Gå til innhold

[Løst] Svindel finn.no

guorm

Anbefalte innlegg

Jeg ble svindlet av en mann ved navn ... på finn.no nå i våres. Får først nå vite fra finn.no at han er godt kjent, og har gjort dette med flere. Saken i mitt tilfelle var at han sa han hadde sendt pakke jeg hadde forhåndsbetalt for, men den kom aldri. Jeg forstår jo nå at den aldri ble sendt.

Er det noen andre som har hatt erfaringer med vedkommene? Jeg vurderer å anmelde, men beløpet er ikke stort, så er usikker på om det er noe poeng?

Edit: Fått rettelse fra moderatorer om at fult navn ikke må fremkomme i slike poster, så slettet navn.

Endret av guorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmeld!

Eneste grunnen til at personer som det der kan holde på i fred, er at folk ikke gidder å anmelde for småpenger. Problemet er bare da at vedkommende vil fortsette å svindle folk. Som andreasn sier, jo flere som anmelder, jo større sjanse er det for at politiet vil bruke ressurser på det.

Lenke til kommentar

Er det lov å legge ut fullt navn her? Da kan jo "hvem som helst" som ikke har vært borti fyren sende en anmeldelse.

Man må ha et visst bevismateriale å fremlegge, men nei. Jeg tror ikke moderatorene er veldig glad i at det legges ut fullt navn i slike saker.

Endret av Molekylet
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at hvem som helst kan anmelde vedkommende.

Problemet er at personen blir svertet. Dersom familie, venner, kollegaer eller potensielle arbeidsgivere nå søker opp navnet til vedkommende så dukker denne tråden opp på første siden på google, og det kan være nok til å skape langvarige skader for vedkommende. Profesjonelt og privat.

Og du kan ikke være 100% sikker på at navnet er ekte, eller om det er personen selv som har gjort dette. Kjipt for vedkommende.

Lenke til kommentar

Jeg ble svindlet av en mann ved navn ... på finn.no nå i våres. Får først nå vite fra finn.no at han er godt kjent, og har gjort dette med flere. Saken i mitt tilfelle var at han sa han hadde sendt pakke jeg hadde forhåndsbetalt for, men den kom aldri. Jeg forstår jo nå at den aldri ble sendt.

Er det noen andre som har hatt erfaringer med vedkommene? Jeg vurderer å anmelde, men beløpet er ikke stort, så er usikker på om det er noe poeng?

Edit: Fått rettelse fra moderatorer om at fult navn ikke må fremkomme i slike poster, så slettet navn.

Se tittel paa innlegget...

Lenke til kommentar

Se tittel paa innlegget...

Ser det var uklokt å nevne navn. Fjernet både på header og innlegget og ber om at innlegget blir slettet slik at det ikke kommer opp i søkemotorer. Ellers er jeg sikker på at vedkommene er hvem han sier, telefonnummer og adresse på internett stemmer med den kontakten jeg har hatt med han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...