sellandor Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Har ikke satt opp budsjett, men jeg har lyst på en PC som er high end, ser bra ut, klarer å game på 1440P/4K uten å oppleve screen tearing. Jeg kommer til å spille Witcher 3, Fallout 4, Battlefield 4, Metal Gear Solid TPP, Ryse Son Of Rome, Counter Strike Global Offensive, Far Cry 4 osv. Kommer til å redigere en god del videoer også, har en venn som recorder, og jeg redigerer. Ang. krav: Siden jeg kommer til å spille CS:GO, vil jeg ikke ha noe form for lag. Når jeg trykker på musa, så vil jeg at det ikke skal lagge og at ikke har noe disadvantage og at jeg heller har advantage fremfor andre. Input lag eller hva det nå kalles er superviktig for meg og vil helst at alt det du trenger å gjøre er å koble PC'en / musa i og alt fungerer smertefritt uten at jeg trenger noe form for program. Overclocking vil jeg absolutt prøve meg på! PÅ CPU og GPU. Skjermen må ikke lagge eller sperre meg på 60 FPS. Vil ha en skjerm som har sync og bra respons tid (1440p) Vannkjøling SDD er et must Vil ellers la dere bestemme resten. Har ikke budsjett og jeg tenker at det ikke er så viktig med busjett så lenge dere ikke drar av med 100 000 kr. Har altså sett litt rundt på nettet og ser at folk driver å "bygger" PC'er. Hva slags mote er dette nå til dags og hva krever det? Har aldri vært en byggmester eller en kar med hammer. Hvor vanskelig er det, hvorfor anbefaler dere det fremfor ferdig bygg? Hvem klarer å bygge? Hva skjer hvis jeg ødelegger noe? Vil produsenten dekke det? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Her er en start http://www.prisjakt.no/list.php?l=208647&view=m Socket 2011-3, 5820K, GTX 980 TI referansedesign, 4*4 GB DDR4, SSD, EK vannkjøling, Rog Swift. I tillegg trenger du slange, nipler og kjølevæske. Og evt. bakplate til GPU-blokk og gjerne et dreneringspunkt. Noe å få igang prosessen din iallfall. Endret 17. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Ville nok kanskje lagt litt mer i psu, hvis du har ønsker om mulighet for 2/3 skjermkort. Med kun 1 skjermkort går 750w helt fint Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 750w med 1xi7 4790k på 4.8ghz og 2x970 på 1463mhz går helt fint her Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 2 x 970 er jo kun såvidt noe mer enn 1 stk 980Ti... Derfor jeg sa at han burde ta mer watt hvis han har lyst på mulighet til sli Lenke til kommentar
sellandor Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Hei! Har aldri bygget PC, og som dere kaller det "custom water coolling" høres veldig avansert ut. Finnes det andre måter å holde ting kaldt og godt overklokkbar? Har bestemt meg for å gå for blå/lyse blå theme på PC'en for å representere kulde Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Jeg fikk inntrykk av at du ønsket å gjøre dette skikkelig. Hvis du bare ønsker ferdige løsninger så får du ikke lov til å kalle det vannkjøling PS: Og "kulde" er jo relativt da. Selv med god vannkjøling så vil du fint få kjernetemperaturer opp i 50-60 grader. Syntes du 50-60 grader klassifiseres som kaldt? Oppdatert liste http://www.prisjakt.no/list.php?l=208647&view=m Endret 18. september 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå