Gå til innhold

Oppgradere 2-3 år gammel maskin

Anbefalte innlegg

Hei

På tide med en oppgradering av halvgammel pc, og håper på like god hjelp som jeg har fått før her inne :)

SSD'en min døde i kveld, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en ny og like greit oppgradere hovedkort, cpu og ram når jeg likevel må installere alt på nytt. Maskinen brukes i all hovedsak til tunge oppgaver i Photoshop men også noe spilling,

Jeg har følgende:

- Seasonic 860W Platinum

- Asus P8Z77-V LE

- Intel Core i7 3770K 3,5 GHz

- Nvidia GeForce GTX 770

- Corsair Vengeance DDR3 16GB

- 2x4tb sata spinnedisker for lagring.

Har tatt utgangspunkt i følgende:

Hk: ASRock Z97 Extreme9

CPU: Core i7 4790K

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 32GB (4x8GB) CL9

SSD: usikker, men vil ha en 240GB PCIe

Takker for innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgradering av HK, CPU og RAM har liten hensikt hvis du ikke satser litt høyere. X99 hovedkort (Socket 2011-3) er veien du bør tenke på videre. Dersom dette blir for dyrt, så ville jeg bare ha erstattet den defekte SSD'en i første omgang.

Oppgraderingspakke https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkortoginternminne/asus-i7-5820kx99-deluxe16gb/212403.11108/

Ekstra minne https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/internminne/ddr4/crucial-ballistix16gbddr42x82400mh/208833.11118/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Ja det er kanskje like greit å vente litt, ettersom maskinen foreløpig er relativt ok.

Noen erfaringer med SSD på PCIe-grensesnittet fremfor sata? Jeg ser det koster litt, men ytelsen lokker.

Jeg tenker først og fremst på noe slikt som Samsung SM951 M.2. Nå vet jeg ikke om hovedkortet mitt støtter en slik heller...

Endret av DanFekar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...