Gå til innhold

GetBox II + Asus RT-ac68U med VPN server = usant?

SjeiK1

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp byttet (heller motvillig) over til Get fra Altibox og sliter med VPN løsningen jeg har satt opp. Tidligere har jeg bare brukt den innebygde VPN serveren (kjører PPTP) i Asus routeren min. Dette fungerte helt utmerket da jeg hadde denne koblet i bridge med altibox sentralen.

Når jeg nå prøver å gjøre det samme med GetBox II vil det ikke fungere. Det virker rett og slett som at routeren ikke tillater innkommende trafikk på PPTP porten (1723). Har prøvd port forwarding på routeren, men den ber om målmaskin for regelen, og det blir jo feil, da jeg trenger porten åpnet inn til routeren...

Så tenkte jeg at jeg kanskje burde åpne en port på Getboxen, siden den tross alt står fysisk mellom internettet og routeren. Samme utfordring der. Blir spurt om mål ip adresse for regelen, og den finnes jo ikke. 

Klarer ikke helt å finne ut av hvorfor dette relativt standardoppsettet ikke fungerer.. Har også prøvd å sette opp OpenVPN server på Asus Routeren for å se om det fungerer bedre. Det gjorde det ikke. Hvis jeg er på samme nettverk som routeren, får jeg fint koblet til VPN(selv om det blir tullete testmiljø) noe som indikerer at VPN serveren er satt opp korrekt. Det er først når jeg prøver å koble meg til fra et annet nettverk at jeg ikke får kontakt med serveren.

Noen tips?

Noe som var uklart? spør meg. Trenger du mer info om systemet for å kunne gi tips, si ifra:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...