Underkiller Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Heisann. Nå er jeg så frustert at jeg nesten går på veggen hehe. Håper noen kan forklare meg hva jeg gjør feil!Jeg har en Asus X53SV (Kjøpt i 2007) som jeg ønsker å erstatte hardisk med en SSD disk på litt over 200GB. Jeg har windows 10 på laptop.Jeg har fulgt denne guiden: https://www.youtube.com/watch?v=Mlw2bu2Cjuk&list=PLPqNIsvIKXmaHS1dDupfOBF-hqtzxoQc2&index=7 Kort oppsummert:1. Lastet ned programvaren: Ease US TODO BACKUP FREE: http://www.todo-backup.com/backup-resource/clone/free-windows-10-hdd-clone-software.htm2. Koblet SSD disk med Sata usb 3.0 adapter til laptop3. Åpnet disk managerment, der jeg fant SSD disken - høyreklikket på disken og valge "new simple volum" og NTFS format. 4. Åpnet "This PC" og der finner jeg den nye SSD disken som jeg kalte for "SSD" 5. Åpner programmet Todo, og velger clone. Velger å clone fra C: (hvor windows 10 er) til "SSD" disken som skal bli min nye operativsystem disk. Så ble C: klonet til "SSD".6. Åpner laptop, tar ut den vanlige hardisken, setter inn SSD disken, og skrur igjen.7. Slår på laptop, går rett i bios hvor jeg finner SSD disken, og velger at laptop skal boote fra denne. Save and exit. 8. Så kommer problemet.... når jeg da starter opp laptop er eneste som kommer opp: "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"Denne meldingen får hele tiden uansett hvor mange ganger jeg restarter eller trykker enter.Hva er det jeg har gjort feil mon tro? Er det noe jeg kan gjøre? (Jeg koblet gamle hardisken i laptop igjen og da kom jeg rett inn på windows 10...). Men jeg vil jo ha windows 10 på SSD disken Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Nå har ikke jeg brukt Windows på en stund - men det er vel en bootpartisjon på disken som også må klones, ikke bare C:? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Ja, det kan tenkes programvaren ikke tar med boot partisjonen. Paragon Migrate OS to SSD 4.0 Fast and easy OS migration to Solid State Drives (SSD)!Det er også en mulighet om man ikke har Samsung Data Migration Software for samsung SSD. . Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Acronis er utmerket til dette. Følger med HyperX upgrade kittet. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Ifølge youtube videoen ovenfor skal den ta med OS. Er det ingen gratis versjoner som gjør dette? Andre input? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå