Gå til innhold

MMORPG newbie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt kjipt om man kommer ut for situsasjonen hvor man er midt i et bakholdsangrep sammen med andre i en gruppe man hr dannet, masse action på skjermen og plutselig når man 1GB grensen på Online ADSL fra Telenor og det hele vil begynne å lagge som bare nøkken...hvis du sjeldent kommer i nærheten av å bruke 1GB grensen pr. måned er det jo ingen problem...skal noe til å "spille opp" en gigabyte....

Lenke til kommentar

Prøv et spill som heter mu online, du finner det på www.muonline.com og det er helt gratis og spille. Jeg synes det er veldig bra, men det tar litt for lang tid og gå opp en level. Jeg aner ikke hvor mange som spiller det, men det er mange tusen.

Lenke til kommentar

Er du helt fersk med MMO spill kan det være et alternativ å vente.

Everquest, Dark Age og AO er i mine øyne mindre aktuelle å investere masse tid i med tanke på forventet levetid.

Star Wars Galaxies er kort og godt for lite til å forsvare tids- og pengebruk.

Mest spennende av de kommende spillene som dukker opp i 2004 er World of Warcraft, Everquest 2 og Ultima X: Odyssey.

Noe lenger frem er spesielt Richard Garriot's Tabula Rasa og Sigil Games ikke-annonserte tittel to av de mest spennende.

Kortsiktig er nok AO fornuftig siden det kan testes ut gratis. Skulle du merke at du har potensiell dilla på MMO vil jeg uansett anbefale å vente på et av de nye spillene.

Lenke til kommentar

AO er et veldig fint spill å begynne med. Er lett å komme inn i, og det finnes masser av trivelige og hjelpsomme folk der.

Pleide å spille det før. Husker første gangen jeg og en kamerat logget inn. Vi spawnet samtidig med en annen fyr..og endte opp med å kjempe oss gjennom tutorial området sammen, da vi nådde den første byen så snakket han til en fyr han kjente på norsk. Ble litt overrasket, og syntes det var litt av et sammentreff. Det viste seg at fyren var leder for en klan, og han tok oss begge inn i varmen, og lærte oss både det ene og det andre av "avanserte" spillfunksjoner. *mimre*

Spilte også Everquest i en kort periode, stort spill med mengder av gjenstander å finne og områder å utforske. Også der er de fleste vennlige og hjelpsomme, men ble liksom aldri til at jeg ble noen stor fan.

Nå for tiden går jeg og venter på Warhammer Online, som ser ut til å bli en svært spennende tittel, mye fordi det bryter med en del av de vanlige tingene vi finner i andre MMORPGer. Spillet er også satt en en verden med en historie som har vært under utvikling i godt over 20 år (opprinnelig et miniatyrspill og et rollespill system). Det er også lagt større vekt på rollespillelementet enn i de fleste andre spill.

World of Warcraft ser også spennende ut. Det kommer til å appelere til et bredt "publikum" med et relativt enkelt og greit brukergrensesnitt.

Blant de MMORPG spillene som finnes nå vil jeg anbefale AO, siden jeg likte det svært godt i perioden jeg spilte det ( kan lastes ned for en 7 dagers gratis prøveperiode her.)

Har også hørt mye bra om Dark Age of Camelot, men har aldri prøvd det.

Av kommende MMORPGer er nok Warhammer Online det jeg gleder meg mest til, og WoW kommer på andre plass. :-)

Endret av Frupp
Lenke til kommentar

Som seg hør og bør må jeg bare bukke og nikke å takke for all hjelp!

Jeg sa jo tidligere i tråden at jeg skulle gå for star wars mye p.g.a prisen elkjøp hadde men når jeg endelig fikk meg til å bestille spillet (de hadde det aldri inne hos elkjøp stavanger) så var det seff. utsolgt,så nå har jeg lastet ned 1.3gig med AO,eneste som mangler nå er betaling ;-)

Håper bare dette er så spennende som det virker.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...