Lugmeister Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Er ikke bare jeg som hadde problemer med norman og avinnstallering da det nektet plent ogmåtte reinnstallere windows.Muligens det var kun nettbankversjonen til sparebank1. vet iallefall om tre til som hadde samme problem. Det fungerte egentlig greit men ga altfor mange falske positiver så er mulig at databasen deres ikke ble så ofte oppdatert. På bitdefender tror jeg det var feil med en patch som gjorde deler avc innstallasjonen korrupt. brukte noen timer å prøve både reperasjon og avinnstallering uten hell så var enklest med en reinnstallasjon av windows da det ville ta kortere tid. BD hadde før det skar seg helt en periode en tendens til å disable nettverkskortene slik at nettet forsvant så er mulig at det var en sammenheng. krasjen skjedde 2-3 måneder ute i subscription. Jeg kansellerte subscription på bitdefender 9mnd før den gikk ut og de klarte å trekke for en ny periode og nektet å betale tilbake selv om det var deres feil så gikk via paypal for refusjon. De to episodene er vel med 3-4 års mellomrom så er heldigvis ikke så ofte at ting skjærer seg totalt men det kan skje. Mange ganger er reinnstallasjon raskere enn å knote med ting. Går heldigvis fortere nå enn da ting skar seg for tyve år siden når man kun hadde modem å laste ned ting på. Er malwarebyte fikset, hadde en kamerat som kjøpte antivirusversjonen men avinnstallerte det da det var en bug som gjorde at det brukte mye systemressurser fordi den opprettet nye t prosesser for hvert program om jeg ikke husker feil. Endret 4. oktober 2015 av Lugmeister Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Jeg har ikke hatt noe direkte problemer med Malwarebytes alene, men jeg hadde først Malwarebytes installert siden jeg har en livstid PRO / premium konto der, men har de egen anti-virus? Heter i alle fall Malwarebytes Anti-Malware den jeg bruker. men så det ble uansett problemer når jeg kjøpte Bitdefender å prøvde kjøre disse to sammen, mener det ble noe krasj og feilmeldinger at de ikke kunne kjøre sammen. Det er uansett fikset nå ser det ut til. Jeg installerte Malwarebytes igjen nå som jeg oppgraderte til W10, så nå bruker jeg dem begge sammen uten noen problemer. Nå brukte jeg jo ikke aktivt Malwarebytes mellom 2012-2015 da(kun til manuell scan og slett en gang i blant), så om det var noen problemer mellom her vet jeg egentlig ikke. Endret 4. oktober 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Tror at det var første versjonen som kom ut at det var problemer med, ikke uvanlig med barnesykdommer så det har nok blitt fikset. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Tror at det var første versjonen som kom ut at det var problemer med, ikke uvanlig med barnesykdommer så det har nok blitt fikset. Må si det er ganske så utrolig å basere sine råd (livskunnskap) ovenfor et program på erfaring man hadde på type versjon 1.0. F.eks kunne du fint ha kjørt gratis versjonen til bitdefender for å se om de har blitt bedre. Og ikke basere seg på noe som skjedde for år siden. Grunn til at jeg ikke liker Norton/McAfee er fordi de er så desperate at de må betale pc produsenter for å bli ferdig installert på pcene til folk. At de oppfører seg mer som skadevare enn et program som skal beskytte for slikt. At de "lurer" folk inn, ved gratis perioder, og så må man betale, og hvis man prøver å fjerne programmet kommer det så mange varsler at den vanlige mann på gaten aldri i verden tør å gjennomføre en avinstallering. Ser at de kommer bra ut på tester, men det er metodene de bruker for å få kunder jeg ikke liker. Selvsagt burde de ligge høyt på tester, for tenk på alle de pengene de drar ut fra folk som ikke vet bedre. Microsoft ble pålagt nettleser valg (er vel borte nå i Win10, men likevel) slik skulle det vært for antivirusprogrammer også. En enkel side, gjerne med AV stats så man kan se hvor bra det enkelte program er, hva faktisk pris er/vil være osv, Der også gratis versjoner som fungerer utmerket ble fremhevet. Da kunne folk gjort et reelt valg. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Det er mest sannsynlig første versjonen av Malwarebytes det er snakk om, de er oppi versjon 2.xxxx nå, men det er nok sikkert en stund siden 1.0 likevel. Endret 4. oktober 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er mest sannsynlig første versjonen av Malwarebytes det er snakk om, de er oppi versjon 2.xxxx nå, men det er nok sikkert en stund siden 1.0 likevel. Om du leser tråden så sa han at han ikke ville ta i Bitdefender med ildtang, så nokså sikker på at det er Bitdefender han snakker om . Bitdefender rører jeg ikke med ildtang. kljøpte det for litt over 1,5 år siden og fikk brukt det 2 måneder før det krasjet helt under oppdatering. Fikk ikke reparert det eller avinnstallert det og måtte legge inn windows på nytt. Hadde en tendens til å disable nettverkskortene også og tror det var noe med ibrannveggen deres så ble med 2 måneder bruk av 12 mnd subrscription så mest bortkastede bruk av penger jeg har gjort de siste årene på programvare. Så gikk over til trend micro antivirus som har fungert perfekt på bruk på fem enheter. På resten av maskinene jeg har til ymse bruk så kjører jeg avast, prøvde ut AVG men likte ikke den browser beskyttelsen med egen søkemotor som den absolut tskulle innstallere.. Jeg har brukt Bitdefender på alle mine fysiske pcer, servere, virtuelle pcer og servere, alle kunders pcer, og familie og venner i over et år nå, og eneste feilen utenom den jeg nevnte, var en falsk positiv på et spesialprogram hos en kunde, som ikke kunne fikses med gratis versjonen, og jeg valgte derfor å fjerne bitdefender fra de pcene den kunden hadde. Lenke til kommentar
otl Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ga nå Bitdefender en sjanse til kjøpte ett par lisenser. Så får jeg se hvordan det utvikler seg. Håper på å få tilbake positiviteten jeg hadde om programmet tidligere. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Selv har jeg brukt Avira Free Antivirus + Windows egen brannmur i kanskje 10 år og aldri hatt virus eller annen vederstyggelighet på mine pc'er. Ikke som jeg vet om eller har merket iallefall. Avira havner som regel blant de beste i AV-Comparatives sine tester nesten hver gang, selv om jeg tror det er betalversjonen som er med i testene. Uansett, jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjoen. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Selv har jeg brukt Avira Free Antivirus + Windows egen brannmur i kanskje 10 år og aldri hatt virus eller annen vederstyggelighet på mine pc'er. Ikke som jeg vet om eller har merket iallefall. Avira havner som regel blant de beste i AV-Comparatives sine tester nesten hver gang, selv om jeg tror det er betalversjonen som er med i testene. Uansett, jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjoen. Jeg også brukte avira en stund, men ble til slutt lei av det evige maset om å kjøpe betal versjonen. Derfor skiftet jeg til avast. Er vel 2 år siden jeg prøvde avira sist. SElvsagt på win 7. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Free / gratis versjoner var greit i ungdomsårene(avira,avast,avg og microsoft security det gikk i), men etterhvert som en kom seg i jobb så var valget lett i og heller betale noen kroner for det beste. Så en fungerende kombo nå med bitdefender total security + Malwarebytes Premium (real time protection) er skikkelig god valuta for pengene . Endret 4. oktober 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg har vært gjennom det meste av gratise anti-virus programmer. De blir mer og mer irriterende med mas om kjøp av pro-versjon. Det siste året har jeg brukt Panda Free Anti-virus. Kommer bra ut i tester. Det eneste maset er en en-gangs forespørsel om å kjøpe pro-versjon. Programmet er heller ikke ressurskrevende. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Anti-virus i dag, er ikke på langt nær like effektivt som det en gang var. Ja, det kan være kjekt å ha, men å tro at man er beskyttet fordi man har anti-virus kjørende er naivt Avinstaller Java Legg inn windows updates når de kommer Patch nettlesere Patch Adobe Flash og Adobe Reader Ikke last ned "Photoshop 10 Crack" o.s.v Min erfaring er at dette gir mye bedre beskyttelse enn noe antivirus kan gi. