Gå til innhold

[Løst] Z5 Compact eller Lumia 940?

lecele

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut min iPhone 5S, og vurderer telefonene som overskriften sier. Det som er viktig for meg er batteritid og et godt kamera. Telefonen brukes mye til de "vanlige" tingene som Facebook, Instagram, Snapchat, nettleser, ta bilder av barna osv. Jeg er usikker mtp antall apper til Windows phone dog. Begynner det å komme seg, eller henger det fortsatt langt etter iOS og Android?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lumia 940 finnes ikke (enda?) og Z5C er ikke blitt testet ordentlig enda, så det blir vanskelig å gi svar når ingen har erfaringer med disse modellene enda.

Mangel på (bra) apper til Windows Phone har alltid vært et tema og nå har det godt så mange år at man ikke kan bruke unnskyldningen at det er en ny plattform... Om Windows 10 Mobile blir redningen siden den skal støtte enkel portering av Android og til del iOS apper gjenstår som vanlig å se.

Ønsker du et gjennomført og gjennomprøvd økosystem, så går du får Android. Z5C burde være blant de beste på kamera og batteritid, siden den har samme innmat som storebrødrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok Z5 Compact kan være modellen for deg. Det geniale med den er uten tvil batteritiden, er særdeles fornøyd med min Z3 Compact på den fronten. En oppgradering på kamera mener jeg var tiltrengt, og hemmeligheten bak batteritiden er nettopp det med "lav oppløsning" på 720p, strømgjerrig innmat og relativt stort batteri. 

På appsiden, så er det ingen tvil om at Android ligger milevis forran WP. 

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vanskelig å si helt sikkert hva som kommer fra Microsoft, men jeg synes Z5C er litt i dyreste laget. Og om det kameraet er så bra som de påstår gjenstår å se. Jeg ville ventet litt og sett hva MS lanserer. Jeg tror WP10 kan bli veldig bra.

Men jeg har litt dårlige erfaringer med Sonytelefoner, så jeg ville nok ha gått for Lumia uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både 930, 920 og Z3.

930 har den beste byggkvaliteten og kameraet, mens Z3 har et ok kamera. Kunne jeg valgt skulle jeg gjerne hatt 930 med android.

Jeg har selv bestillt Z5C i sort, og tror det er en ganske god telefon. Jeg liker mye av det de har gjort i forhold til Z3, og håper kameraet gir tilsvarende bilder som jeg fikk med 930-en.

Windows 10 er Microsoft sin tredje helomskrivning av OS-et for WP, og jeg er dessverre litt skeptisk til det da Android har skjerpet seg kraftig de siste årene og blitt mer og mer rafinert.

Men ingen av telefonene har kommet ut ennå. Så det gjenstår å se om Z5 holder hva de lover, og hvordan 940 blir.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått noen runder med meg selv, og selv om jeg gjerne kunne tenke meg å prøve 940 så tror jeg rett og slett den blir litt for stor til meg, i tillegg til at det er en del apper jeg nok kommer til å savne. Har som sagt en iPhone 5S nå, og for en nett damehånd tror jeg ikke jeg vil ha noe som er veldig mye større. Mannens Z1C ligger godt i hånda, så jeg tror Z5C blir valget her :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ein litt snodig samanlikning sidan 940 og Z5C er i forskjellig storleik.

Eg ville først funnet ut om du skal ha ein stor modell eller kompaktmodell, og så samanlikna mobiltelefonar i det segmentet.

Z5C er veldig spanande og eg vurderer den sjølv, men per i dag er det vanskeleg å seie for mykje om den sidan den ikkje er lansert. Z3 og Z3C hadde ein del problem, spesielt med glas bak og framme, så me kan håpa dei har fiksa det på Z5.

Eg har sjølv ein Galaxy S6, men synes den er for stor og vil ned på ein kompaktmodell. Z5C står øvst på ynskjelista, men eg avventar litt og ser korleis den blir motteke. Er du kvinne med små hender, ville eg i alle fall anbefalt at du gjekk på ein butikk og testa forskjellige telefonar i hendene. Eg er mann på 187 cm og synest S6 er for stor. Det er sjølvsagt individuelle preferansar her, som er grunnen til at eg anbefalar å teste litt i butikken. Det kan du gjere med andre telefonar som er i same storleik. Til dømes Z3C.

Som du ser av samanlikninga nedanfor, er Z5C nærare din iPhone 5S enn 940-en.

post-20187-0-25350300-1442570360_thumb.png

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått noen runder med meg selv, og selv om jeg gjerne kunne tenke meg å prøve 940 så tror jeg rett og slett den blir litt for stor til meg, i tillegg til at det er en del apper jeg nok kommer til å savne. Har som sagt en iPhone 5S nå, og for en nett damehånd tror jeg ikke jeg vil ha noe som er veldig mye større. Mannens Z1C ligger godt i hånda, så jeg tror Z5C blir valget her :)

Jeg har forhåndsbestillt Z5C. Så tenkte komme med en liten review når jeg får den. Bare å si ifra hvis det er noe du lurer på angående den. :)

(Jeg har seff bestillt sort som ser best ut)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...