Gå til innhold

14-åring ble arrestert etter å ha laget en digital klokke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis meg en liste over ikke-muslimske terrorangrep i 2015 da så kan vi sammenligne.

Jeg har ingen "hat-sider" jeg kan linke til umiddelbart, så jeg må google litt først.

edit:

Global Terrorism Database http://www.start.umd.edu/gtd/ har ennå ingen data for 2015 tilgjengelig; 2014 er de nyeste dataene som er søkbare der.

En 6-siders "Overview: Terrorism in 2014" finnes her: http://www.start.umd.edu/publication/overview-terrorism-2014

Den viser at Europa og USA ikke engang kommer med på listen over regioner der det foregår terrorangrep. Toppen av listen domineres av land der det er borgerkrig. Hva som avgjør om noe er borgerkrigshandlinger eller terrorangrep har jeg ikke satt meg inn i.

Hvis man gjør et databasesøk for Western Europe, 2014, får man opp 213 terrorangrep. Ingen av dem blir koblet sammen med noen islamistiske eller muslimske grupper. Mange står som "Unknown", men islamistisk terror er vel ikke akkurat kjent for å arbeide i det skjulte, så jeg tviler på at så mange av disse egentlig er utført av islamister.

Navn som New Irish Republican Army dukker ikke overraskende opp flere ganger, men hvor mange har hørt om National Liberation Front of Provence, Informal Anarchist Federation, eller Comite d'Action Viticole?

Noen er angitt som "Individual",og der finner man bl.a. muslimer, inkludert mannen som drepte 4 personer i det jødiske museet i Brussel. (Til sammen 3 personer ble drept i terrorangrep i Vest-Europa i 2014.)

I Nord-Amerika ble 23 personer drept i terrorangrep i 2014. 7 av disse (muligens 9), ble utført av en muslimsk gjerningsmann. De fleste ble utført av personer med sterke "anti-government"-tendenser. Noen vil kanskje synes det er rart at de 43 meksikanske studentene som ble drept i 2014 ikke er med på listen, men det er mulig at de ikke er bekreftet (i tilstrekkelig grad) eller at det er andre årsaker. Det regnes kanskje ikke som terror.

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så fakta er "hat" nå. Gotcha.

Glen Roberts legger ikke skjul på at han hater islam, men han unngår behendig å bruke akkurat det ordet.

Han lurer ingen. Det er bare å lese det han skriver.

Han utgir seg for å predike Sannheten. Han argumenter som en IS-vervingsagent.

Og han lykkes sikkert i å verve noen til sin sak han også.

Han er som radikale fundamentalister flest. Roberts tolker koranen slik som IS og Taliban tolker den.

Det burde jo være en øyeåpner for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...