Gå til innhold

Ønsker å clone mitt windows 10 system fra laptop hardisk til ny SSD disk. "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot"

Underkiller

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå er jeg så frustert at jeg nesten går på veggen hehe. Håper noen kan forklare meg hva jeg gjør feil!

Jeg har en Asus X53SV (Kjøpt i 2007) som jeg ønsker å erstatte hardisk med en SSD disk på litt over 200GB. Jeg har windows 10 på laptop.

Jeg har fulgt denne guiden: https://www.youtube.com/watch?v=Mlw2bu2Cjuk&list=PLPqNIsvIKXmaHS1dDupfOBF-hqtzxoQc2&index=7

Kort oppsummert:

1. Lastet ned programvaren: Ease US TODO BACKUP FREE: http://www.todo-backup.com/backup-resource/clone/free-windows-10-hdd-clone-software.htm

2. Koblet SSD disk med Sata usb 3.0 adapter til laptop

3. Åpnet disk managerment, der jeg fant SSD disken - høyreklikket på disken og valge "new simple volum" og NTFS format. 

4. Åpnet "This PC" og der finner jeg den nye SSD disken som jeg kalte for "SSD"

5. Åpner programmet Todo, og velger clone. Velger å clone fra C: (hvor windows 10 er) til "SSD" disken som skal bli min nye operativsystem disk. Så ble C: klonet til "SSD".

6. Åpner laptop, tar ut den vanlige hardisken, setter inn SSD disken, og skrur igjen.

7. Slår på laptop, går rett i bios hvor jeg finner SSD disken, og velger at laptop skal boote fra denne. Save and exit.

8. Så kommer problemet.... når jeg da starter opp laptop er eneste som kommer opp: 

"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

Denne meldingen får hele tiden uansett hvor mange ganger jeg restarter eller trykker enter.

Hva er det jeg har gjort feil mon tro? Er det noe jeg kan gjøre? (Jeg koblet gamle hardisken i laptop igjen og da kom jeg rett inn på windows 10...). Men jeg vil jo ha windows 10 på SSD disken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...