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Anti-virus i dag, er ikke på langt nær like effektivt som det en gang var. Ja, det kan være kjekt å ha, men å tro at man er beskyttet fordi man har anti-virus kjørende er naivt Avinstaller Java Legg inn windows updates når de kommer Patch nettlesere Patch Adobe Flash og Adobe Reader Ikke last ned "Photoshop 10 Crack" o.s.v Min erfaring er at dette gir mye bedre beskyttelse enn noe antivirus kan gi. Hva med de som trenger Java da? Slik som meg. F,eks filemanageren i Webmin på alle webserverene mine krever Java. Ikke bare å avinstallere da. De andre punktene er jo en selvfølge, men ikke alltid man får info om nye versjoner så fort som man burde. Og det er jo virus som utnytter nulldagshull som er de man frykter, og da hjelper det ikke at Adobe Flash og Reader stort sett bare sier fra om oppdateringer ved omstart av pcen, noe jeg gjør veldig sjeldent, siden jeg bruker hvilemodus på de bærbare og så bruker jeg et eksternt skrivebord via en RDC server, som ikke restartes om det ikke må. Ellers er det selvsagt lurt å holde seg unna alt av cracker eller piratkopiert programvare. Beste løsning for å unngå virus er å dra ut nettverksledningen/slå av WIFI. Da er man trygg. Men selvsagt litt kjipt uten internett. 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Hva med de som trenger Java da? Slik som meg. F,eks filemanageren i Webmin på alle webserverene mine krever Java. Ikke bare å avinstallere da. De andre punktene er jo en selvfølge, men ikke alltid man får info om nye versjoner så fort som man burde. Og det er jo virus som utnytter nulldagshull som er de man frykter, og da hjelper det ikke at Adobe Flash og Reader stort sett bare sier fra om oppdateringer ved omstart av pcen, noe jeg gjør veldig sjeldent, siden jeg bruker hvilemodus på de bærbare og så bruker jeg et eksternt skrivebord via en RDC server, som ikke restartes om det ikke må. De færreste trenger Java, men hvis man trenger det så *drumroll* patch java også. I tillegg kan man vurdere å bruke en egen browser til de få tingene som trenger java, og ikke ha java enablet i sin "vanlige" browser. For mange er det ikke en selvfølge å patche, men de tror de er trygge siden de kjører antivirus. Vanligvis gir Adobe Reader og flash(bruk eventuelt chrome for å unngå problemet) å gi beskjed når det er oppdateringer tilgjengelige. Eventuelt, bruk Secunia PSI eller lignende som gjør jobben for deg. Lenke til kommentar
*Petter* Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg kan kun anbefale deg Avast. Legger du inn denne og registrer deg, setter den i Spill/Stille modus, så har du en toppers antivirus som ikke sinker maskina, og det viktigste den plager deg ikke med masse unødvendig mas. Lær deg noen "sunne" surfe vaner, så har du en løsning jeg ikke har sett feilet, og det er mange maskiner/brukere. Petter Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Jeg har et spørsmål nå etter å ha brukt BitDefender en stund, oppdaterte nå nettopp Bios, og ser nå at BitDefender har satt Profil: Game, der har det alltid stått Standard.. Hvorfor har den nå brått byttet? Ser også at Windows egen Defender er aktivert, det samme er Defender spyware program.. Hvorfor har det nå brått skjedd? Hva gjør jeg nå? EDIT: Trur jeg fikk løst det nå, brukte Bitdefender Uinstall app og fjerna alt.. La så inn Bitdefender igjen, og nå virker alt normalt.. Merkelig at det skjedde sånn, men alt ser greit ut nå Endret 13. oktober 2015 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Noen som forresten vet hvorfor bitdefender bytter til game profil uten at jeg spiller noe? Og den blir værende på game profil også... Går ikke tilbake til standard selv. :S Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Noen som forresten vet hvorfor bitdefender bytter til game profil uten at jeg spiller noe? Og den blir værende på game profil også... Går ikke tilbake til standard selv. :S Skru av autopilot i hovedpanelet. Da kan du velge profil selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå