Gå til innhold

[Løst] Overvåkningskamera, Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da tenkte jeg å prøve meg på en bestilling fra foscam.no (noen som har noen erfaringer ved bestilling fra dem?)

De ser ikke så dumme ut og prisen er helt ok.

Du får gi en tilbakemelding når du har fått testet dette, er selv ute etter et par nye kameraer siden de jeg hadde tok lynet for en tid tilbake.

Spesielt softvaren er interessant, har hatt endel kameraer i løpe av årene og sett opp softvaren til disse er noe av det knoteste jeg har vært med på og hvordan du opplever kjøpet/butikken er også interessant.

Og ja @flagborg jeg har vern mot lynnedslag med de klarte ikke å fange opp direkte treff :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rask oppdatering før jeg avslutter tråden.

Endte med å bestille fra foscam.no hvor jeg la inn bestilling på en Onsdag og fikk kamera levert på posten kommende Fredag, rask og smidig levering med god info.

Kamera fungerte slik det skulle og overgikk forventningene mine med tanke på bildekvalitet og IR belysningen på kveldstid.

Når det kom til programvaren var den også meget enkel og betjene, selv om det ble litt "knoting" før jeg fikk det online, Man burde nok ha grei kjennskap til nettverk o.l. Heldigvis fikk jeg utrolig god support fra foscam og spørsmålene mine rundt oppsettet ble løpende besvart, t.o.m på en Søndag! :)

så all ros til foscam.no så langt! God kundeservice og rask levering! så blir det spennende å se hvordan kameraet takkler en Norsk vinter :)

(om noen lurer på hvilket kamera jeg endte på ble det et FI9803P som nevnt tidligere)

Takk for meg :)

Endret av superglenn
Lenke til kommentar

Det er fint at det ordnet seg og at firmaet virker seriøst, skal selv bytte ut noen kameraer så hvis jeg ikke hører noe fra deg neste måned blir jeg kanskje og bestille derifra jeg også :)

Knotingen vedrørende online, var det tilkoblingen, finne kameraene på datamaskinen, få dette til og fungere på telefonen eller var det programvaren som hadde noen ulogiske navn.

Lenke til kommentar

Det er fint at det ordnet seg og at firmaet virker seriøst, skal selv bytte ut noen kameraer så hvis jeg ikke hører noe fra deg neste måned blir jeg kanskje og bestille derifra jeg også :)

Knotingen vedrørende online, var det tilkoblingen, finne kameraene på datamaskinen, få dette til og fungere på telefonen eller var det programvaren som hadde noen ulogiske navn.

Jeg knotet litt med å finne kameraet over det trådløse nettverket med appen som skulle brukes via mobilen for å komme igang(man skulle scanne en QR kode bak kameraet for å koble til men denne fungerte ikke for meg). Løsningen ble et lite ekstra program for å finne ip'en på kameraet manuelt som jeg ble tipset om fra foscam så fungerte det utmerket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...