Gå til innhold

Design til GFX.no

Anbefalte innlegg

Tanken slo meg da jeg leste litt i siggen til arve87 og kom til [url="http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=60&t=167088"]denne[/url] tråden.

Hva om vi i stedet for å konkurere mot hverandre, lager et sammen? Vi er jo eksperter på forskjellige områder, og kanskje vi kunne ha laget et topp design sammen? Det fremstår jo på gfx.no som om årsaken til at planene er lagt på is er mangel kandidater, men siden jeg vet at noen har sendt inn (iaffal en ;) ) vil jeg tro det dreier seg om mangel på et godt nok design.

Er det noen som blir med?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi bruker denne tråden her, istede for min. Mikka, slett ditt innlegg i min tråd så kan eg fjerne heile tråden :)

/me er iallefall med!

Hm.. ser ut som det ikke går an å slette med det nye forumet.. :gretten:

Well, da har vi iaffal 3! Noen flere? Tjcombo, Dunestar?

Lenke til kommentar

OK, skal vi gå over på det litt mer praktiske?

Jeg foreslår at vi begynner med enkle valg, slik som layout (og jeg bruker ordet på den måten som en kar jeg jobbet med da jeg jobbet i Arbeidets Rett på utplassering i vår. DVS hvor ting på siden er plassert, hva som skal stå hvor, menyløsning, osv).

Vi kunne jo brukt banner+4spalte-oppsettet til hw.no?

EDIT:

Virker som om Enden er en genial programmør! Jeg ønsker iaffal han med på laget hvis han vil.. :nice:

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Ikke glem; dms, flodhest, enden, Toolshed, PiRANhA og resten av gjengen som har hengt her en stund... (ok, dette blir kanskje sett på som litt favorisering, det er ikke det det er ment som)

Føler meg beæret over å bli nevnt i denne sammengengen [i mangel av rødmesmileyen:] :love:

edit, enda en :D Er delvis med hvis dere trenger meg. Må prioritere hovedprosjekt, har nok litt tid her og.

Er enig med Mikka i valg av oppsett. Simple and clean

Lenke til kommentar
Ikke glem; dms, flodhest, enden, Toolshed, PiRANhA og resten av gjengen som har hengt her en stund... (ok, dette blir kanskje sett på som litt favorisering, det er ikke det det er ment som)

Wehoo! Jeg ble nevnt :D

Ble rent lei meg da mikka ikke nevnte meg :grine:

Tihi, men fra spøk til cola; jeg er med, høres dritkult ut!

Lenke til kommentar

Dette kan bli bra, men jeg har noen forslag i forbindelse med dette. Det må settes opp en nøye plan, for hvordan dette bør foregå, som jeg har satt ut forslag til nedenfor.

1. Finne ut mål. Hva skal designet inneholde? Dynamisk/fast bredde?

2. Lag layout. Enkel layout, uten grafikk.

3. Stil. Hvordan skal resten av siden bygges opp? Siden bør ha en bestemt stil som gjentar seg.

4. Logo. Ikke bare en vanlig header, men et symbol, akkurat som hardware.no har i toppen av sin side.

5. Andre grafiske element. Headere nedover siden, ikoner osv.

6. Ha en periode hvor forslag kommer inn, og vurderes. Admins og moderatorer i nettverket bør være med og bestemme.

7. Finne et utkast som er greit nok, og bestemme hvordan kodingen skal foregå. Blir bare rot om flere skal begynne å kode på samme side, så det er bedre å overlate ansvaret til én person. Gjerne en med mer enn gjennomsnittlig html&css erfaring.

8. Programmere siden.

Kommentarer til utkastet?

Lenke til kommentar
Trur vi skal gå for det banner+4 spalter standard hw.no desginet jah.

Farger? Vil vi ha ei grønn side? Blå? Rød? Lilla? oransje? grå?..?

Sjøl synest eg en blåfarge, med litt kontraster (sterk oransje) kan bli bra... trur eg.. har liksom forelska meg i blåtoner.. :)

Kunne tenkt meg lysblå/sølv med detaljer med mørk blå og oransj.

"Tekstfeltet" må helt klart være hvit.

Burgunderrødt kan være veldig fint. Da i blanding med litt svak grønn for å skape kontraster.

4-spalters oppsettet til hw.no + søstersider er helt greit, men litt lite spennende.

Bra plan, satyrium! :)

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Det vi også bør tenke på er å få selve kunden til å velge oss.

+ Hvordan gjør vi det?

- Jo ved å lage den råeste business layouten noen sinne har vært på norsk

marked.

derfor mener jeg en god del grafikk er viktig...

men selvfølgelig ikke som hjemem sida mi, det er ikke noe business side.

men fortsatt litte granne grafikk :D

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...