stril1 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Lurer på hvor langt man kan kjøre over registerreim intervallen før man bør bli nervøs på VW Passat 1.9 tdi 2005. Ble skiftet før jeg kjøpte den for 3,5 år siden. Da var km standen på 104500. Nå er den på 228500. Intervallen på 120 000 er jo en garanti fabrikanten har for at den skal ikke ryke før det,men bør jo være litt margin over det. Skal skifte den,men har ikke mulighet foreløpig. Så er litt nervøs for hver gang jeg kjører den. Noen som vet hvor mye sånn cirka man kan å over før det kan gå gale? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Lurer på hvor langt man kan kjøre over registerreim intervallen før man bør bli nervøs på VW Passat 1.9 tdi 2005. Ble skiftet før jeg kjøpte den for 3,5 år siden. Da var km standen på 104500. Nå er den på 228500. Intervallen på 120 000 er jo en garanti fabrikanten har for at den skal ikke ryke før det,men bør jo være litt margin over det. Skal skifte den,men har ikke mulighet foreløpig. Så er litt nervøs for hver gang jeg kjører den. Noen som vet hvor mye sånn cirka man kan å over før det kan gå gale? ikke strekk deg over 150 000... men det er et sjangsespill.. Lenke til kommentar
stril1 Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Lurer på hvor langt man kan kjøre over registerreim intervallen før man bør bli nervøs på VW Passat 1.9 tdi 2005. Ble skiftet før jeg kjøpte den for 3,5 år siden. Da var km standen på 104500. Nå er den på 228500. Intervallen på 120 000 er jo en garanti fabrikanten har for at den skal ikke ryke før det,men bør jo være litt margin over det. Skal skifte den,men har ikke mulighet foreløpig. Så er litt nervøs for hver gang jeg kjører den. Noen som vet hvor mye sånn cirka man kan å over før det kan gå gale? ikke strekk deg over 150 000... men det er et sjangsespill.. Isåfall har eg litt å gå på. Blir nok skiftet innen en måned. Har tatt en titt på reimen selv,og det eg kunne se (var ikke mye av reimen jeg kom til) såg den grei ut. Såg ikke ut som om tennene på reimen var slitt, Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Lurer på hvor langt man kan kjøre over registerreim intervallen før man bør bli nervøs på VW Passat 1.9 tdi 2005. Ble skiftet før jeg kjøpte den for 3,5 år siden. Da var km standen på 104500. Nå er den på 228500. Intervallen på 120 000 er jo en garanti fabrikanten har for at den skal ikke ryke før det,men bør jo være litt margin over det. Skal skifte den,men har ikke mulighet foreløpig. Så er litt nervøs for hver gang jeg kjører den. Noen som vet hvor mye sånn cirka man kan å over før det kan gå gale? ikke strekk deg over 150 000... men det er et sjangsespill.. Isåfall har eg litt å gå på. Blir nok skiftet innen en måned. Har tatt en titt på reimen selv,og det eg kunne se (var ikke mye av reimen jeg kom til) såg den grei ut. Såg ikke ut som om tennene på reimen var slitt, En reim kan se veldig bra ut, men fremdeles ryke.. kjør pent og skift den så fort du kan, så tenker jeg det går fint Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg hadde begynte å bli nervøs ved 100,000. VW garanti går i 3 år eller 100,000 km på deler byttet av dem men jeg vet ikke hva som skjer om du får en havari under garantitiden. Jeg tviler på at de spandere en ny motor til deg ved havari. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Den bytter du ASAP! Reimene tenderer til å ryke på rundt 100k på VAGmotorene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå