Yippee Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Kan noen anbefale noen 1000 metere til under 3000 kr? Xenon eller led. skal brukes på litt svingete skogsveier, så er fint med litt spredning. Takker på forhånd Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hvis ikke lovligheten spiller noe rolle anbefaler jeg 2x slike her http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-2000033426/(de med referensetall 50, står de lyser smalt men det er ikke tilfelle i praksis) + 2x 55w xenon kit ifra Ebay. Det lyser meget bra for en billig penge, men du kan risikere å få bot om du blir stoppet med de å de som stopper deg er jævlige. Kjører selv med slike å ikke hatt noe problem med å bli stoppet. SVV her sa at de driter i hva slags fjernlys folk har, sålenge man ikke blir blenda av nærlysa. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Å anbefale ulovlige lys blir for dumt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Morimoto er vel av det bedre på markedet. Anbefaler at du har en egen knapp for de slik at de kan skrues av manuelt når du ikke lenger trenger dem. Vet ikke hvor glad onkel blå er i dem. Må vel gjerne også monteres parvis om det skal være i nærheten av lovlig. http://www.theretrofitsource.com/led-lighting/off-road-lighting/morimoto-x-bar-10.html Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Hvis ikke lovligheten spiller noe rolle anbefaler jeg 2x slike her http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Fjernlys-9-halogen-2000033426/(de med referensetall 50, står de lyser smalt men det er ikke tilfelle i praksis) + 2x 55w xenon kit ifra Ebay. Det lyser meget bra for en billig penge, men du kan risikere å få bot om du blir stoppet med de å de som stopper deg er jævlige. Kjører selv med slike å ikke hatt noe problem med å bli stoppet. SVV her sa at de driter i hva slags fjernlys folk har, sålenge man ikke blir blenda av nærlysa. Har egentlig ikke i mot ulovlig lys på den måten, så lenge det er 1000m som ikke skal stå på hele tiden. Men dette skal være en gave til min bror, og derfor vil jeg gjerne ha et sett som er E-merket Takk for svar Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Morimoto er vel av det bedre på markedet. Anbefaler at du har en egen knapp for de slik at de kan skrues av manuelt når du ikke lenger trenger dem. Vet ikke hvor glad onkel blå er i dem. Må vel gjerne også monteres parvis om det skal være i nærheten av lovlig. http://www.theretrofitsource.com/led-lighting/off-road-lighting/morimoto-x-bar-10.html Hmm, dem har jeg ikke vært borti.. Bare visionX og Rigid industries, men det koster noe så jævlig. Har du handlet fra denne siden? og har du prøvd lysa ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Har ikke handlet fra den siden selv, men har 3 kompiser som gikk for morimoto bi-xenon retrofit linser til bilene sine fra den siden. Kvaliteten var veldig god på alle 3, og lysbildet var minst like godt som original xenon på de aktuelle bilene etter justering. Ble brukt retrofit linser da originale linselykter til bilene varierte mellom 10-20 tusen pr lykt som ble en smule drøyt. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Har ikke handlet fra den siden selv, men har 3 kompiser som gikk for morimoto bi-xenon retrofit linser til bilene sine fra den siden. Kvaliteten var veldig god på alle 3, og lysbildet var minst like godt som original xenon på de aktuelle bilene etter justering. Ble brukt retrofit linser da originale linselykter til bilene varierte mellom 10-20 tusen pr lykt som ble en smule drøyt. Aah nice. Men bestillte dem fra den siden du linket? ja-20 000 er litt vel drøyt, det kan jeg være enig. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Jepp, 20k for å få gode lys er drøyt. De var alle 3 så uheldig å kjøpte pre facelift utgaver, så var bare halogenlykter der. Men det er sånn det er å ha tyske "premium"biler. Ja de bestillte alle tre hos Retrofitsource. Virker til å være en veldig god og oppegående side. Om jeg ikke tar helt feil så har de veldig god kundeservice også. Skal visst kunne få hjelp med å finne rette deler til retrofitting. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Jepp, 20k for å få gode lys er drøyt. De var alle 3 så uheldig å kjøpte pre facelift utgaver, så var bare halogenlykter der. Men det er sånn det er å ha tyske "premium"biler. Ja de bestillte alle tre hos Retrofitsource. Virker til å være en veldig god og oppegående side. Om jeg ikke tar helt feil så har de veldig god kundeservice også. Skal visst kunne få hjelp med å finne rette deler til retrofitting. Hehe, ja de tyskerne, de tyskerne Hmm, høres jo bra ut har du noen bilder eller lignende av hvor godt denne ledbaren 10 virker? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Fant ikke noe på akkurat den ledbaren dessverre. Bare de bildene som ligger hos retrofitsource. http://www.theretrofitsource.com/media/catalog/product/cache/1/image/1a8932787757a8ae4cbc8144a20b336f/m/o/morimoto_x.bar_14.jpg Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Fant ikke noe på akkurat den ledbaren dessverre. Bare de bildene som ligger hos retrofitsource. http://www.theretrofitsource.com/media/catalog/product/cache/1/image/1a8932787757a8ae4cbc8144a20b336f/m/o/morimoto_x.bar_14.jpg Okey Har sendt dem en mail nå, så får vi se hvor lang tid det tar. Om du kommer over noen andre lys, så let me know Skal ikke handle før i oktober, så har litt tid. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hvis du ikke skal ha noe ulovlig må du i de fleste tilfeller gå for 2x E merka lykter med 17.5 i referansetall. De ekstralysene lyser såpass dårlig i forhold at det ikke er verdt bryderiet å montere de etter min mening. Led bar er ulovlig hvis man har bare en, ekstralys må monteres i par. Det er vel heller ikke så mange av de som er E merket? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Hvis du ikke skal ha noe ulovlig må du i de fleste tilfeller gå for 2x E merka lykter med 17.5 i referansetall. De ekstralysene lyser såpass dårlig i forhold at det ikke er verdt bryderiet å montere de etter min mening. Led bar er ulovlig hvis man har bare en, ekstralys må monteres i par. Det er vel heller ikke så mange av de som er E merket? Rigid, visionX og Lazer har endel e-merket, men koster jo skjorta! skal søke litt rundt og sjekke... Takk for svar Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Ja det finnes mye fine lykter om man betaler for det, men pass på det med referansetall. På de fleste biler ligger vel lyktene med fjernlys på ca 25-30 per stk (står på lykteglasset). Det tallet ganger to så er man jo oppe i 50-60. Også skal man ha to ekstralys i tillegg så er det i praksis nesten bare de med 17.5 i referansetall som er lovlige. Maks lovlig er 100. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Ja det finnes mye fine lykter om man betaler for det, men pass på det med referansetall. På de fleste biler ligger vel lyktene med fjernlys på ca 25-30 per stk (står på lykteglasset). Det tallet ganger to så er man jo oppe i 50-60. Også skal man ha to ekstralys i tillegg så er det i praksis nesten bare de med 17.5 i referansetall som er lovlige. Maks lovlig er 100. Jeg vet. dem dyre har oftes minst tall.. typisk det.. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Men spørs hvor hardt man gidder å bry seg om lovlighet om det skal brukes på skogsvei. Er jo bare å gjøre det så enkelt at man kobler ledbaren slik at man henter styrestrøm for langlysene, og eventuelt har en ekstra bryter bare til ledbaren slik at man kan deaktivere ledbaren om man ønsker langlys uten ledbaren. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 Men spørs hvor hardt man gidder å bry seg om lovlighet om det skal brukes på skogsvei. Er jo bare å gjøre det så enkelt at man kobler ledbaren slik at man henter styrestrøm for langlysene, og eventuelt har en ekstra bryter bare til ledbaren slik at man kan deaktivere ledbaren om man ønsker langlys uten ledbaren. Skal ikke bare brukes på skogsvei, men har 15 km med skogsvei på asfalt før jeg er ute i byen. skal bare ha en ekstrabryter, kobles ikke inn på fulltlys. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hvis du kun skal ha de på egen bryter går de vel under arbeidslysregelen. Å da tror jeg du står litt friere til å velge akkurat åssen lys du vil ha selv. Men det er ikke populært å møte en som må fikle på egen bryter for å få skrudd av lysa sine heller Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 My point exactly daruu. Derfor anbefaler jeg at man henter styrestrøm fra langlysene så man ikke blender medtraffikanter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå