Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ny kjæreste vil at jeg skal slanke meg

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en mann,og veldig tidlig har han begynt å snakke om slanking og trening,han prøver selv å gå ned noen kilo og komme i form.Jeg synes det er flott at han prøver å bli sunnere.Problemet er at han maser for mye om at jeg også bør slanke meg,han er selv ca 5-10 kg overvektig,men han er ganske kraftig og muskuløs og jeg synes han er fin slik han er nå.

Jeg er mer overvektig enn han, 15-20 kg,og jeg er ikke helt fornøyd med det,men jeg går ikke rundt å klager,og har ganske greit forhold til kroppen min.

Jeg ønsker meg en mann som synes jeg er fin med den vekta jeg har,siden jeg har andre problemer i livet mitt,så er ikke slanking og diett førsteprioritet nå.

Hadde vi bodd nærme hverandre eller bodd sammen,så hadde jeg blitt med å trene og lage sunn mat,men ikke fordi han egentlig ikke liker fyldige,store damer i det hele tatt,men kun slanke

Jeg vet ikke om jeg skal fortelle at det er sårende at han snakker mye om at jeg skal slanke meg,siden jeg er overvektig må jeg vel godta det eller?Jeg har ikke reagert så mye på det før,jeg er jo enig at jeg burde trene og bli sunnere og mindre,siden han er opptatt av sin egen trening osv,men nå blir det stadig samtaleemne

Han har vært veldig snill ellers,men noen kommentarer som jeg ikke liker er feks

.Du var slank før ja,har du noen bilder,da var du sikkert skikkelig babe

Du kan jo også få sixpack om 6 mnd hvis du trener(han prøver å få sixpack)

Jeg vil ikke du skal begynne med p-piller for det er mange som legger på seg  mye

Hvordan-hvorfor la du på deg?

Vi har møttes i ca 2 mnd,og vi er i begynnelsen av 30 åra

Hva synes dere,er dette greit av han,eller over grensa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om jeg skal fortelle at det er sårende at han snakker mye om at jeg skal slanke meg,siden jeg er overvektig må jeg vel godta det eller?

Nei, det må du slett ikke. Du har like mye rett som alle andre til å være den du er og være fornøyd med det. At du er overvektig forandrer ingenting. At han snakker på den måten virker som om han mener grensene hans går litt lenger inn på ditt område enn de burde, og det er litt foruroligende.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fantastisk å høre at du har et avslappet forhold til kroppen din. Alt for mange jenter som ikke har dette. Det er bare å fortelle han at du skal prøve å bli litt sunnere osv. men at du ikke kommer til å stresse med å prøve å gå ned i vekt.. 

Si at du liker han sånn som han er og at han bestemmer over sin kropp.. og at du bestemmer over din egen. 

Ellers hørte han litt merkelig ut som sier noe sånt til en dame..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Merkelig fyr. Hva fikk ham interessert i utgangspunktet når han allerede er begynt å be om endringer på deg?

Det er ikke mange av de der ute men noen kvinner har en personlighet som er tiltrekkende...

Det er da fullt mulig å være opptatt av å forbedre seg selv uten å ha store problemer med egen kropp, hvis trådstarter ikke har nevnt at vekt er ett sårt tema hvordan skal han da vite det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slanke meg for å bli bra nok for han,men for at jeg er motivert og vil bli i bedre form og se bedre ut.Jeg har ikke sagt at vekta mi er et sårt tema,men jeg må nok fortelle det rett ut,og at han stadig tar det opp,og noen av uttalelsene er sårende.Han har selv flere komplekser for sitt eget utseende enn jeg har,og jeg har prøvd å bygge han opp.Forhåpentligvis så liker han personligheten min ja,og er ikke sammen med meg fordi han tenker at han selv er for stygg til å få sjans på en tynn dame :ohmy: Men må si tanken har streifet meg noen ganger fordi han har dårlig selvbilde,jeg har heller ikke veldig god selvfølelse,men prøver å skjule dette,for jeg synes det er lite tiltrekkende

Endret av Alette
Lenke til kommentar

Jeg har begynt å date en mann,og veldig tidlig har han begynt å snakke om slanking og trening,han prøver selv å gå ned noen kilo og komme i form.Jeg synes det er flott at han prøver å bli sunnere.Problemet er at han maser for mye om at jeg også bør slanke meg,han er selv ca 5-10 kg overvektig,men han er ganske kraftig og muskuløs og jeg synes han er fin slik han er nå.

Jeg er mer overvektig enn han, 15-20 kg,og jeg er ikke helt fornøyd med det,men jeg går ikke rundt å klager,og har ganske greit forhold til kroppen min.

Jeg ønsker meg en mann som synes jeg er fin med den vekta jeg har,siden jeg har andre problemer i livet mitt,så er ikke slanking og diett førsteprioritet nå.

Hadde vi bodd nærme hverandre eller bodd sammen,så hadde jeg blitt med å trene og lage sunn mat,men ikke fordi han egentlig ikke liker fyldige,store damer i det hele tatt,men kun slanke

Jeg vet ikke om jeg skal fortelle at det er sårende at han snakker mye om at jeg skal slanke meg,siden jeg er overvektig må jeg vel godta det eller?Jeg har ikke reagert så mye på det før,jeg er jo enig at jeg burde trene og bli sunnere og mindre,siden han er opptatt av sin egen trening osv,men nå blir det stadig samtaleemne

Han har vært veldig snill ellers,men noen kommentarer som jeg ikke liker er feks

.Du var slank før ja,har du noen bilder,da var du sikkert skikkelig babe

Du kan jo også få sixpack om 6 mnd hvis du trener(han prøver å få sixpack)

Jeg vil ikke du skal begynne med p-piller for det er mange som legger på seg  mye

Hvordan-hvorfor la du på deg?

Vi har møttes i ca 2 mnd,og vi er i begynnelsen av 30 åra

Hva synes dere,er dette greit av han,eller over grensa?

Langt over grensa.. hadde du vært sykelig stor, ja da er det noe annet. men og snakke sånn til en du er "glad" i synes jeg minner mer om en som skal være stolt av at dama ser sånn ut..

Vær som du selv føler du :)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke slanke meg for å bli bra nok for han,men for at jeg er motivert og vil bli i bedre form og se bedre ut.Jeg har ikke sagt at vekta mi er et sårt tema,men jeg må nok fortelle det rett ut,og at han stadig tar det opp,og noen av uttalelsene er sårende.Han har selv flere komplekser for sitt eget utseende enn jeg har,og jeg har prøvd å bygge han opp.Forhåpentligvis så liker han personligheten min ja,og er ikke sammen med meg fordi han tenker at han selv er for stygg til å få sjans på en tynn dame :ohmy: Men må si tanken har streifet meg noen ganger fordi han har dårlig selvbilde,jeg har heller ikke veldig god selvfølelse,men prøver å skjule dette,for jeg synes det er lite tiltrekkende

Trenger ikke å anstrenge deg for å slanke deg. Det er bare til å spise mindre, så går du ned i vekt automatisk. Ingen vits å begynne med slankemidler, spise spesial mat eller å begynne å trene. Bare spis normal mat (usunn/sunn) i en passelig mengde så gå du ned i vekt automatisk. Også slutte å drikke brus og slikt. Drikk bare vann så blir det veldig bra. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal fortelle at det er sårende at han snakker mye om at jeg skal slanke meg,siden jeg er overvektig må jeg vel godta det eller?

Eg synest du burde gi fyren beskjed om å godta deg slik du er eller ryke og reise.

Å begynne slik når dere har datet/rotet i bare noen måneder er ikkje noe du bør finne deg i nei.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at 15 - 20 har lett for å bli til 20 - 30 for så å bli til 30 - 40 og til slutt så mye overvekt at helsa er ødelagt og det blir vanskeligt å bevege seg. Det er vel kanskje det han er bekymret for. Det er ikke dumt å gjøre noe nå når det "bare" er 15 -20 kg å ta av.

Som nevnt tidligere så er det livstilsendring som er tingen, ikke jojo slanking. Mye frukt og grønt, erstatt brus med vann og snop bare på lørdagen eller spesielle anledninger, da går det av seg selv :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å begynne med jojoslanking og trening. Det er bare til å spise mindre, så vil du gå ned i vekt naturlig. 

Slutt å spis deg overmett ved middag. Drop frokost og kveldsmat, og spis gjerne litt mat i lunsjen dersom du går på skole eller jobb. 

Problem løst. 

Hvis det var lett hadde det knapt eksistert overvektige i verden. Hvis man bare spiser mindre uten å endre hva man spiser stiller man så høye krav til selvdisiplin at man på et eller annet tidspunkt blir så sulten at man ikke klarer å la være. Det går bare an å være sulten i en viss periode før man gir etter. For øvrig kan man spise seg "passe mett" og likevel gå opp i vekt om det er for mange kaloribomber i kosten. Hvis man er overvektig og spiser feil mat kommer ikke metthetsfølelsen til å spille på lag. Når folk framstiller det som så lett gjør det at de som ikke får det til så lett begynner med negative evalueringer av seg selv: "Jeg har elendig karakterstyrke/selvdisiplin" og liknende. Når folk føler seg verre har de en tendens til å gi opp.

Når det er sagt er det bør det alltid være for sin egen skyld at man trener eller slanker seg. Han mener det kanskje godt, men i prosessen sier han ting som er nedsettende og ugreit. Hvis han ikke kan akseptere deg som du er har han et problem. Måten du omtaler det han sier på får det til å virke for meg at han mener at du bør slanke deg for at han synes du ser bedre ut da. I så fall oppfører han seg veldig egoistisk. Derimot synes jeg det hadde vært greit om han inspirerte deg til å spise sunnere og trene for din egen skyld.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hovedproblemet her , er igrunn en grunnleggende ting. Kommunikasjon.

Det vet jeg alt om , etter et langt turbulent av-på forhold ;)

Snakk om det i rolige former, så blir det nok bedre for begge parter.

Du har rett til å si ifra, at du føler det ubehagelig at det "blir nevnt" flere ganger.

Jeg vet selv at jeg har vært dårlig på akkurat det derre, og så gjentar jeg ting mange ganger , ikke for å såre men

nesten uten å tenke over det.

så iblant så trenger vi bare å få det litt inn med teskje, at det faktisk føles litt ubehagelig ut når vi nevner det

"det hadde jo vært greit med en gåtur eller to.. " osv ;)

lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...