Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Harddisk er borte vekk

Anbefalte innlegg

Har en Seagate Barracuda® 3TB, koblet til hovedkort ASUS Sabertooth X79.

Har fungert uten problemer i et år, men idag er harddisken bare borte vekk. Har sjekket bios, diskbehandling og enhetsbehandling, men ingen disk er å finne. Har prøvd å bytte på satakabelen uten hell. Disken vibrerer når jeg holder på den og har en jevn lyd, ingen ulyder.

Har ingen andre maskiner å teste den i, så har noen forslag til hva det kan være, evt hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått koblet den til via USB. Den dukker opp i diskbehandling, samt under "min datamaskin" etter en stund. Vises som "klar til bruk". Klarer ikke trykke innpå den, og pcen fryser til. (OS ligger på en SSD, ikke på disken det er snakk om)

Etter mye om og men fikk jeg åpnet Crystaldiskinfo, den viser "advarsel" på Reallocated Sectors Count, Current pending sector count og uncorrectable sector count. Disken er død, am I right? Tror dere det er mulighet for å få ut filer fra den?

Lenke til kommentar

Har nå fått koblet den til via USB. Den dukker opp i diskbehandling, samt under "min datamaskin" etter en stund. Vises som "klar til bruk". Klarer ikke trykke innpå den, og pcen fryser til. (OS ligger på en SSD, ikke på disken det er snakk om)

Etter mye om og men fikk jeg åpnet Crystaldiskinfo, den viser "advarsel" på Reallocated Sectors Count, Current pending sector count og uncorrectable sector count. Disken er død, am I right? Tror dere det er mulighet for å få ut filer fra den?

Har du program som kan kjøre recovery? Husker ikke i farten hva jeg brukte sist jeg trengte det, men det første jeg finner med google som er gratis er http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...