jodaneida Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Kan være compartment syndrom. er du plattfot eller har ekstremt høy fotbue? Ja jeg er faktisk plattfot, bruker som oftest spesialsåler som jeg fikk for to måneder siden. Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Kan være compartment syndrom. er du plattfot eller har ekstremt høy fotbue? Var på jobb i åtte timer i dag, nå gjør det virkelig vondt.. burde jeg dra en tur til legen på mandag om det ikke går over? eller tar det bare utrolig lang tid? Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 3. oktober 2015 Del Skrevet 3. oktober 2015 Tror ikke legen kan gjøre så mye med dette, gitt. Forutsatt at jeg har rett i min antakelse, så gjør du følgende. Dette er selvsagt generelle forslag; så om jeg var deg ville jeg besøkt en muskelspesialist av typen fysio, kiropraktor eller lignende. Helst noen som bruker ART (active release techniques). Kutt ut innleggene i skoen. Disse reduserer stabiliteten i leggen, ettersom den kunstig endrer fothøyden uten at muskelspennet følger med. Strekk og masser peroneus longus og nedre del av bicep femoris. youtube "peroneus longus release" eller noe lignende, du finner sikkert noe. Når det er gjort ønsker du å trene antagonisten, eller motparten, som er tibialis posterior og anterior. Dette finner du på youtube, og du trenger en strikk. "How to train tibialis posterior" "tibialis anterior exercise" eller noe slikt. Søk til du finner noe bra. Lykke til! Lenke til kommentar
jodaneida Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2015 Tror ikke legen kan gjøre så mye med dette, gitt. Forutsatt at jeg har rett i min antakelse, så gjør du følgende. Dette er selvsagt generelle forslag; så om jeg var deg ville jeg besøkt en muskelspesialist av typen fysio, kiropraktor eller lignende. Helst noen som bruker ART (active release techniques). Kutt ut innleggene i skoen. Disse reduserer stabiliteten i leggen, ettersom den kunstig endrer fothøyden uten at muskelspennet følger med. Strekk og masser peroneus longus og nedre del av bicep femoris. youtube "peroneus longus release" eller noe lignende, du finner sikkert noe. Når det er gjort ønsker du å trene antagonisten, eller motparten, som er tibialis posterior og anterior. Dette finner du på youtube, og du trenger en strikk. "How to train tibialis posterior" "tibialis anterior exercise" eller noe slikt. Søk til du finner noe bra. Lykke til! Okei! har time hos fysioen min om tre uker, er litt lenge til så får følge dine råd! takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå