Blizzer Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Lurte på om jeg ville få noe serlig mer ytelse ved å ha 4x256MB i forhold til å kjøpe 2 512MB brikker Har Corsair XMS3700 2x256MB, og vurderer å kjøpe 2 til. Det kjøres på Abit IC7 kort med 2.8GHz Prosessor Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) tror faktisk det er best med færre minnebrikker. syns å ha lest det på forumet, men kan ikke si det sikkert. og velkommen til forumet Endret 12. november 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Så mye ram trengs bare til grafisk jobbing osv, foreløpig. Som vanlig bruker vil du ikke merke den store ytelsesforskjellen. Bare så det er sagt. Ville garantert valgt 2x512. Hvordan går det med de dobble minnekanalene når man har 4 brikker? 256 256 256 256 Blir det den samme ytelsen? Har hørt at du mister pittelitt når du bruker mange brikker. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Flere brikker senker faktisk ytelsen da signalene skall sendes til/fra 4 minnebanker isteden for to noe som øker belastningen, om dette har noen å si i praksis vet jeg ikke. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Må du ikke kjøpe ECC reg minne også da, vis du skal bruke fire brikker? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Det er en kjent viten at i865/875 baserte kort kjører raskere med 4*256MB minnemoduler sammenlignet med 2*512MB moduler. 256MB moduler er singlsided, dvs. at det kun er minnebrikker på den ene siden av modulen, 512MB moduler er av type doublesided som betyr minnebrikker på begge sidene av modulen. i865/875 kortene yter av en eller annen grunn bedre med singlesided, jeg husker desverre ikke hvor jeg fant denne infoen men mener at det var hos http://www.tomshardware.com Endret 12. november 2003 av norrick Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det er en kjent viten at i865/875 baserte kort kjører raskere med 4*256MB minnemoduler sammenlignet med 2*512MB moduler.256MB moduler er singlsided, dvs. at det kun er minnebrikker på den ene siden av modulen, 512MB moduler er av type doublesided som betyr minnebrikker på begge sidene av modulen. i865/875 kortene yter av en eller annen grunn bedre med singlesided, jeg husker desverre ikke hvor jeg fant denne infoen men mener at det var hos http://www.tomshardware.com Har lest om det jeg og , men så prøvde jeg det ut på mitt hk og fikk motsatt res. så hva er riktig. Jeg fikk motsatt res i tillegg er det en del artikler som sier at ytelsen faller siden du bruker 4 minnebanker istedenfor 2. :!: Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 2*512 tror jeg er best... høres i allefall logisk ut for min del Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har lest om det jeg og , men så prøvde jeg det ut på mitt hk og fikk motsatt res. så hva er riktig. Jeg fikk motsatt res i tillegg er det en del artikler som sier at ytelsen faller siden du bruker 4 minnebanker istedenfor 2. :!: Jepp, dette mener jeg også. Både hørt og sett at det skal senke ytelsen, om ikke så veldig mye. Men hvorfor senke når man kan øke? Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det er en kjent viten at i865/875 baserte kort kjører raskere med 4*256MB minnemoduler sammenlignet med 2*512MB moduler.256MB moduler er singlsided, dvs. at det kun er minnebrikker på den ene siden av modulen, 512MB moduler er av type doublesided som betyr minnebrikker på begge sidene av modulen. i865/875 kortene yter av en eller annen grunn bedre med singlesided, jeg husker desverre ikke hvor jeg fant denne infoen men mener at det var hos http://www.tomshardware.com Har lest om det jeg og , men så prøvde jeg det ut på mitt hk og fikk motsatt res. så hva er riktig. Jeg fikk motsatt res i tillegg er det en del artikler som sier at ytelsen faller siden du bruker 4 minnebanker istedenfor 2. :!: Jeg har også lest at det blir tregere med 4 minnebrikker i stedet for 2, har noe med at latency går opp fordi at NB må vente lengre for å få svar fra 4 brikker i stedet for 2. De dobble minnekanalene har det også helt fint med 4 brikker, bare du ikke blander produsenter. (det kan skape litt trøbbel) Og så må jeg bare kommentere at det faktisk er merkbart bedre med 1GB ram i forhold til 512MB, det kan være pga. at jeg liker å ha flere prog oppe samtidig. Men det vil jeg tro at de fleste har? -- Morten Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Det er en kjent viten at i865/875 baserte kort kjører raskere med 4*256MB minnemoduler sammenlignet med 2*512MB moduler.256MB moduler er singlsided, dvs. at det kun er minnebrikker på den ene siden av modulen, 512MB moduler er av type doublesided som betyr minnebrikker på begge sidene av modulen. i865/875 kortene yter av en eller annen grunn bedre med singlesided, jeg husker desverre ikke hvor jeg fant denne infoen men mener at det var hos http://www.tomshardware.com Har lest om det jeg og , men så prøvde jeg det ut på mitt hk og fikk motsatt res. så hva er riktig. Jeg fikk motsatt res i tillegg er det en del artikler som sier at ytelsen faller siden du bruker 4 minnebanker istedenfor 2. :!: jupp Senkker'n! Men det er Abit sine kort som sliter. Se forummet til Abit hvor fler personer har merket seg dette. Mens ASUS sine 875 kort skal takkle dette bedre, noen ytelsesforbedring er det ikke snakk om. Endret 12. november 2003 av Bofur Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg har Asus P4C800-E Lenke til kommentar
Blizzer Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Takker for enorm respons på rekord tid :-) Har bestillt 2 brikker til nå.. må teste selv så får vi ser hvor d bærer hen. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Må du ikke kjøpe ECC reg minne også da, vis du skal bruke fire brikker? Nei ikke automatisk. Noen dual-hovedkort krever i utgangspunktet Reg. minnemoduler, MEN tillater deg å bruke Non-Reg. så lenge du ikke har flere enn to brikker. Spesielt gjelder dette dual AMD XP/MP hovedkort ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå