foenix Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Jeg har en Ford S-Max og da jeg parkerte bilen etter kjøring, kjente jeg en svilukt som minnet litt om svidd clutch. Det kom også litt høyere lyd fra utsiden av bilen da jeg gav gass den siste strekningen før jeg parkerte. Da jeg åpnet panseret like etterpå, var det ganske varmt i motor-rommet og det kom noen knekkelyder med ulike mellomrom, omtrent som om det var noen metall eller plastdeler som smatt på plass igjen. Er det noen som har erfaringer med dette? Bør jeg prøve å kjøre bilen igjen, eller bør jeg få den hentet og fraktet den til verksted? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Skudd i blinde, men DPFen som driver med regenerering? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Skudd i blinde, men DPFen som driver med regenerering? Jeg ringte til Ford Service, og de fortalte at det sannsynligvis var det som hadde skjedd. Muligens var det da galt av meg å parkere bilen istedenfor å fortsette kjøringen til prosessen var ferdig, men jeg får håpe at det ikke har noen betydning og heller kjøre en lengre strekning i dag på litt høyt turtall slik at jeg får blåst ut det som skal bort fra filteret. Endret 18. september 2015 av dagfinn99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå