquiti har retningsbestemte sendere og mottakere. 

Noen kompiser dro det fra en 150 mbit altiboxlink over 20 km hvor de kjørte sender mot toppen av et fjell for å så hente over 50 mbit trådløst ned på en annen lokasjon. 

Ville anbefalt en sånn løsning på så lang distanse som 75 meter. 

Alternativt ville jeg bare gravd ny kabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...