Gå til innhold

Anbefaling av antivirus til win 10

Anbefalte innlegg

Hei sann igjen.

Kjøpte Bitdefender Internet Security, ettersom jeg selv mener jeg ikke hadde brukt for de ekstra funksjonene som var i total Security.

Men Bitdefender internet Security 2016 er både antivirus, firewall og malmware/spyware program det??

En annen ting, jeg synes at pcèn min ble treigere, både under oppstart, og når jeg kjører spill.. Kan det være bitdefender som gjør det, eller trur dere det er noe annet som forårsaker dette??

Du greier å lese Compare product siden på den linken jeg postet? Så får du svar...

Kan være ting går litt tregere mens den lærer seg hva du har og bruker på pcen, samtidig som den vil skanne alt minst en gang, så hver fil du starter skannes i alle fall en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering ifra meg her, har nå kjørt Bitdefender et par dager og det ser ut som systemet ikke "bremser" ned av den grunn. Alt har gått seg til.

Eneste jeg lurer på, stemmer det at bitdefender installasjonen deaktiverer windows firewall og defender under installasjon? Leste noe om at jeg burde deaktivere dette føre jeg installerte, men det gjorde ikke jeg igår.. Men etter hva jeg kan se i innstillingene mine nå så er windows defender og firewall deaktivert, og bitdefender styrer alt sammen på den fronten.

Takk til deg som tipset meg om bitdefender =) Fungerer utmerket enda ihvertfall, var litt beskymret den første tiden går, da det virket som pcèn gikk litt seint med alt jeg gjorde, men alt virker i skjønneste orden nå ser det ut til. ;) ​

Lenke til kommentar

Eneste jeg lurer på, stemmer det at bitdefender installasjonen deaktiverer windows firewall og defender under installasjon?

Tror du både har spurt og fått svar på dette....når Windows oppdager et nytt antivirus og ev. brannmur, blir Microsofts egne deaktivert automatisk. Så er de deaktivert til ev. det nye virusprogrammet/brannmuren blir fjernet, så blir Microsofts egne aktivert automatisk igjen.

Lenke til kommentar

Bitdefender rører jeg ikke med ildtang. kljøpte det for litt over 1,5 år siden og fikk brukt det 2 måneder før det krasjet helt under oppdatering. Fikk ikke reparert det eller avinnstallert det og måtte legge inn windows på nytt.

Hadde en tendens til å disable nettverkskortene også og tror det var noe med ibrannveggen deres så ble med 2 måneder bruk av 12 mnd subrscription så mest bortkastede bruk av penger jeg har gjort de siste årene på programvare.

Så gikk over til trend micro antivirus som har fungert perfekt på bruk på fem enheter.

På resten av maskinene jeg har til ymse bruk så kjører jeg avast, prøvde ut AVG men likte ikke den browser beskyttelsen med egen søkemotor som den absolut tskulle innstallere..

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Du har nok vært ekstrem uheldig da, har betalt og brukt bitdefender siden 2011, på både W7, W8 og nå W10, eneste problemet jeg har hatt var en periode hvor man ikke kunne bruke Malwarebytes samtidig, da ble det litt krasj og styr. Men dette løste seg enkelt ved å slette malwarebytes, problemet ble så klart fikset etter en stund også.

EDIT: Takker myhken, glad jeg kom over tråden, den prisen er kjempe bra, blir nok kjøp av 4 nye år med total security igjen her også :thumbup:

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med Bitdefener siden jeg kjøpte og installerte det.. Kjempe fornøyd.. Men et spørsmål, når jeg åpner windows firewall så sier den a brannmuren er deaktivert og masse røre utropstegn? Men det er kanskje slik det er siden det er deaktivert? For i sikkerhetssenter så står det Bitdefener er aktivert, osv...

Lenke til kommentar

Du har nok vært ekstrem uheldig da, har betalt og brukt bitdefender siden 2011. 

Vet ikke jeg om en er uheldig eller hva det er, da er det i alle fall ganske mange som er uheldig. På amazon får den høyest % på en stjerne, med 45%. Har også hatt Bitdefender i flere år og betalt for det men den siste tiden (ca det siste året) begynte det å kludre det til. Som f.eks at nettet forsvant.. Har fortsatt betalt versjon men bruker den ikke

Lenke til kommentar

Mye tull fra flere av de brukerne der da, flere av dem er jo ikke noe annet en ren trolling en gang, er jo latterlig å lese... skjønner ikke helt hva de klager over kunde supporten heller, de har jo telefon,mail og live chat support som er 24/7, de har alltid vært skikkelig hyggelige samtidig som de har klart å hjulpet meg de gangene jeg har kontaktet dem.

Tror ikke du vinner best anti-virus priser år etter år for å være elendig gitt.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Jo, det er jo derfor jeg har brukt de. Dere ser jo det at mange av de som kommenterer har vært fornøyd med de tidligere. Har alltid tenkt slik jeg og, at stæike det kommer godt ut++ Men når det ikke fungerer for meg lenger kan jeg ikke bare fortsette å bruke det...

Lenke til kommentar

Jeg tror alle har en uheldig erfaring med ett eller annet antivirus program, særlig jo mer avanserte programmene er, for da er sjansen størst for at det baller på seg noe tull.

Som sagt, er man fornøyd med at pcen fanger opp 92% av alle virus der ute, så er jo MSE/Defender greit nok å bruke.

Men skal man ha 100% beskyttelse, så er det ikke mange programmer å velge blant.

Bidefender kommer best ut år etter år, og det tar jeg som et tegn.

For min del, kjøpte jeg nå en konto på 4 år og en konto på 2 år.

Eneste jeg har oppdaget av "feil" er at noen nettsider går tregere å laste ned. Men jeg slo av nettleser beskyttelsen, siden jeg uansett har Malwarebytes som gjør den jobben, så gikk alt mye raskere.

Skal sies at det kanskje også er grunnen, at både bitdefender og malwarebytes gjorde samme jobb. Men internet security, eller total security som jeg har, så trenger jeg jo egentlig ikke malwarebytes Premium.

Lenke til kommentar

Jeg tror alle har en uheldig erfaring med ett eller annet antivirus program, særlig jo mer avanserte programmene er, for da er sjansen størst for at det baller på seg noe tull.

Som sagt, er man fornøyd med at pcen fanger opp 92% av alle virus der ute, så er jo MSE/Defender greit nok å bruke.

Men skal man ha 100% beskyttelse, så er det ikke mange programmer å velge blant.

Bidefender kommer best ut år etter år, og det tar jeg som et tegn.

For min del, kjøpte jeg nå en konto på 4 år og en konto på 2 år.

Eneste jeg har oppdaget av "feil" er at noen nettsider går tregere å laste ned. Men jeg slo av nettleser beskyttelsen, siden jeg uansett har Malwarebytes som gjør den jobben, så gikk alt mye raskere.

Skal sies at det kanskje også er grunnen, at både bitdefender og malwarebytes gjorde samme jobb. Men internet security, eller total security som jeg har, så trenger jeg jo egentlig ikke malwarebytes Premium.

Fikk du lagt inn alle 4 årene på en gang?

Får kun lagt inn 1200 dager (3x365 dager + hadde en med 105 fra før) men får feilmelding opp når jeg prøver å legge inn siste nøkkel "There was an error activating your subscription. Please try again later."

Jeg har også nå 5 nøker på my.bitdefender.com 4 på 365 dager og en på 105 dager.

Mens central.bitdefender.com sier 1200 dager (en nøkkel vil ikke la seg registrere) .

Ikke helt fått med meg hva forskjell fra my og central siden til bitdefender er og hvorfor de ikke opererer sammen.

EDIT: Jeg har aldri brukt ,vist om eller logget inn på Bitdefender Central før i dag.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Norton har ligget på topplisten i flere tiår og fortsatt like elendig så testene kan bli sprikende dersom man tar med blant annet pris.

Norton har jeg ikke brukt siden versjon 2.0 hvor jeg da hadde 96Mb ram og de fleste andre hadde kun 4-8 og fikk beskjed på nyinnstallert PC om at jeg hadde for lite minne til å få åpned min datamaskin og siden har jeg holdt meg unna og prøvd å hjelpe andre uheldige sjeler som fikk det innstallert ferdig på PC

Edit: etter påstand om at dett er anrti bitdefender så er dette innlegget laget som en kommentar til at ett produkt er bra når det vinner tester og ligger blant de beste derfor kommentar om Norton.

Testene på antivirus og for den saks skyld andre produkter er aldri bedre enn hva som legges til grunn for vinklingen for å kåre ting til best, spesielt pris som gjorde at Norton nesten bestandig kom på topp. Brukererfaringer for meg spiller nesten mer rolle enn testvinnere, 

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Norton har ligget på topplisten i flere tiår og fortsatt like elendig så testene kan bli sprikende dersom man tar med blant annet pris.

Norton har jeg ikke brukt siden versjon 2.0 hvor jeg da hadde 96Mb ram og de fleste andre hadde kun 4-8 og fikk beskjed på nyinnstallert PC om at jeg hadde for lite minne til å få åpned min datamaskin og siden har jeg holdt meg unna og prøvd å hjelpe andre uheldige sjeler som fikk det innstallert ferdig på PC

Tror ikke det er fair å sammenligne Norton/McAfee og Bitdefender da. Men vi har skjønt at du ikke liker Bitdefender, og det må du jo få lov til. Så kan vi andre diskutere bitdefender i ro.

Lenke til kommentar

Siste kommentaren var ikke om bitdefender men om Norton og om påstand om at Antivirus er bra så lenge de vinner priser og kommer på topp i kåringer da tester ofte har en vinkling om hva som er best. Så hvordan en kommentar om Norton får deg til å vri det over til at jeg det handler om bitdefender lurer jeg på da jeg kun har skrevet en post om det.

De fleste antivirusprogrammer har noen fordeler og bakdeler og kan variere fra versjon til versjon så det beste uansett er å kjøre trials å teste de ut..

Selv om den versjonen av BD jeg kjørtte kanskje ikke fungerte bra på den tiden det gjorde så er det mulig at det har forandret seg senere og den dagen man plages med trend micro og avast så er det mulig man prøver Bitdefender igjen.

Selv om andre ikke liker bitdefender så er det feil å be de holde seg unna diskusjonen fordi man ikke har samme mening som resten av tråden. Det er  vel greit å komme med dårlige erfaringer om produkter for å få en litt mere nyansert diskusjon en at alt er bare rosenrødt.

Ellers så har jeg brukt microsoft security essentials og windows defender lenge og de fungerer også veldig bra så lenge man kun driver med lett surfing og jeg kjørte det på flere pcer i kombinasjon med Antivirus program i untangle Brannveggen som primærforsvar så da slapp jeg unna med subscription for 1 PC

Norman antivirus fikk jeg gratis med nettbanken for noen versjoner siden og det ga veldig mye falske positiver og fikk ikke avinnstallert programmet og måtte reinnstallere windows. Er mulig at det var den versjonen jeg fikk via nettbanken som var problemet så er mulig den fungerer bra nå.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Høres jo helt merkelig at dere reinstaller Windows får å ikke ha klart å slette et anti-virus. Jeg regner ikke med det ble gjort så mye utforsking og innsats før man tok steget til reininstallering?

Du har altså måtte legge inn Windows på nytt etter både Norman og Bitdefender, virker jo som det kan være noe maskin / brukerfeil å ikke software feil her, vist ikke er du som jeg sa tidligere bare skikkelig uheldig...

Er uansett ikke noe problem å teste bitdefender på nytt, du har 30 dager på deg til å endre mening slikt at du får pengene igjen.

Jeg prøvde å få pengene igjen når min betalte versjon av Malwarebytes ikke ville kjøre sammen med Bitdefender Totalt security i 2012. De tilbydde meg da å få pengene igjen eller å få et halvt år ekstra gratis som plaster på såret, det ble et halvt år gratis på meg den gangen heller, så de er ikke vanskelig på den fronten.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...