Gå til innhold

Anbefaling av antivirus til win 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke kastet bort penger på antivirus, om du ikke til stadighet besøker suspekte sider og laster ned alt ukritisk. Microsoft sin er god, Bidefender Free er bedre. Sikkert andre gratis versjoner som er bedre også.

Bruk heller penger på en god malwareløsning som Malwarebytes eller SuperAntiSpyware. Hold deg unna McAfee og Norton, de er jo mer skadevare enn noe annet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har lurt litt på dette med antivirus og firewall på Windows 10 selv.

Jeg bruker ingen annen antivirus enn Defender som kommer med windows 10. Er det lurt å installere en annen enn bare Defender som kommer med windows 10?

Jeg bruker stort sett maskinen til spilling, og surfing på "normale" sider. Prøver å holde meg unna ting jeg ikke vet hva er, osv.

Har ikke installert noen form for virus eller firewall programmer. Burde jeg gjøre det?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Har lurt litt på dette med antivirus og firewall på Windows 10 selv.

Jeg bruker ingen annen antivirus enn Defender som kommer med windows 10. Er det lurt å installere en annen enn bare Defender som kommer med windows 10?

Jeg bruker stort sett maskinen til spilling, og surfing på "normale" sider. Prøver å holde meg unna ting jeg ikke vet hva er, osv.

Har ikke installert noen form for virus eller firewall programmer. Burde jeg gjøre det?

Nei du trenger i prinsippet ikke det. MEN, jeg har en del kunder, samt familie/venner som bruker meg til IT support.

En god stund brukte jeg bare MSE (nå Defender) og gratisversjonene av enten SuperAntiSpyware eller Malwarebytes.

Samme løsning som jeg brukte selv. Men så begynte både kunder og andre å få ymse virus, skadevare på pcene. Så konklusjonen min var og er at MSE (nå Defender) og gratis versjoner som krever at du manuelt må skanne pcen, ikke er gode nok. I litt over ett år nå har jeg kjørt kombinasjonen Bitdefender Free og betalt versjon av Malwarebytes med autoskanning på. Denne løsningen har holdt hos alle til nå i alle fall.

Akkurat nå har Bitdefender "back to school" tilbud, så for $14.95 får du alle versjonene (du kan velge en versjon) til tre pcer for ett år. Bare pass på å slå av auto renew, eller så blir du belastet $79.90 neste år. Men da er det samme tilbud, så bare å si opp det du skaffer deg nå, og så kjøpe et nytt til $14.95. Her er linken: http://www.bitdefender.com/media/html/Back2School2015/?pid=EMM_NA_EXP-BTOS2015&et_cid=EMM_EN_SEP1495_TRIAL_EXP&force_country=us&rp_mid=EMM_EN_Classic_TRIAL_EXP&rp_rid=22026711

Lenke til kommentar

Lurer på å gå for Norman Security Suite jeg, men vet ikke helt om det drar mye av ytelsen til pcèn min, som mange andre jeg har testet tidligere gjør. grunnen til at jeg vurdere Norman er at det kommer gratis via nettlevrandøren min. Men trur ikke jeg installerer noe enda, surfer så å si aldri rundt på ymse nettsider. Bruker stort sett pcèn til spilling. Og bruker ellers godt nettvett når jeg er på det store internettet... Har ikke hatt noe program siden i starten av win 8.. Har aldri opplevd noen problemer, så kan virke som den innebyde i Windows fungerer sånn akkurat passe.. Skanner den sånn innimellom manuelt..

Etter å ha lest litt virker det som Bitdefender Internet Security er bedre og tar mindre ressurser enn Norman. Men er Bitdefender internet Security anti-virus program å?

Hvordan er det med det innerbyde i Windows om man installerer Bitdefener? Må det slås av da? 

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt virker det som Bitdefender Internet Security er bedre og tar mindre ressurser enn Norman. Men er Bitdefender internet Security anti-virus program å?

Bitdefender Free er ikke Internet Security også, da må du kjøpe Bitdefender Internet Security. Om du bruker linken jeg jeg postet tidligere, kan du faktisk få flere år med Bitdefender, for $14.95 per år. Og da lønner det seg jo å kjøpe topp versjonen, total security. Måten man gjør det på er at man først kjøper en lisens, installerer Bitdefender, kobler den opp mot Bitdefender Central, kjøper en ny nøkkel, og så aktiverer den i Bitdefender Central. Da legger den til 365 dager.

Jeg har kjøpt for fire år nå...

270915bitdefender1.jpg

(brukte et bilde jeg bruker på et annet forum, for å få hjelp til å slette en av maskinene fra listen)

Hvordan er det med det innerbyde i Windows om man installerer Bitdefener? Må det slås av da?

Det fikser Windows selv. Den slår det av når du installerer andre virus løsninger, og slår det på når du fjerner andre løsninger.

Lenke til kommentar

Hva mener dere her da? Er det et MUST å legge inn f.eks Bitdefender? Eller er det nok med den innebyde i win10 og sunt nettvett?

Det er ikke et MUST å legge inn noe annet enn Defender + og så ville jeg satset på Malwarebytes eller noe lignende.

Men ut i fra erfaringene mine de siste årene, lønner det seg å ha noe mer enn bare det som følger med Windows.

Når du ser her: http://chart.av-comparatives.org/chart1.phpså er den prikkede linjen Microsofts innebygde antivirus. Og så kan du jo se hvilke som er like bra eller bedre. Bitdefender er en av de som har 100% oppdagelse, mens Miccrosoft sitt har 92.8%.

Kan du leve med 92.8% er det ikke noe stress med  å legge inn noe annet. Ønsker du 100% beskyttelse, må du bruke noe annet.

Lenke til kommentar

Hei sann igjen.

Kjøpte Bitdefender Internet Security, ettersom jeg selv mener jeg ikke hadde brukt for de ekstra funksjonene som var i total Security.

Men Bitdefender internet Security 2016 er både antivirus, firewall og malmware/spyware program det??

En annen ting, jeg synes at pcèn min ble treigere, både under oppstart, og når jeg kjører spill.. Kan det være bitdefender som gjør det, eller trur dere det er noe annet som forårsaker dette??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...