J@9 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Hei. Har Windows 10 Pro på laptopen, og har hele tiden brukt remote desktop mot serveren min (Windows 2012r2). Om jeg kobler meg rett opp til serveren, så funker alt helt fint. Men på serveren så kjører deg også en virtuell pc, denne kjører XP, om jeg prøver å koble meg opp til denne, så får jeg opp innloging (passord er lagret), så logger den inn, og jeg får opp skrivebordet.. men innen jeg rekker å trykke på noe, så slutter remote desktop å svare.. Også lukkes det når jeg trykker "ok". Noen som har vært borti dette?Det skjedde bare helt plutselig, for noen få dager siden. Har prøvd restart av virtuell pc, men ikke av serveren (men tror ikke problemet ligger der, siden jeg får koblet meg fint opp til den).*edit* Prøvde for morroskyld å logge på med remote desktop til server, for så å logge på xp maskinen fra serveren, og dette fungerer helt fint..Så det tyder på noe feil på laptopen/Windows 10. Endret 17. september 2015 av J@9 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Blir vel samme saken som diskuteres her. https://community.spiceworks.com/topic/1098867-remote-desktop-with-windows-10-into-server-2000?page=1 Lest sidene frem til slutten av fjerde og ingen har noen løsning. Så bruk vnc. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Blir vel samme saken som diskuteres her. https://community.spiceworks.com/topic/1098867-remote-desktop-with-windows-10-into-server-2000?page=1 Lest sidene frem til slutten av fjerde og ingen har noen løsning. Så bruk vnc. Virker ikke helt som det samme, da dem har artifacts der. Jeg får opp innloggingsboksen helt fint, og skrivebordet laster.. Før jeg plutselig får feilmeldingen jeg har lagt ved bilde av. Men får se om jeg fyrer opp en annen laptop med Windows 10, og se om den sliter med det samme. Men vil tro det er ei oppdatering eller noe sånt som gjør det, siden det virket for noen dager siden, og Windows 10 har jeg kjørt siden release Kjørte Windows 8.1 som jeg også oppgraderte til 10, på den virtuelle maskinen.. men siden den ikke har noe veldig viktige oppgaver, så fant jeg ut at jeg like godt kunne legge inn XP, for å spare ram, cpu kraft og plass. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Problemet slik jeg leste det i tråden er kombabilitets problemer i RDP protokollens uliker versjoner fra Windows 10 => XP/W2K/W2003 . XP/W2K/Win2003 er også EOL - så ingenting blir gjort der fra Microsoft.. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. september 2015 Forfatter Del Skrevet 19. september 2015 Ok, men som sagt, det fungerte fint, og plutselig sluttet det å fungere, så det virker jo nesten som ei oppdatering fra MS som har gjort noe. Men skal fyre opp den andre laptopen og prøve fra den, se hva som skjer der.Har testet fra mobil, med MS sitt program (for android) og det fungerer fint). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Får ikke testet det selv. Xp er pensjonert (da det gir liten verdi i tester) til fordel for win7-64 (som gammalt felles os brukt i ymse miljø som virtualiserings klient). Interessert i å høre om du finner hva det er. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 Da har jeg testet fra media pc'n.. Den kjører Windows 10, men har ikke vært oppdatert på ei stund, da den sjelden står på. Der fungerte det helt fint. Og nå har jeg også testet å oppdatere den, og det fungerer fortsatt.. så problemet må ligge på laptopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå