marfus330 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hei. Kjøpte meg nytt hovedkort, CPU, RAM og GPU. Satte på pcen og fikk opp Asus Bios. Alle delene ser ut til å funke (både ram og cpu er synlig på bios og gpu funker siden det er liv i skjermen). Valgte deretter å boote harddisken siden jeg har w7 på den fra tidligere. Men det er på windows start up screen (den med svart bakgrunn) at den "henger seg opp" og " går "saktere". Deretter får jeg et lite glimps av blue screen før den restarter. Har prøvd å kjøre oppstartsreperasjon, men jeg tror feilen ligger på OS. For etter at jeg hadde installert w7 for første gangen, ble harddisken ødelagt etter en stund (ikke w7 sin feil). Jeg hadde da klart å rote bort aktiveringskoden slik at jeg hadde et ugyldig w7. Lastet ned en patch av noe på nettet og windows ble gyldig igjen (fikk til å sette på bakgrunn etc). Men siden jeg har skiftet hovedkort så tror jeg det har fucka seg opp. Oppstartsreperasjon sier bare: Tilgangskontrollistene (ACLene) i filen C:/Windows/system32/slui.exe er ikke riktig. Gammel verdi = 0x1f01df Skal kjøpe meg w10 nå åsså prøve å formatere hdd (noen som vet hvordan?). Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Du kan jo laste ned gratisoppdateringen til W10 og forsøke en oppgradering? Edit: Link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853 Endret 17. september 2015 av trn100 Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Du kan jo laste ned gratisoppdateringen til W10 og forsøke en oppgradering? Edit: Link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853 Fikk løst problemet. Kommer meg innpå windows nå. Skifta SAT-modusen til IDE. (http://www.tomshardware.co.uk/forum/320363-30-bsod-windows-logo-boot). Nå er jeg tilbake på svart bakgrunn w7 igjen. "Windows 7 Build 7601 Denne kopien av windows er ikke ekte". Problemet er jo at jeg har mista aktiveringskoden så jeg brukte da en patch som jeg fant på nettet som "lurte" systemet. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Da funker nok ikke oppgraderingen til W10 heller, så da må du nok kjøpe det. Lenke til kommentar
marfus330 Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Da funker nok ikke oppgraderingen til W10 heller, så da må du nok kjøpe det. Ja, har kjøpt det nå Men det skal gå greit å skifte til w10? Sette in cden, velge å boote DVD. Åsså ferdig? Trenger ikke å formatere hdd eller noe først? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Har ikke installert W10 enda, men i alle andre Windows versjoner har det vært sånn at du kan partisjonere og formatere under installasjonen så det blir neppe noe problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå