Anatman Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Lar det seg gjøre å bevise med eksperimenter at følgende stemmer: Universet - Universet = 0 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Jeg utførte et tankeeksperiment, og det stemte ikke. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Ja. Hvordan gjør du det? Vær så snill å si det. Jeg får bare et veldig lite tall, bare veldig veldig nærme 0 hver gang. Utrolig frustrerende! Endret 17. september 2015 av Anatman Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Du kan gjøre om universet til et tall om du vil, f.eks 2. 2 - 2 = 0.0018 right? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Her forutsetter du at universet er en størrelse. I så fall så er det per definisjon korrekt. Hva er poenget du vil frem til? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Anatman - Anatman = 0 Det er da det samme hvilken størrelse Anatman/universet er Imlekk? Legger vi til en stykk Anatman til verden, så trekker fra en stykk Anatman så har vi 0 Anatman igjen? Samme om han ble født 4kg tung og vokste seg til 120kg når han ble subtrahert? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 (endret) Ja, men det forutsetter at universet kan beskrives som en størrelse. Aritmetikk er ikke å anbefale i alle situasjoner... Endret 17. september 2015 av Imlekk Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Ja, men det forutsetter at universet kan beskrives som en størrelse. Aritmetikk er ikke å anbefale i alle situasjoner... Så hele universet er ikke en størrelse? Hvorfor? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Ja, men det forutsetter at universet kan beskrives som en størrelse. Aritmetikk er ikke å anbefale i alle situasjoner... Så hele universet er ikke en størrelse? Hvorfor? Kanskje? Det er avhengig av litt du mener. Annet enn det, så har vi vel svart på spørsmålet ditt. Kan du nå forklare tanken bak det? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Siden universet utvider seg hele tiden, vil aldri U - U bli 0. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Karl U er hele universet, det står ingen steder i formelen at vi kun skal trekke fra det som opprinnelig ble til. Igjen: Legger vi til en stykk Anatman til verden, så trekker fra en stykk Anatman så har vi 0 Anatman igjen. Samme om han ble født 4kg tung og vokste seg til 120kg når han ble subtrahert. Vi sitter ikke igjen med 116kg Anatman. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Ja, men det forutsetter at universet kan beskrives som en størrelse. Aritmetikk er ikke å anbefale i alle situasjoner... Så hele universet er ikke en størrelse? Hvorfor?Kanskje? Det er avhengig av litt du mener. Annet enn det, så har vi vel svart på spørsmålet ditt. Kan du nå forklare tanken bak det? Ingen tanke bak, jeg kom bare plutselig kom opp med denne teorien. Som jeg forøvrig har stort tro på at stemmer. Problemet er bare, hvordan jeg skal bevise det? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Jeg har ombestemt meg. U - U ER 0... Universet er akkurat like mye nå, som da det ble født. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Har tenkt litt på hva jeg skal kalle denne teorien. "Teorien om alt" er det beste jeg har kommet på til nå. Det er forresten en formel til som inngår i teorien for de som vil regne litt på det. UNIVERSET / UNIVERSET = 1 Sliter fortsatt med å finne bevisene da, men... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Problemet her er at du ikke bare kan ta å hive inn noe matte og kalle det for vitenskap. Mitt tips er å lese mer om vitenskap, og røyke mindre sokker. 3 Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Problemet her er at du ikke bare kan ta å hive inn noe matte og kalle det for vitenskap. Mitt tips er å lese mer om vitenskap, og røyke mindre sokker. Ganske riktig, før vi kan kalle det for vitenskap så må vi etterprøve det i den virkelige verden. Det er jo nettopp det jeg er ute etter. Hvordan kan jeg bevise dette? Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Problemet her er at du ikke bare kan ta å hive inn noe matte og kalle det for vitenskap. Mitt tips er å lese mer om vitenskap, og røyke mindre sokker. Ganske riktig, før vi kan kalle det for vitenskap så må vi etterprøve det i den virkelige verden. Det er jo nettopp det jeg er ute etter. Hvordan kan jeg bevise dette? Du får ta det opp med han som etter enkeltes mening skapte universet når du ber aftenbønnen i kveld, han burde vel kunne gi deg noen hint Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hva med å ta noe som er etterprøvbart i stede som vann eller bacon? Du har to like beholdere med ferskvann hentet fra samme vannkilde. Den eneste forskjellen er at temperaturen er 31 grader i den ene beholderen og 4 grader i den andre. Du bruke samme metode for og fryse ned begge beholderne. Noen ganger så vil det varme vannet fryse før det kalde. Hvorfor og hvordan? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Ingen tanke bak, jeg kom bare plutselig kom opp med denne teorien. Som jeg forøvrig har stort tro på at stemmer. Problemet er bare, hvordan jeg skal bevise det? Det er ingen "teori". Det er ikke et dypt resultat. Det er en trivielt poeng som følger av . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå