Gå til innhold

Fire LCD -skjermer, hvilken skal jeg velge?

DuTTZi

Anbefalte innlegg

Jeg skal ønske meg en ny LCD-skjerm til jul. Har lest litt rundt og valget står mellom fire skjermer. Skjermen skal brukes til spilling (alt fra raske FPS'er til trege strategi-spill), noe tekstbehandling og mye web-surfing. Det er viktig at spill ikke ghoster og skjermen må ha DVI inngang.

Hvem skal jeg velge?

1. Hercules Prophetview 920 Pro DVI 17"

2. Hyundai Q17s 17"

3. LG Flatron L1710B 17"

4. Hitachi CML174SXW/174SXWB 17"

Jeg har hørt mye bra om alle sammen, så nå baserer jeg valget på subjektive meninger fra andre som har kjøpt en av disse. Ikke svar hvis du ikke har testet noen av disse skjermene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitachien er upåklagelig etter min mening. Men jeg har ikke testet den _mot_ noen av de andre. Så min mening her er egentlig totalt irrelevant.. og det vil alle andres som ikke har testet noen av disse skjermene mot hverandre være. Med mindre skjermen var ekstremt dårlig og uansett frarådes da.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å fortsette å lete etter noen som har testet noen av disse mot hverandre. Prøv å søke i denne tråden:

http://arstechnica.infopop.net/OpenTopic/p...190936913&p=103

Lenke til kommentar

Heppa!!

Nr 2 og nr 3 er testet mot hverandre her

Og leser du siksusjonen som følger artikkelen vil du se at det blir fastslått fra han som lagde testen at q17s er best til spill av disse.

nr 4 har jeg hørt mye forskjellig om, så mye at jeg faktisk ikke ville gått for den.

For meg er det kun 2 skjermer som er aktuelle er.

nr 1 og nr 2.

Her kan du lese om nr 1 og litt om nr 2

Skal du kjøre safe og få en skjerm som er bra til spilling tar du q17s, men da er du avhengig av å ha skjermkort som støtter DVI (men dette vet du sikkert, da du sikkert har lest testen min av denne her i forumet).

Har du litt pondus går du for Herculesen og lager en flott test som du poster her på forumet!!

Faktisk tror jeg den Herculesen er helt rå.

Oppsummering: da har jeg fjernet to alternativer, og du skal nå stå igjen med tre alternativ. Etter du har lest dette:

Nye skjerm fra Eizo

He he he. Skal ikke forvirre deg mere jeg, men gå for 1'ern hvis du har dårlig tid. Virker den ikke benytter du angreretten og går for q17s.

Har du godt tid, venter du på Eizo'n og ser hva den kan yte..

Lenke til kommentar
tomshardware digga jo den hercules skjermen, så tror ikke den er noe dårlig valg.

Men er hadde jeg sitti i din stol, så hadde jeg nok venta på den nye eizoen. Eizoen er jo som kjent et knall merke uten like. Sitter her med en flexscan l557 nå, den har et upåklagelig klart bilde, men du merker de 25 ms i diverse spill, unreal tournament etc. Da får du litt ghosting.

Tror dette kan være kraftig redusert, kanskje borte med den nye skjermen de skal lansere... Det står jo at den skal begynne å shippes den 19 november.. Så jeg ville smurt meg med litt tålmodighet og venta på den
Lenke til kommentar
tomshardware digga jo den hercules skjermen, så tror ikke den er noe dårlig valg.

Men er hadde jeg sitti i din stol, så hadde jeg nok venta på den nye eizoen. Eizoen er jo som kjent et knall merke uten like. Sitter her med en flexscan l557 nå, den har et upåklagelig klart bilde, men du merker de 25 ms i diverse spill, unreal tournament etc. Da får du litt ghosting.

Tror dette kan være kraftig redusert, kanskje borte med den nye skjermen de skal lansere... Det står jo at den skal begynne å shippes den 19 november.. Så jeg ville smurt meg med litt tålmodighet og venta på den

Herculesen ser jo så flott ut synes jeg den finnes ikke noe test av den på nettet vel? og noen som vet responstiden på den?

videre har for noen uker siden i hjemmepc testen de skjermer å da fikk Hitachi best som spille skjerm fikk karakter 5 ville kanskje godt for den var jeg det q17 fikk dårlig i forhold

Lenke til kommentar

Har selv Acer AL712 som er omtrent i klasse med den Hyundai'en. Spilling går helt fint. Men hvis man ønsker det lille ekstra i nettverksspill for eksempel, hvis man ønsker å yte maks så bør man nok helst gå for en CRT skjerm. Jeg synes hvertfall det gjør godt å skylle på LCD'en og trådløs-musen overfor meg selv når det bommes som verst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...